Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Vilvarin skrev 2012-04-20 20:40:10 följande:
    Nu hamnade jag nog i rätt tråd.. Länge sen jag hängde här, men nu vill vi försöka ge dottern ett syskon! :) Tempar första månaden nu, men med helt nya förutsättningar. Har sen förra graviditeten fått RA, och provar just nu ny medicin som man får bli gravid på.. Vad kul med flera "bekanta namn" :)

Ååååå välkommen tillbaka! RA?
  • Bjornis

Jag tror säkert att sparsam mens hör ihop med barnlöshet. Min akupunktör talade om blodtomhet hos mig. Jag har alltid har sparsam mens och hade ju väldiga problem med Sixten. Intressant dock det du skrev Du och jag. Måste kolla min kurvor nu och se hur mensen sett ut månaderna jag plussat. Jag har oftast mens i tre dagar men två av tre dagar skulle det nog räcka med EN binda/tampong på hela dygnet.  

• Bjornis
    Kinderägg skrev 2012-05-22 23:28:01 följande:
    Har idag pratat med fertilitetsmottagningen och vi kom fram till att jag inte ska ta sprutor mer, jag har ju egen ÄL så det är onödigt att provocera kroppen när det faktiskt inte behövs. Läkaren som jag pratade med idag tog sig verkligen tid och lyssnade på mig och höll faktiskt med i min teori. Jag har många barn sen tidigare, min man har barn sen tidigare och så har vi ett gemensamt. Jag har alltid haft lätt att bli gravid så någonting har tillstött på vägen så att säga. Jag fick en infektion i livmodern efter senaste förlossningen och så har jag mycket mindre mens än tidigare så nu ska jag göra en hysteroskopi för att kolla livmodern. Känns skönt att dom verkligen gör en ordentlig sista koll innan vi lägger ner syskonförsöken.
    Någon här som gjort hysteroskopi och har lust att berätta lite hur det hela gick till ? 

Har inte heller nåt att delge men va skönt att det blir koll iaf. Hoppas verkligen de faktiskt kommer FRAM till nåt och att det inte bara blir luddigt! KRAM

Ego: Här har äntligen mensen kommit efter skrapningen. Faktiskt lite snabbare än jag vågade hoppas så är så glad. Blir väl äl om ca 14 dagar om allt funkar som det ska och då jäklar!      
  • Bjornis
    Vilvarin skrev 2012-05-25 20:45:39 följande:
    Min kurva ser ju inte klockren ut, så jag vet inte varför jag testade imorse (fick plus på 9dpo med dottern), men det blev svagt svagt positivt.. Får väl se var tempen tar vägen imorgon.
    Ojoj... Spännande Vilvarin! Och du, klart man testar. haha. 

Pillan2012: Lycka till! För oss tog det ett år med tempning å hela baletten innan Sixten blev till så ibland tar det bara tid. Håller tummarna för att du snart plussar. Kom gärna in och berätta isf!! 

MissBoring: Ja det är bara tempa imorn så blir det en streckad linje mellan dagarna! 
  • Bjornis

Jag har inte lyckats tempa nåt nästan än så länge denna månaden. Suck. Men nu måste jag börja för att inte missa äl för denna månaden ska jag minsann bli gravid. ;-p 

Så snart så MissBoring så ska jag iaf ha en kurva att kolla på.
    Gött med äl, då är det "bara" väntan kvar.  

• Bjornis

Kärt barn: ÅÅÅÅ Grattis! Härligt! Nu håller jag tummarna för att allt går finfint!

• Bjornis
    Pillan: va trist.
    Har du alltid haft så tidig äl vet du det? Med de andra två kidsen också?
    Det kan ju vara så att ägget inte hinner mogna tillräckligt innan det stöts ut? Det är ju inte "bra" med varken för tidig eller för sen. Nu är ju inte CD 11 extremt tidigt, bara en tanke?  

Kanske 4a: Har jag missat att du plussat??  Hur var tempen idag?
  • Bjornis

Kanske 4a: Vad är du på för dag nu? Helt klart positiva test ju men jobbigt att de inte blir starkare. Och konstigt med tempen också. Håller tummarna för morgondagens test och att du kan få slappna av! 

Pillan: Progesteronet tar du bara mellan äl och mens va? Märks det av även mellan mens och äl alltså? Skumt.   

• Bjornis

Oj sorry Kanske 4a, lata jag orkade tydligen inte leta i chartsen. Men nu har jag kollat din kurva och tempen ser väl bra ut tycker jag. Dag 12 är fortf tidigt så kanske därför testen är så pass svaga men nu borde de börja ta sig lite från dag till dag. Håller tummarna som sagt!

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*