Jam08 skrev 2011-05-01 15:38:07 följande:
Hej på er!
Jag är helt ny i denna tråd, men har tempat mig i snart ett år och skulle gärna hoppa in o dela mina erfarenheter med er. Har läst flera temp trådar och denna verkar betydligt "snällare" än den andra jag tidigare kikat in på.
En fråga, hur kan jag se era kurvor och dela med mig av min..? är inte så haj på FF:s övriga funktioner utan fyller bara in mitt protokoll varje dag.. Detta är en diskussionstråd förstår jag. Någon annan i tråden som är i ivf svängen eller?
Lite kort om mig, jag o min man har kämpat med ivf i snart 2 år, gjort 4 ivf /icsi o två FET, två ggr har det fäst men släppt direkt igen. Trodde först vi endast hade manlig faktor med få o långsamma spermier: fick varje gång ut många ägg och fina befruktningar o satt in toppembryo varje gång men inget har kunnat behållas.
Sedan förra sommaren har jag gått på TCM (trad chinese medicine) och fått akupunktur och i perioder kinesiska örter. Mitt problem är just FÖR LÅGA TEMP! ligger mellan 36,2 - 36, 7 men efter ÄL och temphöjning rasar min temp ofta ner och det är en anledning t att jag inte kan behålla en grav.. sen har jag sen ÄL dag 17, och cykel på 28 dagar vilket ger en kort lutealfas.
Vi försöker på egen hand varje mån, men annars har vi ett ivf försök kvar innan vi börjar på nu kula igen, vill inte ge upp och jag tror det kan gå vägen. Men det är mkt kämpigt o tungt mellanåt. Hoppas på lite högre temp så jag kan behålla ett embryo..
Välkommen hit !! Kul med nya "ansikten".
Vi har kämpat i 20 mån nu men inget händer, det hittas inga fel på någon av oss och vi har många barn sen tidigare så det blir ingen ivf för oss. Har bestämt oss för att försöka året ut, händer inget innan dess så ger vi upp. Är en erfaren tempare då jag började tempa innan jag fick mitt andra barn 2003.