Inlägg från: BejbyBoo |Visa alla inlägg
  • BejbyBoo

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Hmm.. Den här månaden verkar min kropp vara lite ur balans. Jag hade ju en temphöjning i helgen, alldeles för tidigt, men förmodligen för att jag sov borta på hotell.
    I måndags blev äl-testet nästan positivt, teststrecket var inte riktigt lika starkt, men nästan. Sedan dess har testerna blivit svagare och svagare. Idag blev det knappt något teststreck alls!
    Jag har dock fortfarande "eggwhite" vilket jag brukar ha i en vecka innan äl, och det avtar direkt efter äl.
    Så nu fattar jag ingenting. Känns som att jag får lite dubbla signaler. Enligt statistiken bör äl vara lördag och jag brukar alltid få positivt två dagar innan. Jättekonstigt att testet idag var så svagt.

Någon som har någon idé om vad som händer?!

• BejbyBoo

Mallanis; njae, äl i måndags verkat inte troligt. Jag får alltid väldigt starka utslag där teststrecket är starkare än komtrollstrecket. Sen borde jag isf fått en högre temphöjning. Min efter-äl-temp ligger runt 36,9-37,1.
    EW har jag länge! Vet att de flesta har någon/några dagar, men jag har verkligen jättetydliga EW i drygt en vecka. Förra månaden började de på CD 7 och äl blev på dag 17!

Hmm, jag får väl helt enkelt vänta o se.

Men något verkar onekligen konstigt, mitt ärr från förra förlossningen (syddes mycket hela vägen från längst fram till längst bak...) har plötsligt börjat svida, klia och göra ont. Det är illrött och lite svullet. Jättekonstigt.
    Det lär inte bli lätt att "få till det" i helgen om det nu blir någon äl då.

• BejbyBoo

Miapia, det ser ju riktigt bra ut!! Håller tummar och tår för dig!

♥ Älskade, älskade lilla E. 28/12-08 ♥
  • BejbyBoo

Dag 18 här och fortsatt negativt på CB digitalt äl-test. Stickan från testlagret visar i af streck nu, och har blivit lite starkare än i början på veckan. Så kanske, kanske är något på gång.
    Men så här sent har det aldrig varit förut. 

Kanske blir det ingen ÄL den här månaden. Hur blir det då med mensen? Jag har aldrig förut haft en äl-fri månad, så jag vet inte alls hur det blir då. Får man mensen som vanligt, eller? Verkar ju konstigt, om man nu inte haft någon äl. 

• BejbyBoo

Men vad sjutton!! Idag satte FF ut ett HELDRAGET kryss, trots att äl-testen visar negativt varje dag.
    Ett streckat kryss fick jag ju tidigare i cykeln också, men nu kom alltså ett heldraget.
    Suck...
    Typiskt att kroppen ska krångla nu när det är en viktig månad.

• BejbyBoo

Jag tror att hemsidan heter tvastreck.se eller liknande.

Jag fick återigen negativt på äl-testet idag, fortfarande EW (rikligt dessutom) och när jag kollade tappen nu på kvällen så var den löjligt låg och vidöppen! Men varför får jag inget utslag på äl-testerna???!!!

• BejbyBoo

Dag 20, låg temp, mensvärk och spottings!
    En  helskum månad. Jag fattar noll.

• BejbyBoo
    Melitta69 skrev 2010-09-21 08:18:02 följande:
    Tempen sjönk idag igen , fattar ingenting upp o ner hela tiden ??
    Men, din förra kurva var ju likadan och så där har jag i stort sett jämt.
    Jag skulle säga att det är betydligt vanligare med en sådan kurva än en som har helt lika temp. 
  • BejbyBoo
    Melitta69 skrev 2010-09-21 09:41:38 följande:
    Okey , det e som det ska :)
    Precis!
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*