• ius lexis

Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.

Som rubriken lyder Glad

• Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.
  • Emmy L

Melvin/Melwin

Torsten

Axel

Muhammed

Åke

Noel

Ester

Jakob

• Mammisen

Anna-Hanna. Hur kan man ge en unge ett dubbelnamn som är nästan likadana? Antingen får man heta Anna eller Hanna! punkt slut.

• Jag bryr mig inte vad ni tycker

SvenÅke det är ett till jävligt fult namn.

• Natosh
    2babiesmom skrev 2010-09-09 23:06:29 följande:

De flesta av mina bekantas barn heter Liam, Tindra, Nova osv. Kul att se att det är fler än jag som inte gillar dessa namn.....

Är glad att min dotters namn inte nämns här. Hon har det vackraste namnet i världen tycker jag Skrattande alva!!

De värsta killnamnen enligt mig är: Alla med ordet björn tex styrbjörn, esbjörn, thorbjörn. Och Jörgen, Yngve o dyl.

Värsta tjejnamnen är för mig: Majny, Juni-marie, barbro, ulla, carina..... åå det finns massor inkl mitt eget men det vill jag inte säga

Fast Alva passar ju fint ihop med Tindra och Nova tycker jag

Därmed inte sagt att jag tycker att det är fult, tvärtom
  • Rosa socka
    2babiesmom skrev 2010-09-09 23:06:29 följande:

.Är glad att min dotters namn inte nämns här. Hon har det vackraste namnet i världen tycker jag Skrattande alva!!

Jag tänker bara på Madicken, älska Alva

Ringo är också ett fult namn. Huga.
    Järv är heller inte så passande på varesig barn eller vuxen.
    ❤ Oliver april -09 , Lillasyster BF 101227 ❤
  • astro

Jag har svårt för dubbelnamn ...

Sven-Ture, Björn-Teodor, Bengt-Arne ...

samma sak på tjejsidan.

Britt-Stina, Inger-Marie, Lisa-Anna. Hu.

Bland de icke sammansatta namnen är nog mina anti-favoriter Åke och Bengta. 

• 2babiesmom

Skulle aldrig döpa min andra dotter till tindra eller nova även om det möjligtvis passar bra ihop..

Sambon vill döpa sonen (om det blir en son) till Oden.... ODEN!!!..... suck........

• Mammisen
    2babiesmom skrev 2010-09-09 23:52:26 följande:
    Skulle aldrig döpa min andra dotter till tindra eller nova även om det möjligtvis passar bra ihop..

Sambon vill döpa sonen (om det blir en son) till Oden.... ODEN!!!..... suck........
    Hahaa! Jag hörde en mamma sopa på sin lilla son för några månader sen. "ooodeeeen!!" Jag trodde jag skulle smälla av :P
Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.