Inlägg från: BejbyBoo |Visa alla inlägg
  • BejbyBoo

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Många spännande kurvor nu!

Jag har haft så många "fina kurvor" med bra tempar som aldrig blivit något, så jag vågar inte hoppas, även fast min temp just nu är hög och fin. Det visar sig väl inom några dagar. Ska till gyn på tisdag för någon sorts påbörjan till utredning, och bim är tis-ons. Så vi får se!

♥ Älskade, älskade lilla E. 28/12-08 ♥
  • BejbyBoo
    telgebo skrev 2011-02-26 17:04:17 följande:
    Jag känner så igen mig, har också gaft många lovande kurvor bakom mig men skam den som ger sig, kurva 19 gav mig ett plus och än så länge verkar allt bra.

Hoppas det blir ett + för dig denna gång så du slipper utredning.
    Tack. Ja, jag hoppas ju förstås också. Men vågar inte tro.
    Fick dock en riktig illamående-attack idag när jag skulle hälla upp räkor i en skål. Så det blev ingen räkmacka för mig, jag gick och köpte en pizza istället...
    Men läser jag in för mycket i det kommer jag bara bli så sjukt besviken på tisdag när tant-röd-j*veln kommer. 
  • BejbyBoo

Ja, min kurva är lite annorlunda den här månaden. I morse fick jag dock sovmorgon, och tempade mycket senare än vanligt. Men tempen var densamma som tidigare dagar ändå.
    Jag har testat så mycket negativt förut, så nu har jag bestämt mig för att vänta till onsdag, dpo 14. Vid min förra graviditet testade jag minus på 11-12 dpo och sen positivt på 13 dpo. Idag är jag på 11 dpo. 

• BejbyBoo

Negativt gravtest i morse och spottings. Menshelv*etet är på ingång.

• BejbyBoo

Lite spottings idag också och tempen ner ett hack. Om en timme ska jag till gyn, får se vad hon säger och om jag kan få någon hjälp med mina oregelbundna cykler. :-/

• BejbyBoo

Jahapp, så har jag varit hos gyn.

Jag berättade om mina oregelbundna cykler, sen/oregelbunden äl osv osv osv. Jag var rädd att hon skulle avfärda mig och säga att jag ju iaf har äl, men hon lyssnade och tog mig på allvar. Så nu har utredning satt igång, pang bom. På fredag ska jag lämna blodprov för att utesluta någon hormonell rubbning. Om två veckor ska jag göra ett vul med kontrastvätska för en nogrannare undersökning av livmoder, äggledare och äggstockar, samt för att se om någon äggblåsa är på G. Om allt ser normalt ut på samtliga prov/undersökningar, så blir det att börja med Pergo nästa cykel för att korta ner cyklerna och få en mer "kontrollerad" ägglossning.

Känns konstigt, men också väldigt, väldigt skönt

• BejbyBoo
    Lövet22 skrev 2011-03-02 17:17:56 följande:
    Fanns det inte nån sida på ff där man kunde se graviditetstester ? Jag hittar inte dit. Har testat svagt positivt idag med denna kurvan.

www.fertilityfriend.com/home/f1654

Idag känns det spännande, men i morgon kommer nog mensen.
    Under community och "hpt/opk gallery" hittar du det. HPT = Home Pregnancy Test
  • BejbyBoo

MiaPia, tråkigt.

telgebo, så skönt att allt såg bra ut! Hoppas du kan släppa lite av din oro nu och njuta av det faktum att du väntar barn!  

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*