• Pilea

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Gjorde som jag skrev, trotsade regnet o gick till Lidl. Hittade väl inget skojsigt direkt (ibland har de bra erbjudanden). Kom iaf hem med sköljmedel, diskmedelstabletter, disktrasor, tops, pasta, ris, bananer o ett par leggings

Madde01:
    Inget kul att du inte känner dig på topp o får ta kämpiga nattningar själv! Men va bra att du fick shoppa lite iaf

am zandra:
    Typiskt att det inte inte var något givande möte för Dans del!

catha skrev 2010-09-21 14:09:43 följande:
    Ååh, jag pratar gärna om annat än bebisar!!
    Jag letar faktiskt efter mammor och pappor som vill fortsätta utvecklas i karriären, intellektuellt och som individer.
    Jag tycker det skulle vara roligt att träffas, precis som alla föräldralediga, med barn men utan att det är de som förenar oss. Till exempel enligt samma koncept som bokklubbar - vi sätter ett tema inför varje träff, eller kanske att vi bjuder in inspirerande personer att hålla seminarium. Är det någon som tycker detta låter kul så hör av dig! :)
    Välkommen!
    Men jag håller det gärna på den här nivån, att man pratar här på FL!

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • Pilea

am zandra:
    Missade ett inlägg märkte jag nu!
    Skoj med alla dopförberedelser, jättebilligt för en kostym ju!  

Väntar på Robban som spelar innebandy efter jobbet, han skulle köpa med sig mat hem, jag hoppas på Sushi Han har föresten kommit ordentligt med träningen, gymmar mån o tors o spelar innebandy på tis. Och vad gör jag? sitter hemma o glor på idol   

• Pilea

Börjar med att gratulera Barbamammans...
    Hipp hipp hurra på din födelsedag!!!

Hoppas det inte är något galet med Alwins huvud! Vad trodde BVC? Men Alwin är väl inte så gammal så det skulle vara något "alarmerade" med hans tal! 
    Va mysigt med en liten klängranka  
    Nu blev jag nyfiken! Vad har du sålt som du fick så bra för?

am zandra:
    Va skönt att ungarna somnade utan knussel!
    Va duktig du är som ger dig i kast med att sy dopkläder  
    Skoj att köparen av klänningen blev så nöjd!
    Men shit va stor hon ser ut där hon sitter, ser ju ut som en 1-åring nästan Förvånad Är du säker på att hon bara är 4mån?
    Tyra var som sagt 8mån när hon satt hyfsat på golvet själv. Linn måste vara extrem tidig, eller?
    Japp, vi har nära till Lidl, tar väl max 10min att gå dit o ibland kan man ju verkligen göra fynd.

Madde01:
    Hi hi, det kanske boar en liten där inne
    Perfekt med rabattkuponger, men tråkigt om du inte kommer iväg om du har långt till affären.

Glittrax:
    Va bra att det funkar utan blöja för Nova!
    Usch, jag är inte avundsjuk på ditt illamående, tycker synd om dig!

Xgirl:
    Så ni sover "bara" 4 i sängen Vi trängs ju alla 5 + 1katt, hi hi!
    Hade det gått bra för Selma utan blöja på dagis?

Ain:
    Ang hålet så hade jag lagat det själv, om det nu var så litet att det inte märks efter lagning!

Kanske har missat att kommentera något, ska läsa lite mer noggrant, men är så trött just nu så jag typ ser dubbelt.

Usch, tror jag har brutit lilltån, fy satan så ont det gör!!! 
    Var hemma hos min kompis idag o råkade sparka in foten i däcket på barnvagnen så tån vreds utåt från foten. Tror själva tåbenet uppe på foten är av, fast det är ju inget som går att göra något åt iaf, men svinont gör det o det dunkar o har sig. Trots det gick jag på 2km promenad, men när jag kom hem o tog av mig skon, aj, aj säger jag bara!

Idag lyckades jag få i Max en hel smakportion med gröt o mosad banan, alltså 3/4dl vatten o 2msk grötpulver Tidigare har han bara ätit någon tsk.

Nä, nu ska jag nanna kudden, hoppas jag kan sova bara nu när jag har ont i tån/foten.

• Pilea

Madde01:
    Julius o Max verkar vara ganska jämnstora!
    Vad vägde Julius vid 5mån? Max vägde 6040g o var 64cm. Din kille är ju ganska exakt 1mån äldre så jag kan tänka mig att Max kommer väga där någon stans om han följer sin kurva.
    Får se vad vågen visar imorgon då vi ska på extrakoll.
    Inte för att det spelar någon roll egentligen, men det är ju svårt att låta bli att jämföra barn  

• Pilea

Gud, jag avskyr dessa hemska morgnar! Tjat o gnat o Alve som sitter typ 1timme vid frukostbordet o bara stirrar. Och sen när vi äntligen tagit oss fram till dagis med cykel o vagn o bärsele då ska Alves avdelning på utflykt o vara borta hela dagen. Hela hallen fullt av ungar som ska klä på sig o Max i selen som pressar sig bakåt så nacken håller på o gå av o vrålar för full hals samtidigt som jag ska träla på Alve lite mer kläder. Och sen samma visa med Tyra. Är helt slut o genomsvettig nu när jag kom hem.

Sitter här o laddar en stund, kl.11 ska vi vara på bvc.

Min fot känns 100ggr bättre idag så det är ju bra!

Barbamammans....
    Förstår att det är jobbigt med klätterapan ibland! Det var jag som gjorde fel "smile-gubbe" 
    Skoj att få så mycket för ett klädpaket
    Ja, men det är väl perfekt om ni kan få in Alwin på dagis utan kostnad, särskilt nu när du ska plugga. Fast jag förstår att du grubblar iom att ni egentligen tänkt ha honom hemma längre. 

Madde01:
    Ok, då var Julius lite större än Max vid den åldern, eller vägde mer! 

• Pilea

xgirl:
    Vi har en 180 säng, annars hade det blivit lite väl trångt
    Va skoj att det hade funkat bra utan blöja även på dagis! 

• Pilea

Nu har vi varit på BVC o Max har gått upp i vikt, 330g på 2veckor o väger numer 6370g. Var väl ingen jätte-viktuppgång, men  iaf åt rätt håll
    Nästa besök blir på 6mån kontrollen!

BVC-sköterskan tyckte att vi skulle börja lägga tillbaka Max i sin säng efter varje amning på natten så han inte får någon dålig ovana. Han somnar ju helt själv vid 19-tiden, ammar först o sen lägger jag ner honom o går ut från rummet o efter 10min så sover han. Sen vaknar han runt 22-23 o vill amma o ibland funkar det att lägga tillbaka honom i sängen, men oftast börjar han pipa o då får han ligga kvar i vår säng. Orkar inte att han ska väcka hela huset. Sen käkar han ju så pass ofta under resten av natten o då orkar jag inte lyfta i o ur hela tiden. Men bvc-sköterskan trodde att han ammade så mycket just därför att han ligger nära o har tillgång till tutten.

xgirl:
    Åh va jobbigt att han inte kan komma till ro o att inte vagnen funkar. För annars brukar ju det vara ett sätt att så fort man ser trött-tendensen så går man ut på en promenad.
    Max sover inte jättemycket på dagarna, men har börjat sova längre pass nu när han åker vagn igen. Han somnar till o från dagis o sover sen kvar där någon timme iaf.
    Men visst kan Max också skrika sig till sömns, särskilt när han är så där övertrött. 

• Pilea

Jag nattade Max som vanligt strax innan 19-tiden ikväll, men så vaknade han vid 21 igen, typ 1-2 timmar tidigare än vanligt. Jag gjorde iordning en flarra med ersättning o han slukade allt med hull o hår på typ 5min. Sen ville han amma också, o efter det lade han av en fis o somnade om i sin säng Nu är han vältankad så vi får hoppas han sover ett tag nu.
    Och så åt han en skål med gröt runt 17-tiden så nu jäklar borde väl vikten skjuta i taket, hoppas!

xgirl:
    Jag följer också Idol o ikväll är sambon iväg o gymmar så jag sa bara åt Tyra att nu går mamma ner, du är en stor tjej o Alve sover ju redan o hon köpte det hur lätt som helst. Så jag kom ner prick i tid till Idol Annars brukar vi få sitta bredvid tills hon somnat.

Va skönt att det gick enkelt för Arvid att somna!

am zandra:
    Kul att ni kom iväg till öppna förskolan idag o härligt att sen komma hem till ett nystädat hem

Jag tänkte nästan svänga in på öppna förskolan jag med efter bvc-besöket, men det var så kort stund kvar + att jag var hungrig.
    Nästa vecka ska jag nog gå dit iaf. 

• Pilea

xgirl:
    Oj, skoj med extra kosing i plånboken! 

• Pilea

Jag har fått mjölk-stockning i vänster bröst, jag tror jag dööör!!!! Det är tacken för att han åt så mycket annat igår Vet inte vad jag ska ta mig till, jag får inte ut en droppe. Har testat att massera o handmjölka i duschen o Max snuttar, men då fylls det bara på med mer mjölk o blir värre. Har ringt o sagt att R måste komma hem o köpa en bröstpump på vägen. Har ju alla hemma idag å jag har så ont så ont.
    Har ni några knep?

Läser era inlägg lite senare, jag går snart upp i atomer pga smärtan! 

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)