Inlägg från: MiAmore |Visa alla inlägg
  • MiAmore

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

BejbyBoo skrev 2011-04-27 21:03:37 följande:
    Ja, stickorna är känsligare!
    Om jag var du skulle jag spara CB't och ta en sticka imorgon. 
    Ja jag funderade faktiskt innan idag på om jag kanske skulle göra det.. Och eftersom att du fått pos på stickorna tidigare än på CB, och eftersom att jag hört fler säga det, så ska jag nog göra så..
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Nej jag ger inte upp hoppet ännu *ler* Ska testa mig igen på månd

♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Hej tjejer! Nu har jag en fråga till er vana tempare igen *ler* Jag är på Bim-4 idag, och min temp har dem fyra senaste dagara gått väldigt mycket jojo. I tisdags låg den på 36,7, i onsdags flög den upp till 36,9, igår åkte den ner till 36,7 igen, och idag flög den upp till 36,9 igen. Är detta ett gott eller dåligt tecken, vad tror ni? Min grundtemp vid den tiden jag tempat mig denna veckan ligger på runt 36,5-36,6.
    Min mage är fortfarande väldigt svullen främst om kvällarna, och mina bröst ömmar fortfarande, o jag har molvärk som i mellanåt känns som "mensvärk"

♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    ceke skrev 2011-04-29 10:13:13 följande:
    MiAmore: Det går nog eg inte att säga tyvärr. Positivt är ju att tempen håller sig hög!
    Okaj, får vänta och se helt enkelt. Något som jag hoppas är positivt är att dem månaderna jag tempat så har tempen gått ner till normal temp redan 3-4 dagar innan bim, och dagarna innan den gått ner, har den legat väldigt jämt och stadigt på 36,7
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    bumbi 84 skrev 2011-04-29 10:22:31 följande:
    Tjoho idag fick jag mitt röda kryss   så äl testen kan slänga sig i väggen!!!

Bim 10Maj
    Sweet
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Dag och natt skrev 2011-04-29 14:58:38 följande:
    Tack hormonstinn, det var härligt i Paris! Åker gäääärna tillbaka igen....

Nu är vi hemma igen! Jag steg upp 1-1,5 timme innan jag normalt brukar tempa så jag vet inte hur mycket tempen kan påverkas av det? Men nu störtdök den från 36.7 till 36.4 på dag 10! Rynkar på näsan Har ju haft lutealfas på 9 dagar bara, och den har alltid sjunkit precis dan innan mens, så nu kommer den förmodligen när som helst. CB visar inget plus iaf. Ska man tänka riktigt positivt kan det vara en implantation dip. Nån som vet om graviditetstest kan visa positivt innan implantationen har varit?
    Innan implatationen varit är man väl inte ens gravid tror jag? Så tror inte g-test kan visa pos innan dess. Hoppas din dipp var en implantationsdipp iaf
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Tjejor tjejor!!!! JAG ÄR GRAVID!!!!! Skrattande Fick ett tydligt plus i morse! Har tagit foto på testet, men vet inte hur man för över bilden till datorn från kameran eller hur man förminskar bilden så jag kan lägga in den här. Men så fort maken gjort det till mig kommer jag lägga upp en bild. Är SÅÅÅ otroligt GLAD nu!!!! Bättre början på maj månad kan man inte önska
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Tack för alla gratulationer Känns underbart! Bf. är den 9 jan. Så två dagar efter sonens 3 års dag

♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    BejbyBoo skrev 2011-05-01 12:00:07 följande:
    Lustigt det där! Jag vet jättemånga nu som haft svårt att få till syskon, men så har det blivit till samma månad som 1:a.
    hehe, ja det var lustigt

Jag har redan två bekymmer dock... Den 7:e ska jag på möhippa, och den 21:a ska vi på bröllop.. Vad för bra ursäkt kan jag egentligen använda mig av till varför jag kör alkoholfritt?? Foten i munnen
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    BejbyBoo skrev 2011-05-01 12:13:37 följande:
    På möhippan, kan du anmäla dig som frivillig chaufför?
    Bröllopet - tror du att du kommer sitta bland människor du känner väl? Jag tänkte, att ibland blir man ju placerad bland "främlingar" och då kan man ju enkelt be om alkoholfritt utan att någon vågar fråga.

Vi hade en middag hemma för några vänner bara en vecka efter att jag plussat. Det var en middag där rödvinet var givet och de vet att jag älskar just det. Jag köpte en drös alkoholfri öl och hade i kylen. Och så sa jag till våra gäster att jag fått så ont i huvudet den senaste tiden när jag druckit rödvin, så nu ville jag prova en middag utan. Och så gick jag helt enkelt till köket och fyllde på mitt glas, så att de aldrig såg flaskan. 
    Ja fast jag tror att chaufför redan är ordnad för alla, men annars är det ju en bra idé
    Vet inte alls vart jag kommer hamna på bröllopet.
    Dina gäster förstod aldrig att du var gravid eller?
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    BejbyBoo skrev 2011-05-01 12:26:21 följande:
    Haha, jag hoppas inte det. De sa i alla fall inget - men det är de nog för artiga för att göra i och för sig. Får väl se när jag till slut berättar för dem om de säger att de förstod redan då.

På min hippa var det en tjej som inte drack, hon hade opererats några dagar innan och fick inte dricka. Det är ju lite drastiskt, och inte så användbart kanske. Men den klassiska att du äter medicin, kan det funka? 

hehe, ja op är kanske lite drastiskt att skylla på Maken sa att du kan väl säga att du äter penicillin? Så får se om jag kör med det *ler*

AMC80 skrev 2011-05-01 12:45:33 följande:
    Ohh, grattis MiAmore. Vad roligt.

Jag sa att jag var bakis sist, det funkade för mig. Men det kanske känns elakt att säga så just på en möhippa.

Tack haha, ja på en möhippa är det kanske inte så snällt

Vi 4 skrev 2011-05-01 12:46:17 följande:
    Tråkigt egenligen att man ska behöva motivera varför man inte vill dricka. Mina vänner vet att jag ibland kan ta ett glas vin, men lika ofta, eller eg. oftare, dricker jag hellre något annat så jag har sluppit det problemet. om du bara skulle säga nej tack jag tar gärna ....(mineralvatten eller vad det nu är). Ibland tror jag man gör det större än det är, det är ju man själv som är så upptagen av att man har denna "hemlighet" medan andra är upptagna av sitt och sig själva Eller  tror du att du då att folk i den bekantskapskretsen skulle fråga? Annars skulle ju det vara skönt för då slipper du ju ljuga...

Ja visst är det tråkigt? Jag har ju tänkt att jag bara ska säga "nej tack jag tar ... ist". Men så är det ju om dem frågar.. Så vill man ju ha ett bra svar i beredskap *ler*

♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Tallkotte12 skrev 2011-05-01 13:41:07 följande:
    Grattis Miamore! En annan smått genomskinlig undanflykt är ju att skylla på att man haft migrän/huvudvärk dagen innan och behöver fylla på med mycket vatten.... By the way, jag fick ett streckat kors i min graf idag! Antar att den inte är heldragen pga att jag fyllde i creamy för några dar sen. Ska bli intressant att se om tempen håller sig hög några dar till nu, men det verkar ju faktiskt vart en ÄL... I så fall min första sen jag slutade med pillrena!
    Tack Ja det skulle man kanske kunna skylla på också. Säga att "jag har haft en sådan huvudvärk dem sista dagarna så jag börjar lugnt". Sedan efter det får man hoppas att dem inte tänker mer, på om jag dricker läsk eller alkohol
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Bumbi: Nej det är klart och tydligt.. hihi Skrattande

Jam08: Usch, jag kan knappt föreställa mig hur jobbigt det måste vara att behöva kämpa så länge och gå igenom flera IVF behandlingar. Tycker att ni som går igenom det är så starka och duktiga kämpare! KRAM på dig och hoppas att det är er tur snart
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Bubblamaj skrev 2011-05-01 16:48:20 följande:
    Ah, så kul MiAmore, äntligen! Tionde försöket eller hur? Kan du inte lägga in din kurva igen så får vi njuta av fler pluskurvor? Själva har vi i vår genomgått utredning som visar på minskad funktion i ena äggledaren o vi är därmed berättigade till IVF. Privat eftersom vi ju har fått ett barn förut. Vi har bestämt oss för att försöka ett tag till o sedan i höst ev ta nästa steg. Välkommen Jam08, önskar att ni också får ert efterlängtade barn snart!
    Tack Ja det var vårt 10:onde försök. Jag har tyvärr inte skrivet in mina tempar denna månaden. Men kan säga att tempen gått jojo hela veckan. 36,7 ena dagen, 36,9 nästa dag, 36,7 nästa dag igen osv. Bara nu igår och idag som den legat på 36,9 två dagar på raken.
    Skönt att ni iaf har fått reda på varför det inte går för er och att det går att göra något åt det. Hoppas ni får ert plus innan ni bestämmer er för att börja med ivf.
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    ceke skrev 2011-05-03 09:45:35 följande:
    Idag har vi fått se vår Prick! 17 mm lång, daterades till 8+1, precis som FF säger och ett hjärta bultade så fint Heeeelt underbart! Solig

Havsklippan: Grattis till förlovningen!
    Vad härligt att höra! Själv har jag fått tid både till hälsosamtal (förstår inte varför man måste gå igenom det med tvåan också?) och inskrivning. Ska på hälsosamtal den 31 maj och inskrivning den 23 juni
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    BejbyBoo skrev 2011-05-03 14:07:09 följande:
    Det är nog olika på olika ställen. Jag fick bara ett inskrivningssamtal, som förvisso tog en timme...
    Ja det är det säkert. Detta skulle ta ungefär en halvtimme, men på hälsosamtalet med sonen tog det nog inte mer än 10-15 min tror jag
    ♥Milo 090107♥
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*