• Vi 5

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Bengalen, nej inga tecken på mf, testade ju också negativt dpo 16, tror helt enkelt att det var för att jag hoppades så mycket... Härligt att din kropp är så på G. Och så måste jag erkänna att jag funderat på samma sak som Bobofina, och inte heller jag lade märke till katten Skrattande

Bobofina, åh, grattis till stora lilla treåringen som är en så härlig kille! Nej, jag fick någon gratisversion av vip i några dagar nu så jag passade på att fixa till overlay osv, för när vip försvinner är det kvar. Satte datumet efter min längsta cykel, så jag är på 13 dpo i dag och gissar att jag får mens i morgon Denna gång tror jag verkligen att jag kommer att bli ledsen. Hur går det för dig, såg att tempen såg lite mindre spretig ut...

Du och jag, härligt nu har du ditt fina kryss
  • Vi 5

Hormonstinn, stort GRATTIS så himla roligt!!!!

Pektosa, usch för att vara skengravid, det var jag verkligen förra månaden. 

• Vi 5

Hormonstinn, tack, just nu känns det rätt tufft  Men jag är iaf väldigt, väldigt glad för din skull idag! Kul också att få ett nytt plus i tråden, det var verkligen länge sedan nu!

Pektosa, jag brukar också försöka övertala mig själv att jag är skengravid, men förra gången gick det verkligen inte, jag blev hlst slut av att hoppas så mycket, särsklit med den extra långa lutealfasen jag fick, så denna gång vågade jag inte hoppas alls, men jag är ändå ledsen. Jag försökaer också med logiska argument som att implanteringen oftast sker mellan 8 och 10 dpo och innan dess utsöndras ju inte graviditetshormonerna så då tycker jag inte att jag bör jag inte kunna känna något innan dess, det funkar fram till dit, emn sedan blir det några jobbiga dagar..

• Vi 5
    nattfrost, så tråkigt, stackare,  jag vet inte vad det kan bero på, men lutealfasen verkar ju kunna variera lite jag hade ju 17 dagars lutealfas förra cykeln, då höll jag också på att bli tokig av att vänta. Men jag fick ju för mig att det var att jag hoppasdes så mkt som ställde till det. 

pektosa, grattis! Lägg gärna till dig i gravidlistan också .-) 

du och jag, det ser ut som att man vågarsig på ett gratis till dig med. Tänk så många olika turer det varit med din kurva

kramlo, det ser ju väldigt lovande ut, ser fram emot din temp i morgon.

bobofina härligt med bra timing, heja på! 

bengalen, heja på till dig med!!! 

kinderägg, vad roligt med nytt jobb, grattis! Jag tänker spontant att du kanske vet säkrare om du vill fortsätta försöka få syskon när du väl kommit i gång med nya jobbet.

sen skulle jag säga välkommen till någon ny, måste bläddra tillbaka o kolla...
    fio,  det är ju lite lurigt med de vita plupparna före äl, om du tagit dem lite senare än vanligt kan det säkert vara så att de visar lite högre än de skulle gjort om du tagit dem tidigare på morgonen. Intressant nog har jag också ofta 3 st tempar precis efter äl som ligger gasnka lågt över coverline innan tempen går upp lite mer.
  • Vi 5

välkommen martini och rolig!

Sara
    , grattis till glad gubbe

Rolig, hej, jag har tempat i tre omgångar, första gången hann jag två cykler innan jag blev gravid med första barnet (hade dock fått ett ma innan dess och innan jag tempade), sedan tepade jag 5 cykler med barn nr 2. Nu börjar jag på försök nummer 9 för att få ett syskon. Jag har haft vip några gånger, men tycker att jag klarar mig bra med den vanliga, även om den är tråkigare. I början tyckte jag det var bra för man kunde lära sig lite med med vip. Men man får ibland några gratis gratis prova på dagar lite då och då med. min erfarenhet är att det stämmer bra bara man är noga med att tempa samma tider. Och ibland flyttar ff äl lite när de fåt in fler tempar så att det blir mer tillförlitligt, det brukar jag numera kunna ana och provar då att lägga in tempar några dagar fram i tiden för "skojs skull" på prov och kan se om äl verkar komma att flyttas.

• Vi 5

Kul med lite folk på bimtråden nu Det har verkligen varit dåligt med plus itråden senaste halvåret så nu borde väl plus kunna delas ut till många

Fia0, jag tycker också att det ser fint ut, bra med höjning efter dippen Håll ut

MiaPia, trist att det inte blev något!

Lrika82, jag tror nog många som försökt ett tag känner igen dina tankar, jag tänker som in the making, att det inte betyder att man missunnar någon annan deras lycka utan bara att man just är lesden och avundsjuk för sin egen del. Stor kram till dig!

SandraMaria, stor kram även till dig som har det kämpigt!

Ego, själv är jag så grymt besviken, jag är nästan 100% säker på att det var äl igår, hade tom köpt stickor som visade utslag dagen innan, hade grym äl-värk i går på fm och allt stämde. Ringde därför maken och sa att det skulle vara bra om vi fick till det på kvällen och att han inte skulle bjuda hem någon så att det blev sent. Dumt nog var en kollega i hans rum så jag var kanske inte så tydlig, försökte vara lite diskret, hur som helst hade min man tydligen inte fattat för när jag senare fikade med en vän på stan en stund kom en av makens vänner förbi och sa glatt att han skulle sova över hos oss. Jag blev så ledsen och besviken på min man. Det fanns inget tillfälle att prata förrän sent, när vi lagt oss och då visade det sig att min man inte hade fattat utan trott att det var dagen efter som gällde. Min man kan inte tänka sig att försöka "smyga" så vi missade denna guldchans. Jag kan inte tänka på annat och är så ledsen och besviken. Nu tror jag att det redan är försent för denna gång, sekretet har försvunnit och alla tecken tyder på att det är över....

• Vi 5

du och jag, tack för att du peppar, jag deppade ihop, men det var nog eg. lika mkt för att det är typ 10e försöket och för att jag fyller 40 om en vecka, det i kombinatioon med att det kändes som att maken inte bryr sig om min önskan om syskon blev för mycket. Men visst är det som du säger ändå ganska bra chans. FF menar väl att dagen före bim är den allra bästa.

nattfrost, skönt att bli tagen på allvar av bm, ochh visst kan tempandet bli jobbigt och stressande, men det är lite dubbelt det där tycker jag, själv funderar jag också på att lägga av rätt ofta iom att jag har så regelbunden cykel, men jag tror att jag skulle bli ändå mer stressad om jag inte hade full koll, som jag tycker att jag får med FF. Önskar dig all lycka till, och du får hemskt gärna uppdatera oss ibland

fia0, nej så trist! stor kram!!!

bumbi, grattis till lyckat rul!

bobofina, uj vilken jämn och fin temp du har nu, det ska bli spännande att följa

tumhållningar till er alla andra!

• Vi 5

MariaF79, jag har kollat igenom dina kurvor och funderar på om du är helt säker på dina kategoriseringar av sekretet? Om man bara tittar på temperaturerna ser det ut som att du kulle ha kunnat haft äl tidigare (denna kurva dag 12) det gäller i så fall inte bara denna cykel utan eg även alla dina andra cykler, tom dina gravidkurvor (tex den första graviditeten skulle äl kunnat vara på dag 12). Detta baserar jag enbart på dina temperaturer, men om du är helt säker på kategoriseringen av sekret är jag helt ute och cyklar. Men det skulle ju förklara de korta lutelalfaserna i så fall...

Bobofina, så där jämna fina temperaturer tycker jag mig ofta ha sett på gravidkurvor, jag tycker att det ser väldigt spännande ut! En ökning nu 11-12 dpo skulle ju sitta som en smäck Förresten tänkte jag på att du såg väldigt smal ut senast, så jag ordinerar lite mer bullar. Ja, vi ses i morgon. Jag kommer nog lite sent, kan inte lämna före 8 på dagis.

Kramlo, men åh vad bra att du kollade upp det! Hoppas nu att du snabbt får din mens så att du kan kolla igen. Alltid bättre att veta ändå. Du har faktiskt inspirerat mig att verkligen kunna tänka mig att söka hjälp, tänk om det är något sådant som relativt lätt kan fixas till.

Många fina kurvor nu och nära till bim för många, blir kul att följa!

• Vi 5

MariaF79, ja, men nu ser jag ju att du kört med OPK då och då med, så klantigt av mig Skäms Hoppas att du får ordning på lutealfaserna, för jag tror som du är inne på att det brukar sägas att det kan vara ett hinder för implantation. Håller mina tummar för att det vänder så att de blir längre.

• Vi 5

kramlo, det är ju alltid jobbigt att behöva vänta, men jag kan tänka mig att nu när du tagit tag i det så vill man ändå mer att något ska hända...

Fru Höst, ja det ser ju lite ovanligt ut, väldigt låg temp så nära bim, jag kan nog tyvärr inte läsa ut mer...

Bengalen, hur känns det? redan dpo 13? Håller mina tummar för att det ska vara er tur nu!

in the making, det ser ju superfint ut, inte många dagar kvar nu

Bobofina, vilken exemplarisk kurva du har, nu måste det bara vara graviditet på G!

Sara, inte lågt för dig heller nu, hoppas att det är gravidsymtom och inte progesteronet  

MariaF, hoppas att det bara var något tillfälligt som gav den korta lutealfasen förra gången.  

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*