• Vi 5

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Bumbi, jag tycker nog det ser ut som att du haft äl Även om den var lite hög innan, i bästa fall stger den tlite till så att den ligger tydligt över de föregånde.

MiAmore, det skulle ju vara kul med ett plus då förstås

Bubblamaj, det ser fint ut, "bara" att vänta

Savannah, hur går det?

Trassel, skönt med inte sååå lång cykel denna gång

Nu undrar jag en knäpp sak. Vi har minisim (i 34gradigt vatten) med vår son varje onsdag och när jag har äl är det antingen på tis ons el to. Man har ju hört om att män inte ska bada varmt för att det sänker kvaliteten på spermierna, men nu har jag börjat fundera på hur det är för kvinnan. Tror ni att det kan vara negativt att bada nu vid äl? jag är rätt säker på att det var äl i natt, tempen upp ett litet litet hack idag. Vi fick till det.igår. Tror ni att tappen hunnit stänga sig, eller kan bad i dag liksom försämra miljön "där inne" för de små?  Tar tacksamt emot alla teorier... Vill ju inte ställa in simmet som sonen älskar.

• Vi 5

MiAmore, ja ge inte upp hoppet än och GRATTIS på er 10-års dag! Skål Trassel la för någon ånad sedan in info om hur känsliga testerna är, se om du hittar den längre bak i tråden.

Havsklippan, det ser ju jättefint ut med två tempar som nu har en extra höjning, om det håller i sig får du en trifasisk kurva  och grattis till förlovningen! Skål 

Bumbi, tack för input om min knäppa fråga, jag badade nu i alla fall igår. yvärr gick inte tempen upp etthack till, så kanske har jag inte haft äl...

Bubblamaj, även du har en fin till höjning! Kul!

MiaPia, det ser ju inte så kul ut med tempsänkningen, hur är det?

Kramlo, ja, det verkar ju jätteindividuellt, jag brukar ha 2-4 dagar då det är supertydligt äl-sekret och det försvinner dagen efter äl. Håller tummarna för dig att det kommer nu då

• Vi 5

Savannah, GRATTIS

Hormonstinn, hurra för äl

FruHöst, så skumt att dun itne känt något, men det ser ju onekligen ut som tydlig äl enligt kurvan.

• Vi 5

hormonstinn, ja just det det kom jag ju på att du var med för ett tag sedan. Kom förresten att fundera på om inte  juni? undrade om hon fick tipsa dig om att fråga mig om allergier? Eller har jag fått det om bakfoten...

Havsklippan, åh, visst är det trist när man inte kan tempa som vanligt när det är så spännande Men även om den är lite lägre i morgon och sedan blir högre dagen därpå så ser det ju bra ut och du kan bara hänföra det till att du tempade en annan tid!  

• Vi 5

Tråkigt egenligen att man ska behöva motivera varför man inte vill dricka. Mina vänner vet att jag ibland kan ta ett glas vin, men lika ofta, eller eg. oftare, dricker jag hellre något annat så jag har sluppit det problemet. om du bara skulle säga nej tack jag tar gärna ....(mineralvatten eller vad det nu är). Ibland tror jag man gör det större än det är, det är ju man själv som är så upptagen av att man har denna "hemlighet" medan andra är upptagna av sitt och sig själva Eller  tror du att du då att folk i den bekantskapskretsen skulle fråga? Annars skulle ju det vara skönt för då slipper du ju ljuga...

• Vi 5

kramlo, något litet ark med klistermärken som ska sättas på rätt plats på bilder, har sett såanan pysselböcker, men man borde ju kunna kombinera själv, typ klistermärke med katt och hund osv och så bild i festhäftet på katt o hund osv och så kan hon klistra katten på katten osv...

Kram till Havsklippan och bubblamaj!

• Vi 5

Ceke, stort grattis! Vad härligt att få se ett litet pickande hjärta!

• Vi 5

Nej men Bumbi:   Grattis!!!

Glömde säga välkomna till Jam och Badabing! Så roligt med lite fler kurvor att följa

• Vi 5

Härligt Bumbi, verkar ju solklart Vågar du flytta ner dig på templistan?

Badabing, lägga gärna till dig i vår temptråd (se i trådstarten) med  Hoppas att det ska fungera för er, utan hjälp. 

Savannah, hur var det hade du en kurva, lägga gärna i in den i vår lista i så fall, alltid roligt att få se pluskurvor.

Havsklippan, tack, men tyvärr brukar min kurvor ofta se så höga och fina ut och sedan är det ändå inget, så jag litar inte på min kurva förrän jag är flera agar över bim... 

jam, vad tufft med alla ivf,er och så besvärligt med temp som går ner. Jag har läst lite om akupunktur o ivf, bla har triangeln, en klinik i Danmanr goda erfarenheter av att använda akupunktur vid ivf. Hoppas att det är kuren som kommer göra att det fungerar!!!.
    Ja, jag tror att detta är en lite snällare tråd Här har vi försökt att kommentera varandras kurvor och ge positiva hejarop när det inte går vägen.
    Själv är jag också en gammal tempare, tempade mig till både mitt första och sedan mitt andra barn. Mitt första barn dog i en olycka 1,5 år gammal, lillebror E är nu snart 2,5 och vi har försökt få ett till syskon nu i ca 5 månader. Jag är ganska orolig för att vår ålder ska spela in, jag fyller 40 i år, men mina kurvor ser i alla fall likadana ut som vid de andra omgångarna.

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*