-
Jag har 5 barn och vårt planerade 6:e barn verkar ta tid på sig tyvärr. Jag har haft spottings innan BIM vid en av graviditeterna.ceke skrev 2011-01-07 15:52:26 följande:Va skönt att det blivit så! Hur många knoddar har du? Och skönt att höra att man kan få barn trots spottings en vecka innan BIM.. hoppas på att mina spottings också minskar i antalet dagar.. som det är nu är de 10-12 dagar innan BIM med en lutealfas på 14 dagar. Suck
-
Jag har inte VIP och tycker att det fungerar alldeles utmärkt utan det, visst är det lite roliga funktioner man får med VIP men inget som jag tycker att jag behöver. Jag är intresserad av att kunna se min kurva med ett rött kryss kort och gott. Jag upplevde det lite mer stressande med VIP eftersom man kunde analysera sin kurva mycket mer så att säga.in the making skrev 2011-01-08 08:41:51 följande:Hmmm...
funderar lite på fertilityfriend sidan, min testperiod tar snart slut och då får man ju inte ha kvar VIP-applikationerna, är det någon av er som inte har dessa? funderar på om det funkar bra utan dem?
eller ska man satsa på att köpa till dem? har ju fått erbjudande på VIPpaketet nu.. -
Vi verkar ha samma otur med våra cykler du och jag, jag fick oxå ÄL sent denna gång....det är ju sååå tråkigt.BejbyBoo skrev 2011-01-10 20:07:20 följande:Hej hej!
Här är en som hållt sig borta ett tag.
Decembra, jag håller med Minnie, båda är positiva! Äl är nog idag eller tidigt imorgon.
Jag har äntligen fått positivt på äl-testet, på dag 26... Så där lagom kul med sååå långa cykler. Suck. -
Imorgon är det då dags för min man att göra sitt i vår utredning, vid 10-tiden sätter vi oss i bilen och åker 13 mil norr ut, kl 13 ska han nämligen runka i en burk *skratt* kan inte låta bli att tycka att det faktiskt är lite roligt. Han har muttrat över det hela länge nu, inte blev han gladare över att vi fick en tidigare tid, skulle varit där 27 januari egentligen. Egentligen borde han ju vara glad, han får ju faktiskt göra en trevlig sak om man jämför med undersökningarna jag får gå igenom.
I övrigt händer inte så mycket här, är på 5 dpo idag men jag har slutat tycka att det är spännande mellan ÄL och BIM, känns mest som en lång väntan på besvikelse. Jag börjar mer och mer förlika mig med tanken att vi inte kommer få fler barn, känns både skönt och jobbigt på nåt vis. -
Jag håller mig till KK nu, tog kontakt med Läkarhuset först men gillade inte alls det. Jag fick en tid, berättade att jag hade/haft en cysta och att vi hade svårt att få barn. Han gjorde en undersökning på mig, det fanns ingen cysta och jag hade ÄL på gång så det enda han sa var att jag inte hade några problem att bli med barn, sen fick jag gå.ceke skrev 2011-01-12 19:01:01 följande:Kinderägg: Hoppas det går bra med mannens runkburk och simmare! Håller med om att det lär va rätt mycket trevligare att runka än att hoppa upp i stolen! Skönt att få veta i a f... Vart går du/ni? Är det kk eller läkarhuset? Själv har jag kontakt med kk... angående mina dumdumma spottings.. och har väl inte superlust att istället ha kontakt med läkarhuset då jag hört att han inte är så pratig och pedagogisk...
-
Vi har inte fått nån läkare än, vi kommer bli kallade när bådas provsvar har kommit. Jag antar att dom fått svar på mina blodprover redan för det var länge sedan jag lämnade dom, hoppas det inte tar lång tid innan mannens svar är klara.ceke skrev 2011-01-12 19:18:46 följande:Mmm, har hört att han inte är så pratsam och inkännande... har ni fått en bra läkare på kk då? jag har träffat/pratat med 4 olika sedan i september.. och mina favoriter är två kvinnliga läkare; Adra och Sofie. Så i fortsättningen tänker jag se till att det är någon av dem som jag får träffa. Ska ringa i mars för en teltid om proveran inte hjälper de två kommande cyklerna.. Vilket jag ju inte tror att de kommer att göra.. så lät det som att det blir titthålsoperation för att diagnostisera/itesluta endometrios.. Och fertilitetsutredning startar i maj/juni om vi inte lyckats innan dess. Känns som en lång tid dit... men men
Det gick bra för min man att lämna sitt prov idag iaf, blev ganska imponerad över hans snavvhet faktiskt, kom dit och pratade lite med en sköterska, han blev visad till en toalett, efter 5 min kom han ut och sen åkte vi hem...hela besöket tog 15 min allt som allt. Han är ganska glad att det är över säger han. -
Igår kväll kände jag ett visst hopp, när jag skulle gå och lägga mig så kände jag ett svagt illamående, som jag brukar känna på kvällen då jag är gravid. Mitt lilla hopp försvann ganska snabbt när jag nu på morgonen inser att det nog är minstingens magsjuka jag fått...bläää...
-
Det går att få ett rött heldraget kryss med enbart temperaturer. Ett streckat kryss kan det bli om det saknas mycket tempar, om man tempar väldigt olika tider, dom det finns en temhöjning som inte är så stor så att säga. Det finns en del faktorer som kan ge ett streckat kryss med andra ord, ju mer info man skriver in desto större chans för heldraget är det dock. Finns säker någon mer som är bättre på att förklara än mig.Pinglan83 skrev 2011-01-16 09:40:01 följande:Hej,
Jag har precis börjat tempa och skulle behöva lite hjälp av er mer erfarna tempare.
Jag har på FF endast lagt in temp inga andra "signaler" så som flytningar etc och har nu fått ett rött streckat kryss i min chart. Min fråga är nu, kan man få ett helt kryss med endast tempinfo eller måste man fylla i mer info. Jag funderar på varför jag inte fick ett helt kryss utan endast ett streckat, Tack på förhand!
Piinglan
Välkommen hit föresten !! Har du någon kurva du vill dela med dig av ? -
Jag tycker att du kan lägga till dig på BIM-listan, ser ju helt klart ut som du har haft ÄL. Vad tråkigt med missfall, jag har också ett antal missfal och skrapningar i bagaget, verkligen inte roligt.Pinglan83 skrev 2011-01-16 10:46:06 följande:Tack för hjälpen!
Ja, det kanske är dax att sluta gå som katten kring het gröt och gå med i tråden...har ju redan varit inne i ett antal veckor och läst och kollat kurvor .
En kort presentation av mig:
Vår bebisjakt började sommaren/hösten 2008 då jag slutade med preventivmedel och vi förväntansfulla entrade bebisverkstan. Fram till nu har vi haft fyra missfall varav en partiell mola = 6mån graviditetsförbud som tog slut nov 2010. Nu jagar vi det femte plusset och hoppas att det då ska gå hela vägen. Det är första cykeln som vi tempar så tips och tricks är välkommet .
Lägger till min kurva i charttråden. Iom att jag har fått ett streckat kryss, ska jag då lägga till mig i BIM listan???
Pinglan -
Äntligen börjar magsjukan släppa taget om oss här hemma, istället kommer en mensvärk krypandes. Att man aldrig kan få vara nöjd.