*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
Det ser ju väldigt fint ut för er som har bim precis i dagarna, lrika82, Bumbi, havsklippan och bubblamaj Även för bengalen
Håller tummarna att roseenrot ska funka för dig Kramlo!
Det ser ju väldigt fint ut för er som har bim precis i dagarna, lrika82, Bumbi, havsklippan och bubblamaj Även för bengalen
Håller tummarna att roseenrot ska funka för dig Kramlo!
lrika82, det ser ju jättefint ut idag Håller tummarna! Hur var det med din lutelafas, är den 14 dagar? isåfall är väl tempen imorgon avgörande! Kramar till Bubblamaj, havsklippan, MiAmore och Bumbi!
Bengalen, fin vändning idag, upp precis ovanför strecket tillsammans med den lilla spottingen ser det verkligen ut smo en implantationsipp
Vinkar hej till Bjornis som ajg inte sett förut Håller med dig om att jag hoppas att jag ite är kvar när du kommer hit och börjar tempa i sommar
Telgebo, så jobbigt med all oro du bär på och nu ärven dessa mardrömmar! Kan du inte försöka vända på tankarna lite då och tänka att om 6 dagar får du veta hur det står till därinne. Allt talar ju för att det är bra, du har ju gjort vul och sett hjärtat slå, då är mf/ma risken ganska liten. Jag tror ocså att det skulle vara bra för dig att fundera över vad all oro står för, det är säkert dels pga ditt ma, men det låter som att det kan finnas mer där bakom. Det kan ju vara bra att försöka jobba lite med det, för oron blir ju tyvärr inte mindre när barnet väl kommer, då kommer ju massa annanoro om allt som kan hända och det är ju bättre att ta tag i det nu så kanske du inte behöver vara likao rolig när barnet väl kommer. När jag skriver ta tag i menar jag att be att få remiss till tex kurator eller psykolog och prata om oron och att få sätt att hantera oron. *kram*
Trassel, tror du att det är äl på G?
Rosesarered, välkommen hit, vad tufft med så många ivf! Tempning är billigt och enkelt och ganska spännande Hoppas att du ska få bra koll på din kropp med tempningen.
Lrika82, jag tror att FF brukar avråda från att tempa i örat för att det är ett ganska osäkert mått. Det låter ju dock som väldigt stor skillnad mellan öronen. Hålr tummarna för att tempen ÄR hög även i dag Även min lutealfas verkar variera har ahft allt mellan 12 och 16 dagar. Men vanligast för mig har varit 14.
Hormonstinn, jättesvårt att säga om man ser på sekretet borde ju äl varit mellan dag 15 och 16, men utifrån tempen ser det inte ut som att det varit äl
Telgebo, vad tråkigt tt inte bli tagen på allvar! Jag tänker att det i din situation borde vara extra viktigt att få stöd, om du inte förstår varför rätten drar in umgänget kan du ju inte heller veta hur du ska göra nu för att få behålla detta barn. Det är ju vara väldigt viktigt att få veta hur du ska agera och vad du behöver förändra hos dig själv för att det ska bli annorlunda nu. Och det tar ju tid att förändra sina beteenden så det skulle ju vara bra att komma igång så snart som möjligt. Tror du inte att det skulle kunna fungera om du la fram det som så att du vill att det ska bli annorlunda nu och att du är beredd för att kämpa för det, men i så fall behöver du stöd. Kanske kan de lyssna då och skicka remiss. Annars kan du alltid själv ringa direkt till kurator eller psykolog på mvc eller bvc.
Trassel, jag tänkte att även fast ni skulle gå om varandra och hellre vile satsa på en 12a så skulle det vara toppen om äl kom så att du fick en kortare cykel
Telgebo, jag menar inte att du skulle ha gjort något fel, jag menade utifrån det du skrev med att rätten drar in ditt umgänge, så hade de kanske något i ditt beteende som de tagit fasta på och då tänkte jag att det kunde vara bra bra att visa på att man vill försöka ändra det de "klagat" på Och då tänkte jag att om du visade din "goda vilja" att ändra dig kanske du kunde nå det du önskar lättare. Men det låter nu när du skriver som att det inte är något speciellt de tagit upp utan att det är något annat. Vad tråkigt att höra att din son mår så dåligt att han blir utagerande. Skönt att du och din KP tycker att du har tlamod och hanterar det bra!
Rosesarered, fint att ägg och spermie verkar fungera ihop, men väldigt tråkigt med mf! Tråkigt med dålig utredning också. Jag har en vän som också gjort flera ivf och fått två mf, hon fick nu senast prova trombyl (eller vad det blodförtunnande heter) men det tog sig inte det ivfet heller Hoppas att du får bättre hjälp denna gång. Stå på dig!!!
lrika82, nej jag begriper inget jag heller, det ser ju tydligt ut som att du är över coverline tillräckligt länge för en hel lutealfas. Om du markerar ut som att du hade fått mens? Funderar på om det har meddina negativa test att göra? Skumt.
Telgebo, jag har ingen koll på det där med "rätten", jag syftade bara på "de som tar besluten" som påverkar dig, och avände samma ord som du hade gjort Nåja, hoppas att du får stöd med din oro och med de svårigheter du verkar ha. Och så hoppas jag att barnen får det så bra som möjligt förstås!
Bengalen, tråkigt med nu kurva igen! Hoppas på en fin kurva nu denna gång.
Själv verkar jag få en likadan kurva som de senaste försöken, men jag tror ju eg. inte att man kan utläsa så mycket innan det är bim, ev. skulle jag kunna hoppas om jag får en ordentlig höjning till vid dpo 11-13 som håller i sig. Men det är ju inte så mycket att hoppas på med ett endaset försök...
lrika, det är så svårt att veta de där dagarna precis vid bim, grav och mens på g känns likadant. Men ett test 12 dpo visar ju inte positivt för fler än 70, (80? eller vad det nu är för procent av de gravida), så vill du ta ett till så gör det! Annars kan det ju kanske som du skriver sätta igång det hela om du slappnar av. Tyvärr har jag egen erfarenhet att trots att min cykel är som en klocka och slälan difffar mer än någon dag i längd så har jag vid ett par tillfällen verkligen hoppats att jag varit gravid och då har min cykel blivt 2-3 dagar längre (senast förra månaden). Mycket märkligt och jobbigt. Håller tummarna!
AnnaBoo, du har redan fått bra svar av Kramlo och AnnJan, jag vill bara tillägga att FF markerar ut äl redan första månaden man tempar om man bara uppfyller kriterierna för att ha haft en äl. De är att man har haft 3 st tempar som alla är högre än de 6 st föregående och, d minst 0.2 grader högre. Sedan är det så att de har en mer avancerad formel som de räknar efter så det stämmer inte alltid till punkt och pricka, men det är själva grundregeln Jag håller för övrigt helt med AnnJan i bedömningen att du verkar ha haft äl och nu borde vara på 13 dpo. Håller tummarna för att det blir plus
Ceke, usch så jobbigt, särskilt att inget kunna göra mer än att änta! Men jag har iaf flera "solskenshistorier" om blödningar från vänner på FL (själv har jag inte blött, inte ens vid mitt ma i v 14). De vänner jag har har haft allt från sparsamma blödningar till rejäla och där det sedan ändå gått bra, och om de haft det första grav har de det ofta även om de blir gravida igen. Några har sedan vid vul fått höra att det förmodligen varit en tvilling som inte blev något.
lrika, vad trist! Tänkte på dig förut idag och funderade på hur det hade gått. Ha en trevlig resa!
Funderar på vår bimlista, det står eg. i trådhuvudet i chart o bimtråden att man inte ska lägga till sitt bim-datum om man inte har fått sitt kryss från FF, dvs först när FF märkt ut att äl varit, tycker vi att det ska vara så? För mig spelar det eg. ingen roll, men jag vet inte om det finns någon tanke bakom det hela (kanske någon som varit med längre kan förklara?) och hur som helt är det ju trevligt om vi gör likadant
spears, den kan öka fram till bim (och lite längre med om du får längre lutealfas) så tyvärr kan man inte se på tempen innan bim om man är gravid eller inte. Men hoppas kan man alltid
Havsklippan, nej, för mig gör det inget! Funderade mest utifrån att jag blev "tillsagd" om det, men jag förstod inte riktigt varför, och tänker att det väl är vi som är aktiva i tråden som borde kunna bestämma det och så tänkte jag som sagt mest att det var trevligt om vi gjorde lika
Ceke, det låter bra, jag håller tummarna!
kramlo, åh så kul med bröllop och med all planering nu innan Tiden kommer säkert att gå jättefort tills det är dags att försöka få barn
Hormonstinn, så jobbigt att gå och vänta, och extra tråkigt när du inte har fått något kryss av FF så att det inte gåt att veta om du haft äl. Har du haft sådana kurvor förut?
2barns mamma, spännande nu om den är försenad, när hade du bim?
Själv är jag på dpo 12 och jag avskyr de här dagarna, det är SÅ svårt att tänka på något annat och låta bli att analysera symptom, även om jag verkligen inte tror att det kan vara något med bara ett enda försök och eg. inga symptom att tala om. Suck! De andra gångerna jag varit gravid har jag känt det innan bim, speciellt på att det varit som några små "dragningar" i livmodern, som att någon liten pinne skulle trycka ut livmodern först åt ena hållet och sedan åt andra...Den känslan har då kommit med jämna intervaller från ca 12 dpo, så det går ju inte att låta bli att gå och känna efter...