Inlägg från: MiAmore |Visa alla inlägg
  • MiAmore

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Jag ställde inte klockan och tempade vid samma tid alltid, när jag tempade när vi försökte med sonen i heller kommer jag ihåg nu.. Så man kan se rätt bra ändå ungefär när man har äl, och framför allt när äl varit *ler*

• MiAmore

Ja man får nog försöka gå efter kroppens signaler väldigt mycket och ha tempningen lite som en "fingervisning" bara sas. Och, man har ju ganska stora chanser att bli gravid även dagen efter äl, så om inte annat kan man ju hoppa på guben så fort tempen gått upp

• MiAmore

Ja jag hade också en ganska markant skillnad i tempen när jag tempade sist. Minns att den gick upp från en grund temp på runt 36,5-36,6 till 36,8-37,0 när äl varit.
    Jag kör endast med tempning denna månaden, men nästa månad ska jag köra med äl-stickor också. Om det inte tar sig denna månaden vill säga *ler*

• MiAmore

Ni som verkar vara väldigt insatta i detta. Kan det vara stor skillnad om man använder två olika sorters termometrar? Jag tempade mig idag med mina föräldrars termometer. Det är exakt samma sorts termometer som vår egen jag tempar mig med vanligtvis.
    Anledningen till att jag undrar är för att jag tempade mig som sagt med mina föräldrars termometer idag. Tempade mig efter att jag stiget upp, när jag suttit stilla i ca 20 min. Visst borde tempen vara HÖGRE än den brukar vara när jag tempar mig på morgonen innan jag stiget upp, då? Eller? Den visade iaf 36,3.. Min temp på morgonen brukar ligga på 36,4-36,6. Tog iaf ett äl-test för säkerhets skull när jag kom hem, men det visade negativt, ingen äl alltså.

• MiAmore
    Kinderägg skrev 2010-11-21 20:20:04 följande:
    Det kan skilja väldigt mycket på olika termometrar även om det är en likadan, tycker du ska ta dagen temp med en nypa salt, om det inte är en dipp innan ÄL men då borde testat ha visat nåt. Ska man börja tempa med en ny termometer nån gång så kan det vara bra att göra det på dag 1 i en cykel.
    Ok, tack för ditt svar Då bortser jag från dagens tempning helt enkelt
  • MiAmore

Min temp gick idag upp till 36,7. Har 36,5 i grundtemp. Men, jag tror snarare att det är för att jag blivet förkyld, än på att det är pga äl. Skulle jag ha haft äl igår skulle det innebära en cykel på 24 dagar. Och så kort cykel har jag aldrig haft. Men jag fortsätter tempa mig så får jag se vad som händer *ler* Vi fick iaf till det igår, och nu ska vi försöka hålla oss ifrån att ha sex fram till helgen då jag bör ha äl enligt senaste cykeln

• MiAmore
    Minnie69 skrev 2010-11-22 10:50:44 följande:
    Varför hålla på sig till helgen? Varannan/var tredje dag är ju alltid optimalt "inför" ÄL om man kan och orkar. 

Här gick det käpprätt åt H-E att göra så då jag och lilltösen var förkylda en och en halvvecka å det grymmaste och låt säga att sex var det sista man hade i tankarna där vi drev omkring i alla snoriga papper. Tempa funkade ju inte heller pga av febern så jag släppte det under tiden, stoppade in teromometern i fredags då jag kände mig bättre och troligt feberfri. Gissa vem som sedan får positivt på CB-fertilitetsmonitorn på lördagen . Nåja, man kan bara göra sitt bästa och vi lyckades iaf få till det under lördagen och söndagen, men det är ju lite i senaste laget  
    För att se om det kanske kan fungera för oss. Hittills har vi haft sex var annan - var tredje dag fram till o efter äl, men ingen lycka ännu. Så nu provar vi att "spara" oss i ngr dagar innan äl, för att sedan köra på för fullt när äl är, för att se om det kan fungera för oss
  • MiAmore
    Minnie69 skrev 2010-11-22 11:08:39 följande:
    Då fattar jag . Ja det kan ju vara kuren för er, vanligtvis säger man ju att ofta är bättre än sällan, men för vissa kan det ju vara bättre med färre tillfällen om tillgången på herrsidan ligger på den mer magra sidan. Tar ni folsyra båda två? Och zink dessutom till honom.
    Ja vi tänkte prova denna "metoden" i ett par månader nu och se om turen kan vända *ler*
    Nej det är bara jag som tar folsyra. Min man tror inte på sådant och vägrar därmed "hålla på med sånt" tyvärr. Enda som skulle kunna få han att börja med det är om en läkare sagt det till honom typ
  • MiAmore
    Minnie69 skrev 2010-11-22 13:06:50 följande:
    Hmmm, kommer ihåg de där protesterna . Här slutade det väl med närmast tvångsmatning till sist
    hahaha, ok Hur exakt fick du han att äta det?
  • MiAmore
    Minnie69 skrev 2010-11-22 13:14:12 följande:
    Jag hade slagit fram att det försvann folsyra i samband med alkoholkonsumtion och tyckte att fine, ville han inte ta tillskott fick han äta klart mer grönsaker och skippa fotbollskrogsbesöket på lördagen , sedan svaldes det lydigt
    hahaha, ok Aja.. Vi äter hyfsat mycket grönsaker faktiskt så.. *ler*
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*