Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

xgirl:tråkigt att inte medicinene hjälper men det kanske blir helt annat sen när du enbart ska ta den i samband med PMS:en, om inte annat så kan det ju vara så att du behöver en högre dos!! jagklarar mig ju på den lägstaän så länge men vet ju att hjälper inte det så ska jag dubbla dosen själv.

skönt att andreas snart har semester så ni kan hitta på lite och du förhoppningsvis får lite avlastning med barnen!!

som jag skrev till am zandra så brukarinte svärfar vara sån, han harju haft det jättejobbigtdå han ramlade och fick in en skruv i hjärnan så han låg ju på intensiven nedsövd i  flera veckor och när han sen vakna upp så var han typ dement och han har sen dess även genomgått en jätteoperation av brock  på kroppspulsådern där han hade 50% chans attöverleva men hur dålig han än varit så har han aldrig varit så mot barnen!!! och igår när dom varhär så var det ingenting!! njae svärmor o svärfar är intedirekt några man kan prata problem med eller jagkänner så iaf.

evanor: haha känner igen det med kottebebisar väntar på att det ska dyka upp några här snart

jo man såg bronkit på alwins lungröntgen och det kan tydligen vara så att barn som haft RS kan få problem med det efter dom haft RS så nu pratade hon om att han ev skulle behöva inhalationer och hon pratade även om att detkan vara förkylningsastma men vi får veta mer den 18 juli när läkaren ringer!!

• 7 michelingodingar

glittrax: vad bra att dom är så noga med att kolla upp dig!!
    härligt att Meja växer,kan du inte lägga in ett kort  på henne? vad skönt att ni har sommaren tillsammans!!

Pilea:hoppas ni får en bradagpå kålmorden

ain: hoppas ni får en trevlig vistelse i sverige
    vad kul om ni kommer med i tv,hoppas det finns så man kanske kan se det på nätet i såna fall

am zandra: ja han måste väl haft en väldigt dålig dag eller något
    jo påverkad av ens uppväxt är man nog alla ggr och all mobbing man fått utstå har nog satt sitt det oxå så ja ingen lätt uppväxt precis!!
    vadjobbigt att du fick så ont efter besöket på furuvik hoppas det bara var tillfälligt då!!

xgirl:ja han har råat ut för mycket otäcka och farliga saker de senaste åren så att han öht lever är fan ett mirakel!!
    när han fick skruven inkörd i hjärnan så överlevde han tack vare att en vän hade sån sinnesnärvaro så han satte sig och tröck allt vad han kunde för att förhindra blödningar samt att man upptäckte en propp hade inte den suttit där hade han med största sannolikhet varit död innan ens ambulansen hade kommit till platsen!!
    men som sagt han måste haft en dålig dag eller något!!

ja alwin fick ju en sjuhelsikes RS infektion vi fattade inte att det var det först så efter ca 7 dygn med en unge som intesov och hade detjättejobbigt så åkte vi in och blev inlagda och då var han i så dåligt skick så han syresatte sig inte utan fick ligga med syrgas i flera dygn plus att han fick inhalationer gång på gång och dom diskuterade respirator!!

ok så du ska äta medicinen konstant kanske därför du då inte får sån bra effekt vid just PMS men hoppas det blir bättre nu när du dubblar dosen!!

ang dagis så är det samma här, jag hade inte fått veta ett smack om agathons dagmamma förrens hon ringde i förra veckan o sa att vi gärna fick komma på ett första besök och hon i sin tur hade bara fått höra på omvägar om 3 barn som sökt till henne så hon hade ringt områdeschefen som då kollat upp det och jo då vardet ju 3 barn som ska börja där!! har inte fått veta något om abbe,freya eller alwin än heller!!!

fasen vilken konstig mensjag får nu för tiden!! första dygnet kom so lite som typ en femkrona, andra dygnet ja då fick jag byta en gång och igår samma sak knappt så  jag behövde byta och idag kommer nästan inget alls. herregud förut var det ju så jag fick byta en gång i timmen och blödde igenom osv !!

• 7 michelingodingar

xgirl: jahan har haft änglavakt ett antal ggr så någon mening är det ju
    hahanä inte är jag ledsen för så lite och kort mens 3 dagar så är den slut mer eller mindre fick lite runt blod fjärde dagen en gång bara sen inget mer!!
    har din trötthet och huvudvärk gett med sig? tror vädret gör sitt har med haft huvudvärk i några veckor nu

pilea: vad fint bordet blev, ska ni måla stolarna med ellerlåter ni dom vara somdom är?
    jösses jag väger dubbla dig ju Skäms

glittrax: alwin hade det när han var 5 månader gammal men tydligen så kan det vara sviter efter det som gör att han har bronkit och ev förkylningsastma men som sagt vi får veta mer den 18 juli när barnläk ringer

vad roligt att ni vann ett resturangbesök och alla de andra grejjerna shit inte dåligt värde i den vinsten

men fy,hoppas verkligeninte det är ms du fått

här har vi nu 4 igelkottebebisar som springer runt på gården och de är ju bara så söööööööta igår låg ena ungen i en grästuva o sov maken peta på den och helt yrvaken innan den fatta att maken peta på den o då fräste den som en katt o spärra upp ALLA taggarna dessutom är det nu 2 vuxna igelkottar här med honan som har ungarna samt vad vi tror är en hane för den är ycket större än honan och har väldigt starka färger så den är istället för ljustgrå som hnan är så är den mörkbrun/gul med liksom gula taggar och större än honan!!

idag är det båtrace någramil härifrån som vi funderar på om vi ska åka o kolla på

• 7 michelingodingar

glittrax: nej ingen av våra andra har astma men vi har det i släkten, både vanlig astma och förkylningsastma.

ja igelkottarna är så himla söta, jag är lika fascinerad varje gång jag ser dom ochatt dom inte ryggar o flyr undan när vi kommer är heltotroligt annars hör man ju att dom ska vara så skygga ju!!

nej vad tråkigt att du inte kunde gå med på lunchen så typiskt att nån ska bli sjuk när man ska göra något!!
    ja hmm din svärmor kanske missuppfattade tobbe därObestämd
    hehe klantig servitris men gott för dom o få en mumsig efterrätt till på köpet

ja det där attinte få svar på en gång (och helst skulle man fått det igår typ) kan göra en knäpp och man går ju o tänker på det hela tiden

ja herregud det osar verkligen  misstänkt ang din mormors ekonomi,har ni en jurist som hjälper er så är det bara o luska vidare och vaddå anmäla din bror för trakasserier herregud låter som din mosters man verkligen vill dölja något!! tycker absolut ni ska gå vidare med det!!

när min pappa dog så vissteju jag o syrran en hel del och att pappa hade en större summa pengar och eftersom syrran fick pappas post hem till sig så öppnade hon den( överenskommelse mellan pappa och henne såklart) och där var ju kontoutdrag o grejjer så vi såg hur pengar förts över till "styvmors" konto m.m och allt verkade lite mysko hur 500.000 kr bara kunnat försvinna osv som vi syskon hade rätt att ärva enl lagen men så gav syrran ifrån sig papprena till styvmor som i sin tur skulle visa dom för sin advokat och då "försvann" pappersom visade transaktioner m.m så vi hade en jurist och hon hade en o det var ett himla krångel för o bevisa en massa ochjag o syran ville låta detta vara för det var vad pappa hade velat men då han har fler barn som nu helt plötsligt varsåååå intresserade av o ärva och få en massa pengar så tröck dom på juristen och oss o jaa fy det varjättejobbigt och när allt sen las ner så "försvann" flera syskon lika plötsligt som dom kom in i våra liv som ena jävla spöken och sen dess har vi inte haft kontakt det är 3 av mina 7 syskon som jag inte har kontakt med alls och lika bra är det efter vad man såg när pappa dog  i denna härva så fick vi även veta av våra syskon att det gick rykten om att pappa tydligen skulle ha en son till så det var vi ju oxå tvugna att ringa runt o kolla upp men tack o  lov så var det inga fler barn!!

• 7 michelingodingar

glittrax: ja det var verkligen en soppa mitt i sörjandet usch!!
    men jisses han verkar inte normal din mosters man ju, hoppas det löser sig med allt nu!!

undrar var alla håller hus här

igår var vi aldrig ivägpå båtracet utan vi for på marknad med makens syster och hennes familj därefter åkte vi till makens kusin som bor ett par mil från marknaden och därefter avsluta vi dagen med ett besök på kinan på hemvägen och barnen fick leka på torget som vi varpå häromveckan med  pippibåten och bullerbyhusen så barnen somnade inte förrens ca 21.30 igår

idag kommer syrran o hennes sambo och ska ta med sig barnen till älgparken, vi funderar på om vi ska åka med men jag vet inte får se hur vi gör

• 7 michelingodingar

Glittrax: haha vi kan se älgar ändå här oxå men detta var en helt fantastisk upplevelse!!
    vad skönt att meja sover så bra!!

evanor: kul med omtapetsering vi funderar på vardagsrummet här dåbarnen har ritat och även rivit sönder tapeten som nu är 12,5 år gammal så det känns som att det skulle behövas!!
    ja sjuksköterskan prata om förkylningsastma men ja vi får se som sagt vad läkaren säger nästa måndag, men det förklarar ju även varför läkaren på VC här började prata om lungröntgen sist vi fick åka  in med honom för då var han orolig att han gått så länge o varit sjuk och att det hördes så pass på lungorna!!
    haha vi har varit ena sjusovare de senaste morgnar nu så när du skrev igår så hade vi precis vaknat här i huset  annars brukar jag skriva rätt tidigt

pilea: hehe ja det är väl fördelen att barnen sover längre idag vaknade agathon först vid 08.30 fast han har den senaste veckan vaknat mellan 05-06 och fått ny blöjja och välling och sen somnat om till mellan 07-08 iaf!!
    vilka härliga mysdagar ni verkar ha haft

xgirl: åh vad härligt att du fått lite lugn o ro mysigt för andreas och selma med båttur
    vad duktig han har blivit arvid som går nu!! skönt att du fått veta ang förskoleplatsen nu!!
    ja får du mmöjlighet så besök en älgpark, vilken pos upplevelse det var!! det finns en älgpark just här i  lilla målilla faktiskt men där får man bara gå utefter ett staket o kolla på dom och älgarna är tydligen er skygga så vi åkte till det här andrastället som ligger några mil härifrån och det kostade 220 kr/ familj och dåhardom inga regler för hur många det är typ 2 vuxna+2 barn som det annars kan vara och det ligger så himla fint där ute i skogen och älgarna var inte rädda för oss utan dom lufsa fram och in med sitt giganorma huvud i vagnarna för o få kvistar med blad och äppelbitar som ägarna försåg oss med och dom stog mitt bland älgarna en lång stund så vi verkligen fick se dom

ni kan kolla bloggen där har jag massor av bilder från älgparken samt sätteriet vi var på och köpte deras hemgjorda glass och kollade på bebiskossorna  på vardagarna får man även stå och se på när dom gör glassen så det var lite synd att vi inte fick se igår!!

sjuhuliganmammans.blogspot.com

am zandra: hoppas allt är bra, du harinte synts till nu på ett tag

• 7 michelingodingar

glittrax: hahahah förlåt mina uttryck är väl inte som alla andras ibland nej bebiskossa är kalv från en ko, vi var ju på ett sätteri och det är en bondgård med kor och där var det massor av kalvar

pilea:ja det var en helt otrolig känsla, jag var ju totalt livrädd först och syrrans sambo tog en bild av mig precis när den största tjuren sticker in sitt huvud i vagnen och det ser ut som att jag försöker krypa upp i unos knä

åhh vad gosigt med en nyfödd liten!!!

snällt o få en massa sten så där,hoppas det blir bra i trädgården till slut, önskar jag hade lite intresse av trädgården men fy har inte alls det så vår trädgård är nog bra tråkig

• 7 michelingodingar

Nu ni händer det grejjer fick ett telesamtal precis och vi är fortf med, lite personuppgifter samt utdrag ur brottsregistret och i början på aug får vi veta

evanor: ja det är väl en bit från er men harni vägarna förbi nåfon gång så tycker jagabsolut ni ska ta en tripp dit
    hua försstår att nu bytte läkare om han var så gammal här är läkoxå speciella den ena är bra just när detkommer till barn medans den andra är skitlarvig och skickariväg en 10 mil med barnen för typ ALLT.
    senär den som är bra med just barn lite knepig vad det gäller vucxna för enl honom botas ALLT med motionSkrikandes och den andra läkaren är oxå bra vad det gäller vuxna.

am zandra: hahaha sågdu syrrans bilder? ena bilden är håller jag på o hoppa upp i unos knä fy jag var hypernervös när bjässen mumsa äpplen från alwins mun o huvud men så  ofantligt försiktiga!!

förstår att du har mycket att tänka på och du vet som sagt var jag finns och jag vetju hur jobbigt det är med dan en bamsekram!!!!!Hjärta

xgirl:jösses vad arvid äter just nu ang äta på nätterna ni kan inte prova och ge en rejäl portion gröt till kvällen och sen välling efter det? eller ge vatten nattetid? när jag låg inlagd då agathon ville ut för tidigt så tog maken en dust med alwin som åt på natten/tidig morgon,han lät honom skrika (tur inte jag varhema för jag hade aldrig klarat det)  efter 3 nätter så slutade han och sov ända till morgonen nu kanske inte det är någon höjdare att göra så men det funkade iaf.

• 7 michelingodingar

evanor:kan ju inte säga så mycket här tyvärr men finns en del mer jag vill berätta så det kliar i fingrarna
    nä trist att dom jobbade så pass olika men ni får ju ett par veckor ihop iaf och skara är ju kul att åka till!!

am zandra: så typiskt att FL ska strula när man skrivit ett jättelångt inlägg!!
    men du kolla upp din allergi så du kan få bra medicin för den!!
    haha ja jag var allt annat än lugn men försökte hålla mig för o inte skrämma barnen men just när den största tjuren körde in sitt enorma huvud då kunde jag inte hålla mig utan höll som sagt på att krypa upp i unos knä

vadskönt att det går bättre medlinn på promenader nu menhaha skön liten donna ni har är så svårt o tänka sig en sån liten snacka så där här är det neandertalaspråket på agathon än

åh vilken fräsig leksak en sån skulle man ha, tills jag såg nypriset på denFoten i munnen vilket fynd ni gjorde som gav 200 kr för den!!

xgirl: haha det är lungt på brottfronten vi är "rena" om dom inte tar upp att man fått vittna, jag fick göra det mot dom som körde på mig och 4 av barnen ju men vi har inga fällande domar eller några såna konstigheter

vadroligt med lite besök och skönt att andreas nu har semester

• 7 michelingodingar

am zandra: "ASG" snacka o att kunna kommenter skulle vilja höra LInn

jo men visst har jag väl berättat om att vi blev påkörda....... Jag var i v 18-19 med freya och abbe var 9 mån har jag för mig och satt fram hos mig och så fredrik,alexandra och filippa i baksätet vi skulle till tandläk när en bil kommer och kör upp bakommig så ofantligt nära så nackhåren reste sig på mig (nog för attfolk kört nära bak men detta var något i hästväg) jag kan lova att det var knappa 10 cm mellan vår bil och den andra. inser att jag kör för fort och det kommer fartkamror strax och försöker hålla till kanten så idioten kan köra om men näähäää han fortsatte ligga tätt bak i arslet och jag bromsar lätt för att komma ner till rätt hastighet för att inte fastna i kamrorna och det uppmärksammar inte han i bilen bakom och dundrar rätt in i bakänden varpå han slänger sig på bromsen så bilens däck låser sig och det bara skriker om hans bil och så blir han ståendes mitt på vägen medans jag låter bilen rulla in på en parkeringsficka som låg precis där och är så skakad så jag klev inte ur bilen utan bara satt där och försökte lugna barnen samtidigt kliver föraren fram till mig och undrar om jag inte är klok i huvudet och tycker vi ska ringa polisen varpå jag svarar att han inte är klok i nån ände som inte kan hålla avstånd och så ringde jag SOS. När jagpratar med dom så bryter jag ihop dels av chocken och så av smärtor bak i nacken och ner i armar och rygg, det kommer 6 ambulanser,brandkåren samt poliser. lagom till att förste man kom till platsen så stod killarna från bilen och sparkade fotboll mitt i vägen och försökte smita jag hade fått order av sos att sitta kvar i bilen med barnen tills hjälpen var på  plats. Jag och dom 3 stora fick åka ambulans till sjukhuset medans abbe efter undersökning var oskadd då han satt i bakåtvänd bilstol så min mamma tog med honom hem till oss. vi försökte nå maken med som var 30 mil hemifrån oxå. barnen blev undersökta och kollade ordentligt på sjukan och jag fick ligga på sk spinalboard fastspänd och röntgades samt så ville dom kolla så freya levde i magen och fyyy fan innan jag fick bekräftat att hon levde huuuua!!!!!
    Jag fick stanna på sjukhuset över natten då det finns en stor risk att moderkakan lossnar om man får en sån smäll men dagen efter fick jag åka hem till barnen igen (makens syrra hämtade de 3 stora på sjukhuset då dom fick åka hem)

i efterhand fick vi veta att killarna körde i en lånad bil, troligen drogpåverkade och bilen var inte ens försäkrad. Våran bil vart helt kvaddad i bakänden så inte ens bagageluckan gick o stänga och den ansågs vara skrot. den andra bilen var så totalt intryckt i framänden så den vart helt skrotad!!

Jag fick vittna mot killarna.

säger grattis här med till utbildningen, håller tummarna för ekonomibiten nu så du kan börja oxå!!

pilea: hua vad du ligger i på en gång

jag vågar inte låna böcker på bibblan för här rivs det sönder rätt friskt annars hade det varit kul o ha lite böcker o variera med vid nattningen!!

xgirl: har du höjt dosen på citolapram? funkar det bättre?
    förstår attdu inte kikar in så ofta när andreas har semester nu
    åhh vad gott med tacos här gillar inte maken det så det blir sällan vi äter detObestämd

haha idag fick jag en rolig överraskning när jag läste en kommentar på min blogg från madde Ilmrud i familjen annorlunda

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)