• Vi 5

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Bengalen, största och varmaste kramen till dig! Usch så tråkigt, jag som hoppats så att det skulle bli din tur nu. Det positiva är att du u har haft tre kurvor med lång fin lutealfas så när guldägget kommer nästa gång så är kroppen redo att fästa in det hela *försöker peppa*

SaraK, det ser ju jättelovande ut och fin kurva på det

Bobofina, kurvan är ju grymt snygg, men det är ju jättetrist om det är pga UVI Samtidigt verkar det vara lite för liten höjning för att det ska vara det? Ring igen och ändra dig, du skulle ju kunna testa i morgon dpo 14 och om det inte är något då kan du ju äta en kur utan att behöva tänka på det iaf. Själv är jag också jätteupptagen av att inte påverka kroppen nu, har ju haft hemsk huvudvärk länge men undvikit att ta tabletter hela tiden ifall det på något sätt skulle kunna störa processerna. I går var jag dock supernegativ och när jag blev bjuden på ett glas vin tänkte jag att det ändå inte var någon chans denna månad, men nu ångrar jag mig grymt, hade högre temp i dag och är ju på dpo 8 som säkert är en av de viktigaste dagarna om det finns något som ska befruktas, och nu när min temp var ökad i morse tänker jag att jag har sabbat allt. Inser att det är ett väldigt nyanserat tänkande, när jag försöker se det utifrån -not

In the making, din kurva ser också väldigt lovande ut och det låter ju intressant att det är annorlunda med flytningarna

Kinderägg, heja, heja, mer fina höga temperaturer nu.

FlakeZ, hej, kul att se dig, tänk att du redan är i v 25 :-O Hur mår du?

• Vi 5

Bobofina -tack för lugnande ord, ja, det är ju omöjligt att förutse alla ev. mekanismer som skulle kunna ha betydelse, men en sådan borde ju kunna vara just temperaturen och alkohol påverkar ju onekligen temperaturen och verkar dessutom ha gjort det i just mitt fall nu. Men jag ska försöka ta till mig dina ord och inte ligga vaken och grubbla i natt igen. Det låter bra att du har mindre onti dag, men håll koll ordentligt nu. Typiskt att det enda penicilliner stör folsyrasyntesen  Håller tummarna så det knakar för fortsatt hög temp i morgon!

Sara, usch då så jobbigt! Hoppas att det inte blir något mer! kram!

• Vi 5

Sara, det ser ju bra ut på stickan, är det "bara" bruna flytningar du har? Håller tummarna att det stannar kvar. Lycka till med besöket!

Havsklippan, åh så glad jag blev av att höra det! Uppdatera oss när du vet något mer!

Fru Höst, hur har det gått med testandet? Kurvan är ju lite speciell som sagt, så lite svårt att veta vadsom är vad.

Bengalen, det måste ju hur som helst vara jättebra att kroppen "rättat" till sig och du fått fina långa lutealfaser   och kanske hinner ni tom ett till vanligt försök innan ni kommer i gång med äggdonationstestet. Blir lite nyfiken på hur det kommer sig att det är äggdonation ni ska göra nu när du verkar ha äl? Men du behöver inte vara om du inte vill.

Bobofina, när jag sa att din temp gått ner dpo 17 de senaste två gångerna var det det jag ser i din overlay. Nu hållerj ag tummarna benhårt för hög temp i morgon, då bara måste det ju vara något

Kinderägg, nej så trist, men tempen är ju hög och fin, hoppas att du har fel...

Du och jag, men det är ju rätt långt mellan onsdag och helgen Lite bra smärtstillande så funkar det nog

• Vi 5

Kinderägg, nej så tråkigt! Stora kramar till dig!

Sara, jag håller med Gyn och Fu Höst, deras test är mindre känsliga och det låter ju bra med tjock och fin slemhinna. Nu gäller det att ståå ut med att vänta till nästa vecka! Kram! Och tack, nej inga känningar allt som vanligt innan bim, min temp är ju så lurig att den kan hålla sig hög och fin in i det sista också, så jag tror tyvärr inte att det är något nu heller.

Du och jag, värst vad ni håller på och opererar er i er familj  Det låter ju bra att ni nog hinner med något försök innan helgen. Jag har läst att äl-test är bäst att ta mellan kl 10 och 20, så 12 är ju toppen.

Fru Höst, skumt, ser ju inte ut som äl på g eg, och jag håller med Råttentottan om resonemanget. Det som är lite lurigt är dock att FF går så mkt på sekretet så om man tex råkar skriva EW med det är S så går de på det. Hur sekretet är nu borde spela roll med tänker jag...

Bobofina, sista väntan nu, om det är hög temp och ingen mens i morgon så blir det hurra-rop

• Vi 5

Fru Höst och Sara heja, heja för starkare test!

Havsklippan, men om jag läst din kurva rätt är du ju bara på 10 dpo, så det är nog lite tidigt att testa

Bobofina, åh, ingen mens än?! Hurra, och så lovande med din väns dröm, men du som inte ville hoppas.... Nu kommer du dessutom bergis ligga vaken och grubbla också, hoppas, hoppas verkligen att du ändå får sova gott i natt och vaknar med hög temp!  

• Vi 5

Bobofina, vågar mig nästan på ett litet grattis efter att ha sett din kurva och att du verkar ha klarat dig utan mens

Fru Höst, det ser fint ut

Här är det med största säkerhet kört, dpo 13 och sänkt temp,visserligen tempade jag något tidigare, men jag är säker på att det är kört. Lycka till nu alla andra!

• Vi 5

Grattis Fru Höst! Så roligt!

Sara, nej så trist stor kram till dig!

Havsklippan, nej så tråkigt! Läste just i en tråd för 30plussare som har svårt att få syskon om en som hade 9-10 dagar lutealfas oc hsökt hjälp för det, hennes läkare hade vid utredningen sagt att det inte fanns några belägg för att det skulle försvåra, mn det var ju vad han sa. Bobofina kanske vet något mer, hon brukar ha koll

Bobofina, jag håller fortfarande tummarna för dig, men jag tror knappt jag behöver det längre Jo, jag har tyvärr gett upp och vet att det är kört, jag har nämligen precis samma typ av flytningar och samma typ av huvudvärk som jag alltid får (och det är en annan typ av huvudvärk än den jag nu haft varje dag i 3-4 månader, så det känns verkligen inte som en hit med dubbelt upp).

• Vi 5

Bobofina, är det bröllopsdag i morgon? Då måste du ju testa det är ju bästa presenten.

Usch, nu känner jag mig helt knäckt, mens kom NU, och det blir en superkort cykel, bara 24 dagar, det har jag ALDRIG haft och det sägs ju att man ska få kortare och kortare cykler när man kommer i klimakteriet, tänk om det är det som är på G nu?! De senaste cyklerna har ju blivit kortare och kortare, jag som alltid haft 28 eller 29 dagar förr. Usch jag står inte ut med att tänka på det ens. Vad kan man göra?

• Vi 5

Bobofina, åh nej, såg nu att du börjat blöda också, verkar ju vara ett sådant väldigt tidigt mf med tanke på det svaga plusset    Fy så tråkigt! Massa kramar till dig!

• Vi 5

Bengalen, tack så hemskt mycket för de orden, det kändes lite lugnande. Jag inboxar dig om var jag bor, hade faktiskt tänkt fråga digom var din TCM akupunktör fanns

Så himla trist att så många lovande kurvor och svaga plus här i tråden inte givit fler gravidieter Får skriva mer till er andra sedan, jag har fyllt år så nu är snart hela min familj på väg in och här ska bakas tårtor. Kramar till er alla!

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*