Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

känslomässigt kaos är bara förnamnet på det som pågår just nu herregud jag är uppväxt med monster till föräldrar barnmisshandlare och hustrumisshandlare hur fan kan dom har döljt allt så väl för mig och syrran tårarna spruta på mig just nu då jag fick ett mail från min halvbror som berättade att han och våra andra syskon såg till att få mig och lillsyrran ur vägen för att vi inte skulle få "se skiten" det pågick MYCKET barnmisshandel enl honom både fysisk och psykisk men att mina syskon gjrde allt för att vi skulle slippa se det är ju för fan inte klokt och hur kan en annan varit så jävla blind visst en del vet jag ang min mamma pengar och lögner o så så det är jag inte förvånad över men pappa som aldrig lyft en hand emot mig aldrig slagit mamma så jaghar sett ett enda blåmärke på henne aldrig hörde att dom bråkade förens några månader innan dom skiljdes åt HUR KAN ALLT VARA SÅ DOLT FÖR MIGGråter

Det smärtar massor av att få veta allt detta men jag VILL verkligen veta känner mig fullständigt tom på känslor!!!!! 

• 7 michelingodingar

am zandra: en bamsekram till digHjärta kan ju bara föreställa mig hur det är för dig just nu vännen och jaghoppas skiljsmässan går lungt till du vet var du hittar mig

evanor: men vad jobbigt att hon är så dålig stackars liten och inte kul att vabba så där men vad ska mangöra liksom...
    vi har inget bestämt datum för ullared än men det blir en helg vi kommer åka

xgirl: nämen ska du börja ta körkort,vad roligt kommer gå super ska du se!!
    ang mamma där så vet jag exakt var jag har henne och detfinns nog inget som förvånar mig när det gäller henne hon är som hon är menjaghar valt att sluta lägga energi på henne och vår relation är..... jaaa vi har kontakt och hon kommer hit o så men jag kan inte säga att det är en mamma - dotter relation vi har eller ja jag vet ju inget annat så jag accepterar läget som det är hon är inte denjag vänder mig till med problem eller pratar öppet med men hon finns där eller hur man ska säga.....

pilea:hur går det i skolan???

jaa ni jag känner ingenting fördet som har hänt enl våra halvsyskon eller vet väl inte vad jag ska känna riktigt heller och allt är så jävla mörklagt och ju mer vi skrapar på ytan för o komma djupare och närmre sanningen desto mer drar släkten åt sig öronen och gör allt för att vi tydligen INTE ska kunna få veta, har konfronterat mamma och pappa har en enda gång tydligen slagit tillhenne och när jag tänker tillbaka så måste det varit när jag gick högstadiet och kom hem o mamma hade en svag blånad kring ena ögat o sa att pappa råkat slå till i sömnen men han har aldrig rört henne annars säger hon och jag vet ju hur hon ljuger så allt ska vara till hennes fördel så detta har jag valt att tro på henne om att han inte rört henne mer än denna gång!! 
    däremot så  har ena vår syster blockat lillsyrran helt och hållet från fejjan pga den andra systern och hon vågar inte stå  upp för sina egna åsikter just nu hon är på g och ska lämna landet dessutom och behöver sin systers hjälp i detta så för husfridens skull gör hon som vår syster säger mitt i allt detta har vår ena farbror tagit bort både mig och lillsyrran som vän på fejjan, lillsyrran är helt blockad från hans sida medans jag kan komma in på hans sida iaf och kunde igår skicka ett mail till honom där jag ifrågasatte vad fan det är för fjantigheter dom håller på  med!!
    så allt är så jävla skrattretande och det kännssom att en hund är begravd här!!

• 7 michelingodingar

Ain: det är ju det vi inte förstår, VARFÖR är dom sura på oss vad har VI gjort för att få en massa skit för något som våra föräldrar har gjort..... När syrran ville lägga till ena vår halvsyster som sin syster på fejjan det var då allt började och vifick höra de mest otroliga historier och att ingenvet om att vi är syskon och att släkten tagit avstånd från oss pga det som hänt och ju mer vi frågade desto mer sura blev dom och hänvisade till att vi skulle ta reda på sanningen vår halvsyster gav oss nummer till gamla pensionerade soc tanter ochsa ring dom men visa att dom har tystnadsplikt och har dom gått i  pension så kan vi ju för tusan inte prata med dom och det är ju inte så att dom har journalanteckningar hemma i sina skåp och vi fortsatte fråga för att få svar herregud detta kom ju som en chock för oss och det vore väl konstigt om vi då INTE undrade och ville få fram sanningen och ju mer vi "grävt" och försökt få fram sanningen ju surare blev dom och drog öronen åt sig och sa att vi inte trodde på dom och så helt plötsligt blockades lillsyrran från syskon och vår farbror, likaså jag blev bortplockad som vän  och släkt Gråter vi har pratat med flera syskon samt farbröder och ALLA säger olika, vissa saker är sanna och vissa saker har dom aldrig hört eller varit med om osv så det är väl eg inte konstigt om man ifrågasätter heller vad som är sant men att göra så som dom gjort anser jag är så omoget och skrattretande, det är precis som att dom trots allt inte vill att vi ska få veta sanningen

oj vad kul att du  efter 10 års försök nu äntligen ska få göra en intervju iaf!! men konstig sådanDrömmer

xgirl hoppas ni hade en trevlig middagGlad
    jobbigt att arvid varit så missnöjd bara!

am zandra:ja ni verkar ju helt klart vara på olika "plan" jobbigt att han NU vill gå i terapiRynkar på näsan
    hoppas ni kan få det praktiska löst snabbt nu måste ju vara påfrestande att bo under samma tak när du känner så!!

• 7 michelingodingar

am zandra: åh 6 mån när du skriver det så minns jag att det var så för mamma och pappa oxå när dom skiljdes jobbigt atta det strular till det med bostadsbidrago sånt bara
    skickar en massa styrkekramar!!!!

pilea: vad roligt att ha en sån vecka försti skolan vad tyckte du om zumban?
    hur går det att ha alla på övervåningen nu då? vi har ju alla våra på övervåningen och det funkar skapligt vissa kvällar som dom kan trissa upp varandra till tusen men agathon sover som en stock

xgirl:haha tycker du så illa om småbarnsperioden kul att selma och kompisen leker så bra!!
    marknad ja det är det en bit härifrån med men det är såååå mycket folk så vi skippar den, sen hade dom någon som sköt ner en person där inatt

Idag har vi varit och köpt nytt kylskåp och frys, kylskåpet har ju gått sönder för oss så nu var det ett måste med ny kyl åtminstone dessutom ska vi sätta ut den gamla frysen i garaget så nu jäklar kan jag bunkra upp med hembakat och när det är billigt i affärerna

dessutom sitter vi och räknar o kollar o ser OM det är så att jag kan gå hemma på heltid och ja det finns en chans att jag kan göra det visst kommer man få dra ner på t ex gottet vi äter samt klädkontot och säga upp en del saker vi har men ja vi får se har ju morgondagen till o bestämma oss med man är ju lite rädd att det inte kommer funka men ja vi får se

• 7 michelingodingar

pilea.haha nä jag känner mig ite ett dugg nervös faktiskt och vet inte om jag ska ta det som ett bra eller dåligt tecken
    stackars alve hur är det med honom, kräktes han mer? vet att mina kan ju kräkas så om det blir lite för mycket av det goda!!

hugolle: Grattis till bebben hur långt gången är du? och välkommen tillbaka

am zandra: tankenvar när det var dags att ut i arbetslivet kolla om vi hade råd att låta mig gå hemma på heltid istället och då skulle jag skippa utildningen men visst jag skulle kunna gå hemma och vi skulle kunna avsätta 3000-3500 kr på sparkontot som då skulle täcka kvartalsräkningarna samt klädkontot och ev för framtiden om något går sönder men maken verkar ha ändrat sig nu eller känner väl kanske att han inte vill ha det stora ekonomiska ansvaret på sig så jag får sätta mig i skolbänken och just nu känner jag mig väldigt besviken och inte alls sugen på det här
    värsta är väl att jag i slutändan VET hur detta kommer bli= jag står där och får ta all VAB, jagfår sköta ALLT i hemmet jag får hämta/lämna varenda dag på dagis för nu när jag ska börja heltid så är det enl makens åsikt jag som ändå för sköta allt för att det är han som jobbar och tjänar mestGråter
    ja vi skulle klaraoss på unos lön (vi skulle ju då inte behöva barnomsorgen, vi skulle säga upp vissa saker, jag behöver inte bet facket osv)

vi hade lite diskussioner igår och jag gjorde klart för honom att den frihet han har haft ang sitt jobb kan han G L Ö M M A nu för nu är det tider för honom att passa och sen skiter jag fullständigt i om bönderna ringer och robotarna havererat. då jag har gått hemma så har ju han kunnat åka som han vill utan att behöva ta hänsyn direkt till oss men nu är ju inte jag hemma på dagarna så ja då får han bita i det sura äpplet

när jag sa dessutom att han kommer få ta hälften av vab dagarna så drog han efter andan och så började han predika om hur stressig hans höst kommer vara då han nu ska gå över helt på robotar och dom har minst 8 st som ska startas upp osv osv och jag sa bara till honom att det skiter jag fullständigt i så det kommer bli en otroligt intressant höst till o börja med

läste på fejjan att du missat tåget och att din magkatarr spökar, fyy hoppas detta kan reda upp sig nu vännen!!!

xgirl:haha ja ok då kan jag ta småbarnsåren och du sen när dom blir runt 2 år då
    som du ser av detjag skrev till am zandra så blir det plugg, börjar kl 13 idag så det är väl mest upprop och info,köp av böcker m.m antar jag

suck dagis är stängt idag så maken har tagit ledigt fast nu jobbar han, som alfons åberg "jagska bara"Skrikandes ska på möte ang freddes skolsituation vid 11 men det är makens bit känns som att det kommer bli stressigt idag

• 7 michelingodingar

am zandra: hur har det gått har skolan ringt?

är bara inne en snabb vända, är helt slut i huvudet känns det som och idagär bara första långa dagen jag haftTungan ute lämnar barnen 07.15 och hämtar senast 16.50 så gissa hur glada barnen var idag på en skala från 1-10 trötta som gatan och känns ju inget vidare just nu då barnen lägger sig mellan 18-18.30 så man vet ju hur em ser ut = hämta barnen laga snabb middag och lägga dom så idag har jag träffat dom 1,5 timme allt som alltGråter

• 7 michelingodingar

pilea: ja vi har haft data, medicinsk dkumentation samt språk fast vi har blivit så fullmatade med info hela tiden så idag var första dagen som det kändes som att man haft någon lektion iaf!! har redan nu fått läxor på sökord och förkortningar samt träna hemma på fingersättningen kommer ha ca 1-2 prov i veckan och vet redan nu flera prov både muntliga och skriftliga vi ska ha!!

vad tycker du än så länge om det?

klassen är väl ok ju mer man lär känna dom visst finns det 2 "fjortisar" som jag inte fattar eg vad dom gör där för dom sysslar med allt annat utom det vi ska göra och håller på  med mobtelefonerna TROTS att dom har strängt förbjudit mobiler under lektionstid OM man inte väntar ett viktigt samtal eller vet med sig att man har lite halvkrassliga barn!! sen går dom på toan tillsamman Obestämd sen finns det ett par som är lite av besserwissertypen men det får man ta med en klackspark många har backat ur och vi är bara 14 st!!

träffa svenskaoch engläraren vi ska ha  idag en ung kille på 32 år ser helt ok ut Tungan ute som verkar vara kanonbra som lärare iaf efter första intrycket!!

idag hämtade min syrra ochmormor barnen på dagisså jag fick en timme extra med dom tack vare det och det känns så mycket bättre idag sen hade maken middagen klar när jag kom hem så detgjorde ju MYCKET!!!

känns väldigt pos mot vad detgjorde för ett par dagar sen måste jag säga

ain:hoppas du får jobbetnu då!!

• 7 michelingodingar

pilea: vi läser detta:
    patientrelaterad dokumentation/administration (35 p)
    anatomi och sjukdomslära (10 p)
    hälso och sjukvårdsadministration (10 p)
    kommunikation/svenska (5p)
    engelsk yrkesspråk (5p)
    informationsteknik (5p)
    arbetspsykologi/forskningsmetodik/förbättringskunskap(7p)
    medicinsk terminologi (2p)
    lia (15p)

sen har vi ju latin och data oxå som vi ska ha

jag köpte böckerna i skolan och de som vi måste ha nu kostade mig nästan 2500kr fattas en bok som vi ska ha ilatin så den måste jag bet så fort den kommer.

tackför länken ska kolla in den sen

am zandra: haha ja än så kan jag inte säga såmycket o utbildningen men den lär inte bli lätt hade 2 lektioner  i em  med bara uppgifter från läraren så alltså ingen lärare till hands och shit det var om en massa ord på latin och hur en sell ser ut och vad det heter osv som tur var skulle vi jobbai våra sk basgrupper  vi är indelade i
    jag var så nervös för  o hamna utanför i klassen men tvärtom alla är trevliga och alla pratar med alla osv så det känns superduper skönt!!!!!
    fy vad jobbigt att dan gör så där och vad jobbigt med din mage men det är ju inte konstigt med allt som händer omkring dig!!!

xgirl:ja det är en enorm oställning för oss alla just nu och det märks på oss alla dessutom jag som gillar och vill ha KONTROLL över saker o ting har ingen som helst koll på någonting just nu
    ibland ärPMS bra du man får lite gjort åtminstone har haft min nu precis nu så humöret har ju inte varit det bästa!!
    skönt att ni kan fixa för lite bättre förvaring sånt behövs ju alltid!!

Glittrax: jag hoppas detblir bättre mellan er nu då är han börjat jobba igen!! med rutiner kommer man långt kan jag lova,det tar ett tag att hitta dom men sen flyter allt på jättebra!!
    vi kommer  aldrig få någon klarhet i vad som hänt,vi haruteslutits från syskonen och en del av släkten så vi låter allt bara vara, vi har klarat oss utan dom större delen av  livet så det gör ju varken till eller från nu men visst känns dettråkigt

jag ska läsa administration i vården man blir lite av sekreterare och har hand om administration osv

nää läggdags av 4 väldigt trötta godingar!! är såååå skönt för i morgon har vi bara 2 lektioner och slutar 11.40 sen har vi egenstudier fram till kl 14 men kan välja och åka hem tidigt då så jag tror jag ska göra det och få lite tid med barnenHjärta har visserligen en del o läsa till ett läxförhör samt prov men kan jag säkert göra nån kväll i helgen...... eller ja vi får se ska på 30 års fest i morgon kväll och kräftskiva på lörd kväll

• 7 michelingodingar

xgirl:tack det är ju termer inom sjukvården som vi ska läsa på latin så inte det vardagliga pratet
    men usch stackars vovven, gick det bra hos vet sen?

am zandra: konstig feber noah fick, skönt att detgick över fort iaf!
    åhhh proviva jordgubbsdryck är så himla god ju,har du testat den?
    haha ja jag känner att det jagläst nu är rena utomjordiskan sen ska man ha så mycket i huvudetändå med studiebesök som vi ska fixa själva och så ska vi fixa egna LIA platser så jag ska sätta mig ochmaila ett sjukhus 5 mil härifrån där vi fick "hintar" av våra lärare att dom skriker efter läkarsekreterare och kommer fullkomligen dra i oss till sommaren en av lärarna är nämligen avd.chef för strokeenheten där så dom har stenkoll lika bra o få in en fot så fort som möjligt så kanske man har jobb tills man går ut!!

ni får ursäkta att jag missar så mycket o komentera men det känns som att huvudet är så fyllt av en massa just nu så jag missar er inte med flit!!!!

• 7 michelingodingar

Ain:gud så  söta dina barn är kortet på benjamin var ju bara så himla fint!!!!

xgirl:ja det ser lite otäckt ut när dom är så där groggy av det lugnande dom får!! hoppas det blir bra med hennes öra nu bara!!

stackars arvid är han piggare? jobbigt när man inte får sova ordentligt bara, hur har det gått med tvättstugan fått någon ordning?

igår kväll var vi på kräftskiva men helt ärligt så vet jag inte vad jag gjorde där ens knappt ingen som pratade med en utan det sluta med attjag var ute och såg efter våra små istället och då kände jag att jag kan lika gärna åka hem , när vi åt så var det inte ens en vuxen som satte sig vid oss utan vi hamnade med våra 4 små (givetvis) och sen hade vi några15 åringar jämte oss så det kändes ju tyvärr inte så  roligt. Maken var ju kvar och kom hem vid 22 och var så jäkla full så han "dansa samba" in i vårt sovrum efter att hållt på o dra omkull när han klädde av sig så slängde han sig tvärsöver våran säng och han suckade och gäspade skithögt och jag låg bara o väntade på att han skulle be mig hämta en hink men nää han reste sig ur sängen och dröste in på toan där blev han en stund och lagom till att jag höll på o somna så hör jag honom dunsa in i sovrummet och trodde fan han skulle riva ner blommorna i fönstret innan han till slut vräkte mer sigi sängen för att 2 min senare försöka springa ut på toan och jag bara hörde hur han spydde på vägen ditKräks efter ett tag och stökande kom han in o la sig kl 06i morse var det en bakfull herre som fick röjja köksgolvet och toan JAG VÄGRAR städa efter honom!!! dessvärre så glömde han ju vardagsrummet så jag fick ställa mig och torka spyor som börjat torka in i golvet innan jag kunde ta ner barnen fyyyyy för fulla människor säger jag bara!!!!!!  

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)