Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Men jag är en tapp kännare tack vara tappen blev jag gravid och hade koll på min ägglossning.
    Jag känner vid mens o äl o graviditet.

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ BLOGG mamma84.bloggagratis.se/
  • 3 barns mamma84
    Lövet22 skrev 2011-05-17 06:41:52 följande:
    Jag fick svar på min fråga i morses, ett vackert kryss på FF fast jag skrev in äl igår. Så hoppas nu att krysset håller sig i ett bra tag typ 9 månader eller nåt
    ååååh vad UNDERBART !!
  • 3 barns mamma84

Jag är nog bara skenis vet ni varför jag tror det ?
    Jo jag tog tempen i morse kl 08.00 den låg på 36,6 om jag skulle vara gravid skulle den vara högre eller hur ?
    Igår åt jag till o med på kvällen men fast jag åt är jag hungrig.
    Magen är hungrig igen fast jag åt 2 makor för ca 2 tiden när sambon kom hem.
    Jag har städat från 10:00 tills nu haha men när jag skulle lägga in tvätt i tvättmaskinen och lägga nytt tvätt i tvätten så ran det plötsligt till i trosan jag blev lessen men oxå glad och när jag kommer in och kissar och tittar ser jag det bara var flytningar tjocka geggiga vita ja nu vet
    Jag vet inte vad jag ska TRO längre.
    Blev också LITE besviken på tempen som bara vissade 36,6 så jag e då inte gravid
    Men i morgon kommer troligtviss tester hen beställdet 2 st igår kväll.
    Så kanske i morgon.
    ''suckar'' för mig själv.

• 3 barns mamma84
    Tvåbarnsmamma1012 skrev 2011-05-17 16:30:30 följande:
    håller med tidigare talare att för att få ett säkert svar på tempningen så måste du tempa under en längre tid för att lära känna din kropp. men visst kan du va gravid av att ha 36,6 det hade jag sen steg den ytterligare. ha en rätt så låg temp i normla fall. Tycker att du ger bäst i att inte spekulera utan vänta tills du kan testa. lycka till
    Men det jag har förståt ska ju tempen vara högre ?
    Trodde 36,6 bara var att mensen skulle komma.

Men förklara för mig hur är det med temp + alla saker.
    Tempen är ju normala fall 35,9-36 åker den upp sen vid äl och ner vid mens ?
    Och är uppe vid graviditet ?
    Tänk om jag har normal temp på 36,6 men då är det ju konstigt likom för då borde vid äl vara minst 37 och graviditet med elias var 37,8 på dagen/kvällen.

Åh jag hoppas testen kommer coh ÅH vad jag kommer att bli besviken men oxå lättad på någon sätt hur fan ska man klara av 2 bebisar en blir 1 år när andra föds likom
  • 3 barns mamma84
    Lövet22 skrev 2011-05-17 16:00:45 följande:
    Hi hi hi... men det är ju bara ett äl kryss Roligare med blåa plus
    Det är så spännade !!
    när har du BIM ?
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-05-17 16:33:48 följande:
    Jaha så har man inte fått behålla middagen heller, rinner rakt igenom som vatten. Magsjuka från helvetet, fast kräks iaf inte.
    Magsjuka är helt okej inget som är farligt men DU måste ha vätska i kroppen så drick gumman
  • 3 barns mamma84
    Tvåbarnsmamma1012 skrev 2011-05-17 19:52:11 följande:
    alltså det är ju så olika, jag har en normal temp på 35,7-35,9 så en morogn temp för mig på 36,6 va en klar höjning. är ingen expert på tempning har bara hållit på två månader. och som sagt ha haft en temp på 35,7 ungefär och sen när äl ha varit ha de stigit till upp till 36,5 sen dagen/dagarna innan mens ha den dippat till ca 36,1 för att sedan under mensen lägga sig tillbaka på normal temp. men denna gång så fick jag pluss när jag hade temp på 36,6 sen ha den stigit till 37,2 på morgonen. ligger runt 37,0-37,5 under hela dagen...

förstår att det känns jobbigt att ha de så tätt. Men frågan är ju om ni båda vill ha barn just nu?

Sen känns ju risken väldigt liten att du blivit gravid om han inte kommer i dig, men samtidigt är de svårt att bli gravid emd p-piller med men ha blivit det 3 ggr så inget ät omöjligt.
    Okej men då blev jag iaf lite klockare tack ska du ha.

Alltså ja jag fattar inte jag tänker ju nu vadå det var ju onödigt att beställa hem 2 st tester likom när han inte kommit in i mig likom.
    Men folk säger ju att allt är möjligt att den lilla lilla saken som dom har på pillesnorren är något som kan oxå leda till en graviditet men jag vet att spermie gör mkt.
    Så jag kan INTE VARA GRAVID försöker förklara mig mig själv men jag vill ha ett
     (test som vissar för mig saningen)
    Sen så vill vi inte ha JUST nu men vi vill ha sen men inte nu likom.
    Men som sambon har sagt innan OM jag skulle bli/är så blir det INTE abort då jag gick och han gick igenom men mycket jobbig MA 2009 i vecka 8 ++ dagar och jag hade så jobbigt det sitter fortfarande i huvudet men lättad över att jag fick elias så snabt på bara 1:a försöket sen.
    Han var menad till oss likom.

Jag har hittat något jag verkligen vill nu och det är att när mammaledigheten är över vill jag ta en utbildning till fotograf något jag brinner för + körkort innan bebis.
    Sambon säger att OM jag blir gravid så måste jag skaffa körkort ja jag håller med 3 barn höggravid och lämna o hämta o ta det man vill i affären ja det blir jobbigt för mig.

En sak mer jag undrar hur är dina flytningar nu ?
    Mina har varit idag jätte rinniga tjocka vita geggiga.
    Och på pappret istället för trosskydd är dom gula geggiga.
    Men inne så är dom tjocka vita litions.
    NU undrar jag oxå hur är dom vid mens ? är dom inte gula då ?
    Och då bort dom inte vara vita o lotions aktiga inne ??
    Kanske iaf den kommer då
  • 3 barns mamma84

Vi 4: och alla ni 1000 tack jag känner så glad över att jag bara kan prata ut för om jag inte hade er jag skulle bli tokig jag vill bara ha något bara ett bevis på antingen mens på G eller graviditet + chock.
    Ja vi har fullt upp iaf jag sambon jobbar ju likom.

• 3 barns mamma84
    Tvåbarnsmamma1012 skrev 2011-05-17 20:15:38 följande:
    det är ju inte omöjligt att du är gravid och endast ett garv test kan visa hur det ligger till. Jag har inte heller körkort och kan säga att det kommer va praktiskt taget omöjligt för er/dig att ta körkort med 3 små barn + storgravid....hoppas at testet visar det du/ni vill
    Eller hur jo stor mage o ha som krockkudde näääh då tar jag då jag fått + och sen likom det e ju bättre men ja jag skulle inte våga ta någon risk alls.
    Sen är buss något som är omöjligt + det kostar med barnvagn och kommer var tredje tim ca här man får
    alltså vänta bra tag föra att bussen till stan eller hem haha jobbigt.

Imorgon i morgon i morgon.
    Jo posten brukar komma vid 10 ca o jag kommer att kissa innan kan jag kissa i kopp o spara eller ska det vara i kylskopet ?
  • 3 barns mamma84
    Tvåbarnsmamma1012 skrev 2011-05-17 20:30:54 följande:
    brukar ha sparat i kylskåp pch tagit fram till rumstemper en haltimme-timme innna jag testar i det
    Okej ..
    Men så jag ska alltså antingen hålla mig eller kissa o spara o in och ta ut tim innan ?
    Varför fungerar det inte annars ?

När jag testade mig sist tog jag ingen morgon urin alls trodde jag kunde ta bara sådär
    Oj ..
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*