barbamamma: men vem vill inte ha lite framförhållning! helt klart blir det annorlunda då man har barn, din syster förstår nog inte alls hur det är att ha barn, hon blir nog likadan den dagen hon själv får barn! sen har du ju ett helt gäng och jag tycker du gör det så jäkla bra som orkar med allt! bara att bryta ihop emmellanåt och komma igen!
Här blev jag galen på sambon på julafton, han är tidsoptimist så in i norden ibland....
vi skulle ju till svärföräldrarna, vi var lite sena, sambon skulle duscha sen helt plötsligt skulle han tävla på radion, en simpel fråga som han prompt skulle ringa in på... men hallå!! det var väl inget viktigt, så jag blev skitstressad och gick in i sovrummet för att inte säga nåt elakt till honom, då blev han sur på mig för att jag gick iväg, ..haha.. nu kan jag skratta åt det, men då ville jag stanna hemma, vill ju inte tjafsa med honom och helst inte på julafton....
Sen på nyårsafton var de en liknande händelse.. han skulle duscha precis då vi skulle till att laga mat, och han behövde ju raka sig med sa han... VARFÖR behöva göra det så sent?! han sparar gärna sitt skägg så det tar en jäääkla tid att raka sig... ja då vänder han och blir helbarnslig och säger att han inte ska göra nåt av det... varken duscha eller raka sig.... gaaah! jag säger då att det är ett helt företag när han ska göra nåt... då surnar han ännu mera....allt tar sån himla tid!
Jag gillar att planera lite och inte göra allt i sista minuten, nu är det inte bara detta som jag skriver om som min sambo "brister" i... överhududtaget allt vi ska göra blir i sista minuten om han får bestämma och jag blir helstressad.... Jag vet inte hur jag ska framföra det till honom, jag vet ju att saker blir gjorda, men oftast inte som det var planerat i början av oss båda...
Jo angående ljus, Nova blir som ett ljus själv då vi tänder ljus, hon blir jättelugn, rör sig knappt och säger åt oss andra att vi måste vara försiktiga så vi inte bränner oss, så hon har respekt för det den lilla damen!
Am zandra: men åh vad jobbigt det låter att du skakar så, är det biverkning av medicinen eller är det direkt ångesten som spökar?
Förstår att det är skönt att vara ute med barnen, jag tycker det är helt underbart nu när det är varmare ute, även fast sambon leker med Nova och jag bara står och tittar på, är så jäkla orörlig! jag är ju med och får luft ändå
vaddå, har man svårt för kött då man är gravid med pojkar?
![Drömmer Drömmer](https://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-dreamer.gif)
potträningen: ni kan inte börja med att Noah är blöjfri inomhus då, och tar på blöja då ni ska ut? tycker med att det är bra att han kan hålla sig, bara han får in rutinen att göra behoven då han ska och behöver, tror han kommer släppa på det snart!
Nova hade blöja ute här hemma mest förrut och så gör de på dagis fortfarande, Nova är inte blöjfri ännu, absolut inte på natten, men mestadels på dagarna, beror på om vi vet att vi blir hemifrån länge så får hon på sig en blöja, sen vägrar hon ju gå på toaletten.... så det är nog mest därför. och sen är det ju en nackdel med overall som blir nedkissad... lättare att träna på sommaren förstår jag verkligen nu.... man slipper tvätta overallen.. bra att ha två att byta med när den ena är i tvätten
man skulle haft en ihopvikbar potta i väskan...
![Tungan ute Tungan ute](https://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-tongue-out.gif)
har sett nån sån i nån katalog, biltema eller nåt?
Nåt förslag på hur vi ska få Henne att gå på toaletten?? hon fixar ju pottan galant och sätter sig där gladeligen.... vi försöker prata med henne att hon är så stor så hon kan pröva toan, bara prova att sitta där... men det vill hon inte.. vill ju inte tvinga henne..
Xgirl: haha... det ångade aftereight ur munnarna då vi ätit kakan, hela kylen luktade after eight och hela lägenheten!
Härligt att få planera ett kök! vilken dröm! hur det nu än blir om ni tar det från grunden eller light!
Ca: ååh, dom är ju riktigt knepiga fk, så många månader låter ju obegripligt!! nu börjar jag fundera, i september så höjdes min SGI, enligt konsumentprisindex, och jag ska få 100kr mer i FP per dag?.... fattar verkligen ingenting, visst kul att få höjd, men stämmer det verkligen kan man undra.... jag har ju fått utbetalat VAB efter september och då 100 kr mer per dag...
vab och fp beräknas ju olika kom jag på... jaja.. får räkna på det där igen...
Kaffe för att hålla sig vaken känner jag igen, dricker aldrig kaffe jag med nu förtiden. inte gott alls..
Du har ju inte alls länge kvar du nu, hur mår du ? växer magen på?
Jag har ju som sagt en hemsk foglossning, det kom så tidigt denna gång så det är väldigt påfrestande, bebisen ligger jättelångt ner och sparkarna är hela tiden vid bikinilinjen...
![Förvånad Förvånad](https://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-surprised.gif)
bm hoppas att den flyttar upp sig snart, fast o andra sidan så sa hon sist att om den fixerar sig så kan det stabilisera bäckenet....
sen igår kväll har bebisen sparkat konstant!! hela natten, så jag har inte sovit många minuter, hela dagen har den röjt runt, blir så förvånad att den inte sover! läste ju att de sover 90 % av dygnet... men inte denna!
madde: gott med mat! men håller med om att det blir mycket ätande! hihi... här hade vi sagt till Nova at hon skulle få lite popcorn och cider på kvällen... men när och vart ska vi klämma in det då frågade jag sambon...
![Skrattande Skrattande](https://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-laughing.gif)
Nova var så nöjd med päron och grädde till efterätt... hon sa tillslut att hon inte orkade nåt mera...