Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Emerenthia skrev 2012-02-01 20:17:17 följande:
    Bjornis: Hon är överlycklig, så visst är jag glad för hennes skull. Glad att hon slipper uppleva samma resa som mig(även om jag haft tur ändå). Men det är svårt att bli av med avundsjukan.. ;) om jag kunde trolla bort den skulle det vara skönt. Jag har iallafall kontaktat fertilitetsmottagningen igen. Så nu ska det lämnas prover igen, å efter det är väntetiden ungefär 2månader...
    Va härligt att hon är glad!
    Jamen då är ni på g iaf. Men väntetid på vad? IVF? Eller en utredning?

Det där med tid är så underligt. Jag blir så stressad. Min närmsta vän blev gravid med sin tvåa i julas och har bf i början av sept och då fick jag mens och sen missade vi äl och om jag blir på tjocken nästa äl så får jag i mitten på nov. Det är ju jättelänge från början av sept! Helt sjukt. Och sen har vi sagt att vi ska lägga det på hyllan en-två månader för att inte "riskera" att få ett julbarn igen. Men jag vet inte. Det känns redan som när vi höll på med Sixten: "bara det blir en unge!".
  • Bjornis
    Cinderella87 skrev 2012-02-01 22:27:51 följande:
    Ja jag blir också stressad... Vill inte bli sist av alla man känner med nr två... Är väl därför det inte blir något...
    Vi kommer nog att köra även om det blir ett dec barn... Hellre det än inget alls... :)

Precis och min fina Sigge är ju ett mellandagsbarn och alldeles superönskad och gör ju julen alldeles fantastisk. Det är bara det att man tänker att de blir födda så sent på året och får lite "sämre" (enligt forskning) utgångsläge i sport/utbildning osv (OM de går i samma klass som sin årgång). Ofta växer de ju ikapp efter några år men när de är 5-6-7 år osv. så är 11 månader stor skillnad i utveckling... Man får ju ta bueslut nä det är dags för skolgång om han ska gå med 2010:orna eller 11:orna... Men NU är jag minsann långt framme i tiden!
  • Bjornis

Fick lite spottings idag. Så störigt på 7-8 DPO idag. Tror inte på att jag hade äl på dag 16 som ff satt ut, för hög temp för det. Tror på dan innan men efs jag tempade så katastrofilla precis runt där äl nu blev så ser det lite knas ut.
    Iaf, jag hade spottings på dag 8-9-10 DPO innan första knodden också men hade hoppats att kroppen skulle rätta till sig men nope. Suck...

Cinderella: Din kurva ser ju väldigt bra ut! Håller tummarna! Jag använder testlagret. Gillar dem bäst av alla tester jag använt. CB är väl också OK...   

SmoochiPoo: Jag tror du kommer få se en temphöjning imorn om man går på hur iaf din förr kurva såg  ut. Jag kan coskå få så flat temps precis efter äl och sen höjs det trappstegsvis.   

• Bjornis
    Kinder: Åh snabba ryck! Kul! Håller tummarna nu!

Här är det kanske äl på g. Började äl-testa redan på cd9 denna månaden för nu ska minsann inte missas nån äl!
    Har haft tydliga streck på äl-testet som ev blir lite starkare varje dag men väldigt liten skillnad. Men innan graviditeten så hade jag iaf sjukt starka streck vid äl så räknar med ett sånt inom några dar om det liknar förra månaden. Har en del molvärk och hoppas det är äggen som växer till sig!

• Bjornis
    SmoochiePoo skrev 2012-02-14 07:17:11 följande:
    Jag hoppar ner och lägger mig i gruppen som tempar för att inte bli gravid så länge, då vi skall ha uppehåll under en lång period. 

På återseende och lycka till allihopa! Kram kram

Åh.
    Hoppas du dyker upp med ett oväntat plus snart! Lycka till själv! Kram
  • Bjornis
    Tallbarr12 skrev 2012-02-19 12:31:01 följande:
    Varför går dagarna så sakta nu?! Är på äl+12 idag och det är första månaden som tempen är hög så pass många dagar efter äl... Men det kan ju lika väl bero på aty min lutealfas börjar ordna till sig!

Hehe. Ja den där tiden. Skulle du testa imorn om tempen fortf e hög? Ser ju fint ut! Håller tummarna!! hur lång lutealfas har du haft förut?

Här fick jag superstarkt på äl-testet idag, haft molkänningar i magen flera dar så hoppar på ett stort och fertilt ägg! Haha. Tvångssexet inleddes för några dagar sen. Woho. Igår var det verkligen svårt men vi fick till det till slut. Vi är båda så trötta också och då är det ännu svårare att orka. Men vi pratar om det och det känns viktigast.
    Nu är det snart min tur att vänta... Jag ska jobba rätt mkt så lär inte ha tid att tänka på'et. Hoppas jag! 

• Bjornis
    Tallbarr12 skrev 2012-02-20 07:26:29 följande:
    Hmm... Tempade två gånger imorse med väldigt olika resultat.... för det första var jag völdigt varm inatt så mitt i natten bytte jag från mitt vanliga sommartäcke till ett tomt lakan. Vaknade på morgonen vid vanlig tid och var kall och tempade 36.67 vilket är lägre än igår. Somnade om en halvtimme under min mans täcke och tempade sen 36.90, vilket är högre än igår...

Får väl helt enkelt vänta till imorrn pch se... Ingen mens än iaf.

Men när ska du testa?! Haha. Är så otålig. ;-P
    Otålig för min egen del också för idag måste äl vara så går bara och väntar på att 11 dagar till ska gå så jag får testa. haha. Vem lurar jag? 8-9 iaf!
  • Bjornis
    Tallbarr12 skrev 2012-02-20 11:25:11 följande:
    Jag vet inte... Känns onödigt att testa medan det fortfarande är ganska troligt att mensen kommer... Kanske imorrn bitti om tempen är hög då, eller på onsdag kanske...
    OK... Va duktig du är som kan hålla dig! Imponerande!

Cinderella: Ja, äl kan ju bli sen av olika anledningar (som stress eller förkylning).  Som när jag bröt benet precis innan mens sommaren 2009 så fick jag äl på dag 25 månaden efter ant för att kroppen hade fullt upp med att läka ben. Ibland så flyttar den ju sig även om det inte ÄR nåt just då. Hoppas den kommer snart!
  • Bjornis
    Cinderella87 skrev 2012-02-20 22:13:01 följande:
    Jag hoppas verkligen att den kommer snart så vi kan sluta tvångssexa... Nu kör vi varje dag till äl och typ tre dagar till...
    Det känns sjukt fånigt att ha sex. Nyss så bara börja va tokskratta under sexet för att det är så patetiskt.
    haha. Men det är ju skönt iaf - Att man kan skratta åt det! 

Igår och förrgår var det VERKLIGEN tvång här hemma, vi gick och drog oss hela kvällen och sa att "snart kanske vi ska göra det" (sexigt!) ... Vi har sex i vardagsrummet för sonens rum är precis intill vårt, alltså hans rum är nästan I vårt rum (svårt att förklara, konstig planlösning, haha) så vi brukar undvika sex i sängen.
    Men igår gick vi till och med och la oss och jag tänkte att nu blir det inte nåt men så fick jag engagera mig och hjälpa till och sen hoppade jag på när det var dags. haha. Det blev faktiskt bra ändå men oj va dråpligt det kan bli ibland. :-/

Men måste ni ha sex VARJE dag. Kan ni inte ha varannan dag tills stegringen på stickorna är nästintill positiva och då köra varje?   För att slippa tröttna TOTALT?!
  • Bjornis

Å Tallbarr!! Jag hade det på känn! Jihoooo! Grattis! Skål

Havsklippan: 11+2 alltså. shit. Det går snabbt (tycker jag. Hehe. Vad tycker du?)!

Välkommen Alandra

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*