• Vi 5

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Decembra, och där gick tempn upp, toppen! Hoppas nu det håller i sig, men det borde det ju göra.

Kinderägg, så trist, varma kramar till dig!

Bobofina, nej så tråkigt! Jag som hoppades så på dig.

här krånglar kroppen, det verkar som att jag kan ha äl redan nu dag 8, :-O både äl-känningar, EW och nu går tempen upp dessutom. Jag ska ju göra äggledarundersökning på måndag så det är ingen idé att försöka tima in något hemmaförsök iaf (det skulle isf bara "spolas ut", men det känns jobbigt, irriterande och oroande om det ska bli så tidigt 

• Vi 5

Iowen, jag tänker att det beror lite på hur tempen gått upp, den kan ju ibland gå upp lite i olika steg och kan på så sätt sammanfalla med ditt äl-test dag 16 ändå, om än inte lika tydligt. Men även jag skulle gärna kika på din kurva, så du får gärna länka till den.

• Vi 5

Fia0, så jobbigt med sådana nätter, men de spelar nog ingen roll för implantation, om det inte skulle vara så så pass länge att dina hormoner sätts ur spel. Tack för kommentar, men ni kan räkna bort mig nu, jag har börjat spreja för ivf, så här kommer inget hända förrän ev. om många veckor. Jag verkar enligt undersökning ha väldigt dåligt med ägg, så det är tyvärr väldigt, väldigt liten chans att det bli tillräckligt många ägg för att få plocka ut dem för ivf. Men nu provar jag med hormonerna så hoppas vi på det bästa.

vinkar och håller tummarna för er andra!!! 

• Vi 5

Fia0, stort grattis, så roligt! När jag fick ma för nånga år sedan sa läkaren att om varje kvinna fick 5 graviditeter så belv ett av dem missfall, det kan hjälpa lite att tänka så, för i så fall skulle du haft ditt redan. (Jag vet förstås att det inte är så enkelt, men för mig hjälpte det lite att tänka så).

Bengalen, hur gick läkarbesöket med mätningen? De kollar nte om jag är nedreglerad utan jag börjar spruta på onsdag, fick träna mig på att sticka mig i magen idag. Det gick bra, (förutom att jag tycker det är lite jobbigt med den brännande känslan när man sprutar in själva vätskan).

In the making, håller mina tumar!

Bobofina, borde du inte lägga in dig på bim-lostan så vi kan heja fram dig!

Lövfallet, jag har missat din historia, men håller tummarna för att det tar sig spontant!

• Vi 5

In the making, tempen ser ju verkligen fin ut och en rosafärgad flytning kan ju vara vad som helst..Förstår den jobbiga känslan av att ladda för en springa på toaletten och kola hela dagen dag. Det är verkligen påfrestande. Bäst brukar det vara om man har en dag som är fullt inbokad så man inte hinner tänka så mkt. ´

Bengalen, nej men så typiskt att du haft äl ändå, det ser ju verkligen ut som det på kurvan. Ser ut som min förra kurva. Vad säger de om det då? Räcker det att slemhinnan är tjock och fin nästa v med? Blir den det av progynonet? Jag ska få Ovitrelle, (om det nu blir tillräckligt många stora ägg). Varför tycker du den är bättre? Sprutstart är på onsdag.

Cinderella, hoppas dagen går fort

• Vi 5

Bobofina, hann aldrig fånga dig på jobbet, men håller tummarna för först denna cykel, ser ju ut att finnas goda chanser med fin timing, och uvin bortser vi från

Bengalen, ja det låter ju onekligen lättare. Typiskt nog fick jag hög dos med puregonen och ampullen kommer inte helt att räcka så var tredje dag måste jag spruta två gånger annars blir det 25 ml för lite. Ja, de "nöjde" sig med 3 st. Från början sa hon 4, så jag vet inte om hon ångrade sig när AMH-värdet ändå var ok, trots hennes första negativa besked. Men förmodligen är det väl kliniken som bestämmer. Låter ju som en väldigt spännande idé att få oäkta tvillingar. Har ni timat in ett eget försök alltså

• Vi 5

Fia0, jag och min man har fått två barn, men vi förlorade vårt första barn i en olycka när han var 1,5 år. Vi hade då relativt lätt att bli gravida (blev gravid en gång  innan också och fick då ma v14). Nu har vi försökt i ett år att få syskon, men inte lyckats, trots tempning och regelbundna cykler. Eftersom jag precis fyllt 40 så har vi inte så mkt tid på oss och bestämde oss för att kolla upp det hela. Det gjorde vi nu i oktober och fick då veta att det såg mörkt ut, för jag hade så få äggblåsor, vilket är ett tecken på att de håller på att "ta slut". Vid en ny koll 2 v senare såg det dock något bättre ut, några fler äggblåsor hittades iaf, men det är fortfarande väldigt få.
    Jag fick ändå börja med ivf-behandling för att se om det går att få ut några ägg och provrörsbefrukta dem. Just nu sprejar jag med en sprej för att stanna upp äggstockar och nästa vecka ska jag börja ta injektioner för att stimulera äggstockarna att bilda ägg. Om det bildas 3 stora ägg så får jag fortsätta till nästa steg (att ta ut dem och prova att efrukta dem) annars måste vi avbryta hela behandlingen. Läkaren har dock inte stort hopp om att det kommer att bli 3 st fina stora ägg  Vi får väl göra det eftersom vi betalar allt själva och vill chansa.
    Koncentrera dig du på graviditeten, det är en väldigt speciell period i livet Tentor kan man alltid göra sedan.

• Vi 5

Fia0, tack, varenda tumme kan behövas med tanke på alla odds jag har emot mig...Håller mina för dig med

• Vi 5

Bengalen, 1,3, så för min ålder är det helt ok Ja, nervöst att vänta och inte veta. Jag tänker nog som du att det var bra att ni inte hann något egt försök, tänker också att det sklle kunna störa processen snarast. När man gör ÄD, är det alltid bara ett man får?

cinderella, jo, kanske både starkare och skörare samtidigt...Knepigt när man blir sjuk just när man ska kolla om tempen höjs efter äl. Jag brukar tänka att om det är feber borde det ju höjas mer (än bara precis så det stämmer med äl). Men så enkelt är det säkert inte... 

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*