Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

ceke skrev 2011-01-06 20:59:47 följande:
    Finns det? Vilka är det? Är det nåt man kan ta när man vill bli gravid?
    Ja det finns hmm jag ska söka upp har inga just nu men finns på apoteket och dom vet exakt vad dem heter min mamma hade dom själv när hon blodde som en gnu ..

Ja du kan ta dem också om du o mannen eller så planerar graviditete detta är inget farligt mot äggen alls
    Utan vanliga piller du ska ta vid behöv av riktig vatten fall blödingar ..
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Ceke:
    Gå till apotetek idag dom kostar utan recept fritt ca 80-90 kr för 1-2 karta och 3-4 tabletter dagligen vid behov ..
    Du kan ta dem tills du tycker att nu blöder jag som jag ska göra lite normal inte som nu eller som jag gör som vattenfall 2 bindor på varandra ..
    Utan detta hjälper JAG LOVAR detta köpte jag från apotetekt du säger bara till någon där att du vill ha tabletter mot vattenfalls blödningar att du blöder jätte kraftigt.

• 3 barns mamma84
    Decembra skrev 2011-01-10 10:40:55 följande:
    Alltså, hur många dagar får man positivt på äl-testerna? Är på tredje dagen nu och det är väldigt starkt fortfarande. Första var ju lika starkt, andra lite starkare och nu var den väldigt stark. Men alla tre är väl positiva? Kan lägga in bild på testen senare idag...
    Jag hade Äl stegring i 6 dagar och jag blev gravid.
    Jag brukar ja som vanligt 3 dagar ..
    Men jag hade Äl 2 ggr på 1 månad och blev gravid allt är möjligt bara 4 dagar efter mensens avslut kom ägglossningen ..
  • 3 barns mamma84
    ceke skrev 2011-01-28 16:10:07 följande:
    AnnJan: Hehe.. jag slukade boken! I a f alla delar som jag tyckte va intressanta

Jaa.. än så länge spottingsfri och det är ju skönt. Men förväntar mig att de dyker upp snart.. tog första proveratabletten idag också.. Men den här månaden gillar jag än så länge min kropp i a f! Slemsträngen, kort LH-höjning, ordentlig temphöjning.. så hoppas den förändringen betyder bra saker även för spottarna!

Japp, jag fortsatte med VIP:en. Tänkte det kunde va intressant att följa olika kroppsliga saker och ta med till läkarna nästa gång. Och även för min egen del. Inser nu när jag chartrar att jag i stort sett dagligen över cykeln har kramper i magen av olika slag! Allt från hugg, mol, brännande, pickande, ont etc. Har jag aldrig tänkt på förut... och så börjar jag lära mig min kropps reaktioner kring ÄL. Det vill säga ont ont ont!!! runt äggisarna..

Har ni ONT runt ÄL? Och ärligt... SUPERONT vid sex! Känns ju som tusen knivar! Vad är det för dumt påhitt av evolutionen????
    Ont vid ÄL JA och ont vid sex JA 
    Så det är lovande
  • 3 barns mamma84

Grattis till er som fått Plus och ni som kämpar ge inte upp snart får ni era Plus ni med Glad
    Själv ska jag ta tempen imon ska ge om jag har mens på gång eller äl eller gravid Rynkar på näsan fan jag vill inte ..
    Har haft massa flytningar och molvärk och svullen mage och trött ..
    Men det med att vara trött är naturligt när man har 3 barn va

• 3 barns mamma84
    Vi 4 skrev 2011-02-03 13:34:07 följande:
    Bubblamaj, tack Ska se om jag ska lägga in mig i charttråden, har eg. tänkt att bara tempa en cykel för att se om kroppen är "som vanligt", för jag blir så himla besatt nära jag börjar tempa och jag har inte bestämt mig för om jag orkar det .-)

AnnJan, ja, jag kanskeskrev lite konstigt, men jag tänkte att om ägget "i normala fall" lever 12-24 timmar så kanske det i min ålder lever max 12 h, men i värsta fal mycket kortare? Och funderade på om någon hade sett någon statistik på det. Fast då blir man kanske bara ledsen. Det låter som en bra ide´att tänka att det är individuellt (och att jag förstås har jättebra ägg   ).

2barnsmamma oj den där sista jobbiga dan innan man vet. Håller tummarna!
    Fan jag glömde tempa mig ..
    Måste göra det imon när jag ger honom natt mål VET nu hur tappen ska vara nu ?
    Jag är nervös ..
    Känner mig dum
    Om jag skulle få ett + vad fan skulle jag säga då till sambon och mina föräldrar ???
    Sambon skulle nog blivit hmm jag vet inte han vill ha en till men om några år ca 4 år ca vi vill ju ha en till men INTE NU och ha sa till mig förut att man kan ta dagen efter piller men jag har fått MA innan jag klarar inte av detta en gång till jag KAN inte
  • 3 barns mamma84
    Vi 4 skrev 2011-02-04 11:03:36 följande:
    AnnJan, då hoppas vi på moget ägg

Bengalen, nej det är ju inte säkert förstås! Bra att bli påmind om det!

2barnsmamma84, jag känner inte till din historia, men det låter jobbigt om sambon inte vill ha fler barn nu, men du vill. Eller missförstod jag dig, du kanske inte ville ha fler barn nu du heller?! 

Nu har jag lagt till min kurva. min temp gick upp i dag som jag hade trott eftersom jag ju trodde att äl var i går dag 15, MEN då ritade FF ut ett kryss två dagar tidigare, på dag 13. Det tycker jag var väldigt konstigt, tempen är ju mycket högre i dag, och jag är rätt säker på att det var i går. Men kanske ändras det när jag har några tempar till. Om det var i går natt om jag tror var det förmodligen för tidigt med försök dag 13 och försent i går, ca 18h efter jag tror att ägget släppte, så jag har inga större förhoppningar på att vi har lyckats. 
    nä inte nu har ju fått snitt 8 dec så min pojk är inte så pass stor än att en till skulle kunna komma likom.
    vill vill båda två ha en till ja max 2 till men vi måste nu bara jobba innan få större hus och sörre bil.
    har 3 barn nu redan.
    därför vill jag inte ha nu
    vill inte och klarar inte av en abort vet hur tufft det är bkade 3 abortstider med 1:a men beslöt för att behålla idage hon 5 år
    sen en på 2år och nu denna 8 veckor ..
    + en MA i v 8+ det var grymt jobbigt
  • 3 barns mamma84

MENSEN kom idag WOOOOOHOOOOOO !!!!

• 3 barns mamma84
    Vi 4 skrev 2011-02-06 15:24:45 följande:
    Åh vad skönt att höra 2-barns mamma, jag har funderat på hur det gått. Det låter som att det blev ett rejält skrämskott.

Ceke, nej det låter konstigt att de inte bryr sig om cykeln alls, och inte bra att få träffa så många olika, då får man ju ingen kontinuitet.  Stå på dig, och om det är någon du gillar så försök hålla fast vid denne. Ta med dig kurvan där du fyllt i alla blödningar så kan du visa upp den med så kanske det blir tydligare för dem hur besvärligt det är. Ibland måste man verkligen vara övertydlig verkar det som och ibland kan man tom behöva överdriva... Det låter i alla fall som att du är bestämd på att få bra hjälp nu, och det är bra
    Åh tack gumman jag blev så JÄVLA glad !!! nu ska jag njuta av min 2 månaders klle som blir det på tisdag så syskon ska jag vänta på nu LÄNGE haha ca 3-4 år det låter bättre Wooohooo min dag idag haha

Hur går det för dig ?
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*