Inlägg från: Kinderägg |Visa alla inlägg
  • Kinderägg

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Ni som tagit Pergo, vad har ni haft för biverkningar av dom och när kom biverkningarna ?

• Kinderägg
    Vi 4 skrev 2011-03-16 09:48:03 följande:
    Flake, jag håller också tummarna!

Trassel, så bra ändå,, nu är ju kroppen igång efter mf, så nu hoppas vi på fin normal cykel! Och om äl var sön el mån är lutealfasen lite kortare och mer normal, så det ser sammantaget fint ut tycker jag.

Kinderägg, vilket snyggt mönster din kurva bildar efter äl ser lite kul ut..

jag är på 14 dpo och tempen ännu hög, oftast dippar den på 14 dpo, så det är ju lovande, äl var dock en dag tidigare än oftast så den kan ju dippa i morgon.En jobbig dags väntan kvar...
    Din kurva ser ju MYCKET lovande ut ! Håller tummarna !! 

Min kurva är helt uppåt väggarna denna gång, har grym mensvärk också men jag antar att det är Pergon som spökar för mig.
  • Kinderägg
    Lövet22 skrev 2011-03-20 06:38:52 följande:
    Jag är inte gravid, inte enligt de senaste testen, men med tanke på hur jag mår så är jag nog gravid Jag har fått sjukt ont i mina bröstvårtor, jag kan knappt nudda dom , tempen upp idag, nu ligger den på 36.7 och så hög temp har jag inte om jag inte haft äl, så äl borde jag haft men frågan är bara När??
    Jag är nog sjukt skengravid hur botar man det

Jag har lagt in mina dumma test i min press, negativa men ändå inte. Jag har skickat odlig och ska se om det är uvi, efter det ska jag söka till Gyn igen, de tyckte det var helt onödigt sist jag ringde. Något är fel, frågan är bara vad.
    Igår fick jag dock mer känningar av uvi, kissade oftare men mindre, kändes som det sved lite några ggr men inte mycket.
    Hade du varit till gyn och kollat dig ? Dina symtom och din kurva påminner väldigt mycket om hur det var för mig när jag hade en cysta sist, kände mig otroligt gravid och kurvan blev lång och konstig.
  • Kinderägg
    Lövet22 skrev 2011-03-20 15:58:33 följande:
    Vad gör man om man har en cysta?
    Vad som är fel med mig vet jag inte men jag mår inte som vanligt, nu har jag just vaknat efter 1½ timmas sömn. Jag är helt slut. Men det är så bra att ha lite koll, så jag vet vad jag ska säga när jag ringer gyn
    När jag hade min så gjorde dom ingenting, jag fick vänta i 6 veckor och sen komma tillbaka på kontroll, läkaren trodde att den skulle försvinna när mensen kom och det gjorde den. Hade den funnits kvar så hade dom gjort en titthålsop.
  • Kinderägg

Så gjorde då tempen en störtdykning idag och allt hopp försvann. Jag har haft mensväk som tusan idag men än har jag inte börjat blöda men det känns att det är på G, det som är skönt är att jag sluppit spottings denna gång, undrar om det kan bero på Pergon ?

• Kinderägg
    ceke skrev 2011-04-09 12:43:50 följande:
    Hmm.. undrar om jag har ett missfall på G V 4+5 i dag och det kom rött blod när jag gick på toa och krystade. Ringde sjukvårdsupplysningen som i sin tur ringde gynakuten... men det är ju bara att avvakta och se vad som händer. Suck. Den här dan som kändes så bra till en början.

Är det nån som har några positiva historier kring blödningar i början av graviditeten? Några negativa behöver jag inte ta del av just nu... Den tanken är på tok för närvarande ändå.

Ömma bröst, tokstarkt gravtest och ok temp idag... japp, tog temp idag trots att jag inte skulle tempa mer!
    Under min förra graviditet så blödde jag mycket fram till vecka13 ungefär, nu springer hon omkring som ett yrväder och leker med katterna. Det behöver med andra ord inte betyda någonting med blödningar i början. Jag förstår att du är orolig, jag var ett nervvrak tills blödningarna slutatde.

Håller tummarna för att det går bra för dig !! Kram
  • Kinderägg

Hmm...har vi ändrat nåt i BIM och chart-tråden ? Ska vi lägga in BIM redan innan vi fått vårt kryss ? Jag för min del tycker att vi ska vänta på krysset innan vi lägger oss på BIM-listan, blir lite mer säkert och aktuellt då så att säga, det är ju inte säkert att man får ÄL osv

• Kinderägg
    Tallkotte12 skrev 2011-04-14 21:32:22 följande:
    Hörrni, jag tror faktiskt tanten är på besök på riktigt denna gången! Men tror att jag väntar med att uppdatera FF till imorgon när jag vet om det är en snabbvisit eller inte... Men det stämmer bra i så fall, är 12 dagar sen jag började med rosenrot och som jag har fattat det har det tagit mellan 10-14 dagar för andra att få igång mensen när man börjat med rosenrot. Kan ni inte hålla tummarna för att jag vaknar med rejäl mensvärk imorgon bitti?
    Du har självklart mina tummar !!  
  • Kinderägg
    Jam08 skrev 2011-05-01 15:38:07 följande:
    Hej på er!

Jag är helt ny i denna tråd, men har tempat mig i snart ett år och skulle gärna hoppa in o dela mina erfarenheter med er. Har läst flera temp trådar och denna verkar betydligt "snällare" än den andra jag tidigare kikat in på.

En fråga, hur kan jag se era kurvor och dela med mig av min..? är inte så haj på FF:s övriga funktioner utan fyller bara in mitt protokoll varje dag.. Detta är en diskussionstråd förstår jag. Någon annan i tråden som är i ivf svängen eller?

Lite kort om mig, jag o min man har kämpat med ivf i snart 2 år, gjort 4 ivf /icsi o två FET, två ggr har det fäst men släppt direkt igen. Trodde först vi endast hade manlig faktor med få o långsamma spermier: fick varje gång ut många ägg och fina befruktningar o satt in toppembryo varje gång men inget har kunnat behållas.

Sedan förra sommaren har jag gått på TCM (trad chinese medicine) och fått akupunktur och i perioder kinesiska örter. Mitt problem är just FÖR LÅGA TEMP! ligger mellan 36,2 - 36, 7 men efter ÄL och temphöjning rasar min temp ofta ner och det är en anledning t att jag inte kan behålla en grav..  sen har jag sen ÄL dag 17, och cykel på 28 dagar vilket ger en kort lutealfas.

Vi försöker på egen hand varje mån, men annars har vi ett ivf försök kvar innan vi börjar på nu kula igen, vill inte ge upp och jag tror det kan gå vägen. Men det är mkt kämpigt o tungt mellanåt.  Hoppas på lite högre temp så jag kan behålla ett embryo..
    Välkommen hit !! Kul med nya "ansikten".

Vi har kämpat i 20 mån nu men inget händer, det hittas inga fel på någon av oss och vi har många barn sen tidigare så det blir ingen ivf för oss. Har bestämt oss för att försöka året ut, händer inget innan dess så ger vi upp. Är en erfaren tempare då jag började tempa innan jag fick mitt andra barn 2003.
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*