Inlägg från: Kinderägg |Visa alla inlägg
  • Kinderägg

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Usch vad irriterad jag är nu, var till fertilitetsmottagningen nyss och dom sade åt mig att avbryta sprutbehandlingen, äggblåsorna var för små. Jag är dock inte överens med dom eftersom jag brukar få ÄL ganska sent.

• Kinderägg
    Bjornis skrev 2012-03-12 19:42:16 följande:

Men va skumt... Ger de starkare dos till nästa försök isf eller för att få äggen att växa mer? Så sent har väl inte du äl ändå? Runt dag 18-19? Som jag. Och jag blir ju gravid då så förstår inte varför de propsar på att du måste ha större äggblåsor redan. 
    Ska du fortsätta ta sprutorna ändå? 

Jag pratade med Andrologen idag och hon tyckte det var lite väl tidig att avbryta behandlingen redan nu, äggblåsorna växer ju med ca 1 mm/dag och då är 7,5 mm helt normalt på dag 9 för mig. Jag har pratat in på svararen på min fertmottagning så jag hoppas dom ringer upp imorgon.

Dom ville att jag skulle avbryta och sen börja med en högre dos om två mån, jag är lite rädd för att en högra dos enbart ger fler blåsor istället för att få dom att växa snabbare, fler behöver jag verkligen inte då jag hade 5 st idag på en ganska låg dos. 
  • Kinderägg

Fan fan fan...ursäkta mitt språk men just nu är jag arg, ledsen och besviken på min kropp. Vi skulle åka till Sthlm för inseminering nu till veckan när jag har ÄL men vad händer !?! Jo jag blöder, VARFÖR !?! Jag ska inte blöda nu, har aldrig hänt att jag börjar blöda mitt i en cykel förut. Varför måste det hända just nu ? *suck* Har ingen mensvärk som jag alltid har vid mens men jag är väldigt öm över ena äggstocken.

• Kinderägg
    kanske 4a skrev 2012-03-18 16:31:16 följande:
    Hej tjejer hoppar in här. Har läst här några dagar och tvekat om jag ska hoppa in eller inte. Anledningen är att jag tempar men orkar inte följa alla regler slaviskt. Så ni får ta min kurva med en liten nypa salt. Jag tempar tex med örontemp och inte på exakt samma sätt varje gång, ställer tex inte alarmet för att tempa exakt samma tid och innan jag stiger upp osv. Men jag brukar ändå få ungefär samma temp, iaf inom 1-2 tiondelar. Och eftersom jag gjort så ganska många månader nu kan jag tyda mitt eget mönster iaf. Jag hoppas det är ok.

Jag är en tjej på 34 år, gift och har tre barn. I februari 2003 fick jag mitt första utomkveds i vänster äggledare, men den fick vara kvar. Sen har jag fått två barn efter det utan problem (ett barn innan). För ca 4 år sedan började vi prata om en fyra. Vi slarvade med skydd men försökte inte direkt. I mars 2011 fick jag mitt andra utomvkeds i vänster äggledare och denna gången togs den bort. Sen gjorde vi ett litet uppehåll och har sedan försökt i åtta månader att få en liten fyra. Jag fick mens igår och försöker nu hitta ork för ett nionde försök. De andra barnen har blivit till lätt, på första andra och tredje försöket (första utomkvedet på andra försöket) så det börjar kännas lite motigt nu.

Ja det var lite om mig!    

Välkommen hit !
    Jag följer inte heller alla regler slaviskt, jag tempar oftast mitt på dagen men får iaf en ganske ok kurva. Min två senaste kurvar ska man dock inte titta på för jag har legat lite lågt med tempningen.
    Jag har alltid blivit gravid på 1-3 gånger, har 5 barn, en abort och några mf bakom mig men nu vill det sig inte är inne på vårat 29:e försök (började försöka i sept 2009), ska göra insemination så fort jag får ÄL.  
  • Kinderägg
    Vi 4 skrev 2012-03-18 17:10:20 följande:
    Kinderägg, nej ,så himla typiskt att kroppen ska krångla när det väl gäller! Vad 17 kan det vara då? Kan du ringa och fråga någonstans? Är det mycket eller kan det vara bara slemhinnorna? Kram!

Kanske 4a, välkommen, det är ju lite olika hur slaviska vi är det viktiga är ju att du själv kan se mönstret tänker jag. Så tråkigt med dina utomkveds! Även jag hade lätt mina första 3 graviditeter (första slutade med mf) men nu har vi försökt sedan dec 2010, så det kan vara svårt att hitta orken ibland. Håller tummarna att det ska fungera 9onde försöket gillt.

Bobofina, om du orkar städa i listan är det jättebra tycker jag. Jag har sett att det är vissa som inte uppdaterat sig på evigheter och om nu någon blir borttagen som vill komma tillbaka är det ju lätt att lägga till sig igen!

Lovi, stort grattis! Hur mår du? Glöm inte att lägga till dig i gravidlistan

Jag tror inte att det är slemhinnorna, det blöder för mycket för det men ändå inte som mens. Ska ringa till fertilitetsmottagningen imorgon och höra vad dom säger om det hela.
  • Kinderägg
    Vi 4 skrev 2012-03-25 09:51:36 följande:
    Pillan, toppen!!! Håller tummarna för så klart ska vi hålla hoppet uppe

Kinderägg, hur har det gått? Tänker på dig!

Har lagt mig på bim-listan även om det nog inte finns så mkt hopp för oss, väntar ju på ivf i maj. Men någon mer borde väl vara i fas att lägga sig på bimlistan, känns lite ensamt där

Jag har slutat blöda nu iaf men någon inseminering blir det inte förrän nästa gång jag ska ta sprutorna. Jag vet inte riktigt om jag ska räkna denna blödning som mens eller inte, det var inte så mycket blod som mens och kändes inte som mens men vad annars var det !? I tisdags var jag på kontroll och då var min slemhinna 6 mm och jag har knappt blödit sen dess, den borde vara mindre om det var mens tycker jag. Det är väl bara att vänta och se vad som händer.
  • Kinderägg

Nu börjar jag bli less på min kropp som inte kan ge mig tydliga signaler. FF har satt ut en osäker ÄL på mig men frågan är om det verkligen stämmer, vad tror ni ? Jag trodde nästan att mina spottings mitt i cykeln var en sparsam mens men nu blir jag tveksam.

På dag 9 hade jag tre äggblåsor som var 7 mm och två som var 8-9 mm, slemhinnan var 6 mm. Började blöda lite på dag 15 och vid en kontroll på dag 17 så var slemhinnan fortfarande 6 mm och läkaren sade då att jag har några små äggblåsor runt 1 cm. Eftersom slemhinnan var så tunn och inga stora äggblåsor så skulle jag nog sluta blöda snart. Ingen ÄL denna cykel enligt läkaren eftersom vi avbröt behandlingen med Gonal-f. Vem/vad ska man tro på egentligen ? :-/ 

• Kinderägg

Jag hade tydligen ÄL trots min mellanblödning för nu är mensen här och det stämmer ju med temhöjningen. Nu är ju frågan den om jag ska börja med sprutor igen eller om jag ska vänta till nästa mens ? Jag skulle ha ett uppehåll en blödning så att säga, en blödning har jag ju haft men var det mens eller vad var det ? Känner mig lite förvirrad måste jag säga. Nästa fråga är ju om jag är på dag 1 idag eller om det räknas som imorgon ? Det har ju betydelse för när jag ska börja med sprutorna i så fall. Jag började blöda vid 17.30 nu ikväll.
    Hur skulle ni har gjort ? 

• Kinderägg

Någon här som vet hur man ska göra om man missat att ta sin Gonal-f spruta ? Glömde helt bort den igår kväll för jag mådde så väldigt dåligt.

• Kinderägg

Usch vad besviken jag är nu, blir ingen inseminering denna gång heller, känns som att tiden bara går och går.
    Var på VUL idag efter att ha sprutat i 12 dagar, jag hade 6 st äggblåsor 12-16 mm och 5 st mindre på ena sidan och 5 st 13-19 mm och 5 st mindre på andra sidan.

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*