Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Cinderella87 skrev 2012-01-21 22:50:12 följande:
    Vi4: väldigt tråkigt besked!!! Skickar styrkekramar!

Idag sjönk tempen lite.. Dags för oss att börja sexa denna vecka nu om äl skulle inträffa någon dag nu. Men jag har ingen lust alls till sex längre. Men vad gör man inte för ett plus

Kan man lägga in villa dagar man har sex på ff?

Ja, när du lägger in tempen finns det en dropdown som heter intercourse/insemination där man kan välja bara "ja" eller fm eller em osv.

Och det där med tvångssex längtar jag inte tillbaka till. Vi var båda så less att vi bara hade sex 2 ggr under graviditeten. Fast iofs hade nog maken velat nån gång fler men det var inte så illa tror jag... 
  • Bjornis
    Cinderella87 skrev 2012-01-21 23:59:49 följande:
    Aha okej... Då ska jag skriva in det... Trodde inte man kunde föra in när man hade sex...

Mm... Tvångssex är inte någon höjdare... Ibland ha vi gjort så att han gör allt på egen hand å bara kommer i mig, känns så tragiskt då man gör det bara... Usch!! Kan de inte bara få bli plus så man kan börja ha sex då man har lust till det istället.
    Jorå och det är det som står som BD (Baby Dance) ute i kanten sen om du sett att vissa har det. Denna månaden har vi inte BD:at än men har ju inte äl än på ett tag. 

Låter precis som hur vi höll på innan Sixten blev till. Typ "nu är det dags" och bara hoppa på. Tragiskt men men, ibland orkar mna ju bara inte men man "måste ju". Jag har så svårt att fatta att folk blir med barn till höger och vänster, vid one-night-stands osv. Haha. Som ett skämt när man ALLTID prickar äl med ganska mkt sex... :-/

Lycka till nu!!  
  • Bjornis

Cinderella: Håller med du och jag om tempskillnaden efter lite vakentid. Typ + 0.2 för mig med.

Fan jag verkar ha missat ÄL!?! HUR kan det ha gått till?? Nu hoppas jag på rejäl tempdropp till imorn och att idag bara var nåt lurendrejeri men 36,5 har jag aldrig haft innan äl förut. Jag har heller aldrig haft äl innan dag 16 så iofs blir jag jätteglad om min äl blivit mer "normal" men hur fan gick detta till. Jaja, bara invänta morgondagen. Haft lite svårt att tempa de senaste dagarna också. Temparna är lite opålitliga då jag tempat jättetidigt ett par dar pga jobbet. Jaja... Lite humm ger de iaf.

• Bjornis
    Kärt barn har många namn skrev 2012-01-27 20:00:15 följande:
    Hur var tempen idag Bjornis?

Vad tråkigt Cinderella . Varannan dag är ju bra, men jag förstår vad du menar. Orka var det också....

Jättehög. Suck. Så nu har ff ritat ut äl på dag 14!! My lord. Aldrig hänt förr. Kollade alla mina kurvor och EN gång (på vad kan det va, 10 cykler kanske) har jag haft äl dag 17. Som tidigast. Inte fan väntade jag mig äl dag 14!? Jag brukar ju inte vara "normal"? Får se hur lång lutealfasen blir. "Brukar" ju ha 11 dar typ men nu kanske den blir 14 och är normal den med. Haha. Iofs bra men men. Såååå stört att vi missade det.

Hur går det själv??

• Bjornis
    Cinderella87 skrev 2012-01-29 09:11:11 följande:
    Testtempade idag:
    I sängen: 36,9
    Klev upp: 36,9
    Efter 15 min: 36,6

Brukar inte tempen höjas när man klivit upp???

Var tempar du? Munnen? Isf kan det ju bero på att du pratat. Annars känns det rätt ovanligt ja (skulle jag säga). Fast det beror ju på om du har kallt inne också. För mig är det nästan mest hög temp om jag ligger kvar och sover vidare. Typ  tempar jag ca 07, som är min "standardtid, så har jag kanske 36,2 men sover jag vidare och ligger och drar mig till kanske 09 så är den 36,5. Man har gottat in sig i värmen under täcket osv.
  • Bjornis
    Cinderella87 skrev 2012-01-29 11:16:58 följande:
    Tempar i munnen...
    Kanske är för att jag brukar Vakna en timme tidigare.. Man skulle vilja ha en sensor på sig som mätte tempen automatiskt under hela dygnet :)

Hehe. Kanske nåt att uppfinna?! Galna gravidsugna fruntimmer köper ju det mest (=jag)!
  • Bjornis

Hur var det Cinderella, har vi din kurva att kolla på nånstans?

SmoochiePoo: Håller tummarna!!
    Mitt pre-seed har precis kommit med posten. Tur i oturen att vi missade äl då det ändå inte hunnit fram tills dess.  

• Bjornis
    Kärt barn har många namn skrev 2012-01-30 13:56:16 följande:
    Cinderella: hoppas!

Smoochiepoo: spännande! Det låter ju väldigt bra!

Bjornis: beställde pre-seed på en gång så vi hade den redan cd 8. Så den har vi använt. Men vi använde inte plastgrejerna till. Gör ni det?

Idag är jag på dpo 4. Sakta går tiden. Testar onsdag den 8:e....

Nä jag har inte använt tuben förut. Förr fanns det ba som engångspipetter. Helt värdelöst och då använde vi dem som en tub (för en pipett räckte typ tre dar). Alltså som ett vanligt glidmedel. Och det funkade finfint. Nu håller vi tummarna!!
  • Bjornis
    Cinderella87 skrev 2012-02-01 11:06:51 följande:
    Fick reda på ytterligare en bekant som ska ha nr två i maj...
    Morr...
    Ja, har flera kompisar som nu ska ha barn (igen). Vi  är några som började försöka ungefär samtidigt (jag och maken var sist iofs för min mens kom igång senare) men båda de två är på tjocken med nummer 2 och fick sms från en kompis idag som väntar sin första. Hmmm... Sååå glad för deras skull samtidigt som man är avundsjuk. Längtar verkligen efter att få vara gravid!!
  • Bjornis
    Cinderella87 skrev 2012-02-01 15:20:48 följande:
    Ja det är otroligt orättvist.. Men jag är såå glad över att vi lyckats få ett underbart barn i alla fall. Men vill ju ha en till guldklimp om nio månader... Mensen har inte kommit än. Testade neg idag. Så den är nog på g om någon dag...

Tycker inte att min temp sjunker något då min mens kommer, inte så att det är märkbart.. Hur är det för er?

Precis när mensen kommer så sjunker den inte. Det tar några dar innan den dippar ner ordentligt. Har du fått mensen eller??

Emerenthia: Är hon glad över graviditeten ändå? Äter man ändå p-piller så har man ant inte ens tänkt i de banorna. Ja det är knasigt hur livet är... 

Ja, jag har en kompis (som är över 35) och sjukligt fertil. Coolt som bara den men lite avis är jag. Hon har blivit gravid alla cykler (3 st) sen hon fick tillbaka mensen efter förlossningen (coh första barnet blev till på första försöket). Två mf tyvärr men nu en ny böna i magen. Helt galet. Och de bara sexar på varannan dag och så vips plus på stickan. Jahopp. Haha. Jaja, det ska väl vara nån som är sån och nån som är som vi! Mångfald. ;-p   
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*