Inlägg från: MiAmore |Visa alla inlägg
  • MiAmore

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Minnie69 skrev 2010-11-22 16:37:54 följande:
    Här är väl jag mer intresserad av grönsakerna. Nåja, just nu så har väl både karln och jag slarvat med tillskotten. Men, vi äter ganska hyffsat så förhoppningsvis är det ok
    Ja rör man bara på sig och inte överkonsumerar något så är det ok tycker jag
  • MiAmore
    Melitta69 skrev 2010-11-23 11:05:46 följande:

Iadg var tempen fortsatt hög 37,0 fick lite spottings dock . Men på nån sett så känner jag mej annorlunda denna gången . Hoppas bara att det inte börjar blöda mer .
    Nån som vill kolla min kurva ??

Jag har inte lärt mig ännu hur man kan tolka kurvorna, alltså om det ser positivt ut utefter kurvan eller inte. När har du Bim?

Här gick min temp ner igen till 36,6 från 36,7 som jag hade igår. Var lite småfebrig hela dagen och kvällen igår, tror att det var därför den var uppe i 36,7 igår. Har hittills haft en temp på 36,4-36,6, så 36,7 var ovanligt högt. Men som sagt, berodde på att jag var lite småfebrig, inget annat.
  • MiAmore
    miapia43 skrev 2010-11-23 13:05:21 följande:
    jag måste bara få tala om att jag testade mig i morse med testlgrets stickor och dag tyckte det var ett svagt streck. så jag brydde mig inte.

men för en stund sedan kunde jag inte hålla mig och tog ett annat från testlagret och det kom upp ett streck. syntes bättre på dagen.

var då tvungen att ta ett rfsu och det blev ett jättesvagt extra streck. jag är ju bara dpo 10. men jag har ju fått svaga förut och då har det inte varit något.

pratade med min gynläkare och ska dit på torsdag ville han. men jag mår småilla hela tiden. jättejobbigt har haft så i 3 dagar nu.

mådde ni illa innan ni fick +?
    Spännande! Jag kan inte minnas att jag mådde illa innan jag plussade med sonen. Där emot fick jag små yrsel attacker till o från
  • MiAmore
    Minnie69 skrev 2010-11-24 11:49:48 följande:
    Grattis till hög temp, här verkar inte tempen vilja haka på ÄL-testutslaget *Grrrrrrrrr*
    Du kanske fortfarande har äl då? Eller har inte haft ännu. Man har ju inte äl förens 24-48h efter pos utslag på äl-testet
  • MiAmore
    Minnie69 skrev 2010-11-24 12:48:52 följande:
    Jomen testerna var ju positiva i lördags (och söndgs)
    Jaha.. Ja då borde du ha haft äl.. Märkligt. Hoppas att din temp höjs imorgon då
  • MiAmore

Tänkte höra med er vad ni tror. Jag testade mig med ett äl-test från billigatester för en stund sedan. Det kom upp en ganska smal strimma som var (ungefär) lika stark som kontrollstrecket. Men resten av teststrecket var väldigt svagt. Har inga direkta äl-känningar mer än "mensvärk" till o från. Min fråga är vad ni tror om detta? Tror ni att detta innebär att jag kommer ha äl inom en 3-4 dagar eller kanske tidigare eller kanske senare? Vad tror ni? Utefter min senaste cykel bör jag ha äl på sönd.

• MiAmore
    Minnie69 skrev 2010-11-24 16:35:18 följande:
    Min erfarenhet är att det skiljer väldigt på hur utslagen ser ut på de olika märkena. Har du testat med deras tidigare och fått ett "bättre# utslag?
    Ja förra månaden fick jag ett riktigt tjockt o positivt test streck när jag hade äl. Så att jag inte har äl nu vet jag, men frågan är om den strimman som var lika stark som kontrollstrecket, om den kanske kan indikera på att äl  kommer inom 3-4 dagar kanske?
  • MiAmore
    MuM2girls skrev 2010-11-24 17:45:25 följande:
    FRÅGA!!!!!

sjunker tempen mycket om man en hel dag har frysit i ett kaalt hus? tempen är nere på 36.2 nu i eftermiddag, vid 7,30 var den 36.8 då sovit under ett varmt täcke och varmt rum. har ca 15-17 grader inne i sovrummet 20. annars brkar jag ha en temp på 36.9-37.0 på eftermiddagen i ett normalt varmt hus! är på bim -4
    Vet inte, men det låter ju inte helt konstigt, om den gjorde det..
  • MiAmore
    miapia43 skrev 2010-11-25 08:15:00 följande:
    godmorgon alla! idag ska jag till läkaren. det ska bli spännande för jag mår fortfarande småilla hela dagarna.
    sedan är jag så trött sover till och med middag dom sista dagarna annars så orkar jag ingenting. så man undrar om mitt svaga + är något. läkaren kanske inget ser eftersom jag har bim söndag eller måndag. men ni får alla hålla tummarna. kommer in senare och talar om vad som hände.stor kram till alla
    Håller tummarna!

jag har ytterligare en fråga till er vana tempare. *ler* Hur mycket kan det skilja beroende på tid man tempar sig? Min temp gjorde en ordentlig dipp idag, från 36,6 som jag haft två dagar på raken, till 36,3. Om man ska se på endast detta skulle man kunna tänka sig att jag har äl idag. MEN. Äl-testen visar inget, varken igår eller idag. Och vore det äl jag har idag borde väl äl-testet ha visat starkt pos både igår och idag? Jag tempade mig lite mer än en timme tidigare än dem andra dagarna, idag. Kan dippen bero på det?
  • MiAmore
    Minnie69 skrev 2010-11-25 16:01:56 följande:
    Det är omöjligt att säga hur känsligt det är för en viss person, vissa gör tiden jätteskillnad för och för andra inte. Gör en notering så du kan jämföra senare. Det tar några kurvor innan man lär känna sig själv. 

Dessvärre börjar man visst om på noll efter grav och amning. Jag fattar inte vad som sker med mig. Skitlåg temp? Vad som enligt alla tecken borde vara post ÄL *förvirrad* 
    Idag var den uppe i 36,7.. Men vet inte om jag ska räkna med denna tempningen, vaknade och tempade inte mig förens kl.09:15 idag, så nästan 2h senare än jag brukar tempa. Har äl-flytningar idag och svag "mensvärk". (haft "mensvärk" i ca tre dagar nu), men har inte ont vid äggstockarna som jag brukar ha när jag har äl. Ska äl-testa mig nu i em. och se vad den visar. Fick ju inget utslag på testen varken igår eller förrigår, vilket jag tycker jag borde ha fått om äl var på G inom 48 h
    miapia43 skrev 2010-11-25 17:41:11 följande:
    som sagt så var jag hos läkaren. berättade att jag mått småilla  i flera  dagar. vid undersökningen så var min slemhionna 11-12mm. han sa att antingen är mensen på vag eller så är jag bara i vecka 4. jag berättade att jag tagit tester och dom visat svagt positivt. han sa att det gör dom i vecka 4 om dom ens syns då. men han såg inget som såg ut som att mensen skulle komma och han tyckte slemhinnan var lite stor.. så på tisdag ska jag göra ett hcg i blodet. innan jag skulle gå sa han att vi ses nog om 2 -3 veckor och skrattade.
    Låter ju klart lovande iaf
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*