• Glittrax

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

nån som vet av nån bra skorea på nätet? Novas fötter har växt en halv cm, (är 15,5 cm nu)  sen hon började med vinterskorna som är 17 cm i innermått... så jag tycker de borde fungera nu med, men hon gnäller på att skorna gör ont.. men hon kanske bara luras lite..?

• Glittrax

Ca; åååh vilken förlossningsberättelse! har läst den flera ggr nu.. haha.. hoppas allt går bra med familjen, vad säger Elias?

Nu har jag bestämt mig hur jag gör med sjukskrivningen denna gång.. vissa kanske tycker jag är knäpp... men har frånsagt mig sjukpenningen... ringde fk och jag skulle skicka in papperet man får från fk där man begär sjukpenning, och skriva där att jag frånsäger mig sjukpenningen denna gång..orkar baskemig inte ha med fk att göra nu.. 

blir det värre med blodtrycket framöver så är det en annan sak...  Måste säga att en sten har lättat från hjärtat..knepigt hur man fungerar....har bara legat och tänkt på detta flera nätter nu... sambon stöttar mig i det här så det är skönt! Jag vet ju hur jag reagerade sist på avslag från dem och det var nog det jäkligaste jag varit med om....   ska kämpa nu, bara 12 v kvar..

• Glittrax

Ca: oj vad enkelt det låter med lille Leo ändå, och hoppas det fortsätter så, känner igen babybluesen, hoppas du slipper den!

njae... jag går som en kratta.men kan känna på ett sätt att bäckenet är stabilare nu... men vissa dagar ligger jag mest... så jobba kan jag nog inte, har så svårt att röra mig och sitta ligga stå och gå....Obestämd

då jag väl är inne i jobb och utvecklingsgarantin som jag börjar nästa vecka så kommer jag berätta precis hur situationen är för dem så får vi se.... min handledare på arbetsförmedlingen sa ju att det blir ju lite annorlunda planerng för att jag är gravid... exakt hur vet jag inte en det återstår att se.. i första fasen är det ju inte ens praktik

• Glittrax

Barbmamma: oj.. underligt att mensen är sen... men du kanske går och väntar på den så därför den dröjer...
    Drömmer

angående skorna, vi var till en skoaffär i helgen och enligt den expediten har nova 2 cm över i skorna...hm.. låter lite underligt för vad hade hon då för fotmått i okt nov då hon började med vinterskorna, nån mm borde de ju växt..?? så vi kör med dessa ett tag till.. har hittat lite sidor på nätet med rea på vinterskor... men affären vi var på hade sjukt bättre rea..... så skickar nog inte efter.. dessutom frakt.

läskigt med filippa! knepigt att göra illa sig i badet?!

Hoppas alwins feber försvinner, knepigt, här hade nova haft feber i 10 dagar och vi fick remiss från vc till barnkliniken direkt, fast hon fick ta halsprov först... och det var ju halsfluss... så vi behövde aldrig åka till sjukhuset. men har Alwin feber fortfarande alltså?!

jag är lika som du... glömmer kommentera, fast jag så gärna vill.. är det nån som frågar nåt och inte får svar så är det bara för att jag är så disträ...Obestämd men fråga igen....

Har fått tillbaka det här trycket över bröstet,MEN jag var hos bm nyss, har aldrig haft så lågt blodtryck!! Skrattande jisses amalia!  det är alltså normaltryck nu... bm sa att jag bara blir friskare och friskare... ja kanske det.. njuter av att få slippa högt blodtryck nu i alla fall!

Fick veta att jag ska på lab med remissen den 18e, men så sa bm att jag inte fick ta sköldkörtelmedicinen på morgonnen innan provet, men på obsteriska mottagningen sa de inget om det så jag tror nog jag ringer och frågar dem så det blir rätt...

• Glittrax

Am zandra: jag vet inte vad du menade om att inte ta ut fp? du kanske menade sjukpenning?Drömmer 

men jag är arbetssökande precis som vanligt nu igen.. ska dock bli intressant vad Jobb och utvecklingsgarantin ger för nåt... hm.. har ju hört om fas tre som är rena rama straffarbetet.... Sen var det här i Sundsvall en tjej nyss( vi delade rum på  BB när Nova föddes,) som skulle börja praktik, allt var klart, men så upptäckte AF att hon varit föräldraledig mer än 1 år.. hon hade ingen aning om den regeln, så hon åkte ur JOB, och uppmanades att gå till soc.. kul kul...

artikel ur tidningen....  http://st.nu/medelpad/ljustorp/1.2701182-foraldraledigheten-blev-en-falla

• Glittrax

Am zandra: men usch vilka mardrömmar! det låter som du är jättetrött.. går det inte ta en halv insomningtablett ? *stor kram till dig*

Barbamamma: men fy vad otäckt med isen från taket! Förvånad tur ingen kom under den!
    ja skorna förstår jag mig inte på, men fotmåttet kan ju inte vara så svårt att mäta, stod där själv och såg hur många cm de var,  dock hemma på ett papper (och den mätningen har alltid stämt då man kommit till skoaffären för att låta expediten mäta fötterna på henne) så är fötterna 5 mm mer! innermått  på ett par skor tycker jag är mkt svårare! men nu stämmer ingenting....

åh jag blir lite småtokig på Nova... när jag ligger i sängen eller soffan så kommer hon nu ofta och ska slå mig??!!... jag kan inte ta mig upp så smidigt, långsamt går det för de här skitfogarna...
    Dock i morse hade hon sagt till sambon att hon älskar mamma och pappaHjärta, då hade sambon sagt att han oxå älskar Nova och mamma, men då hade hon blivit så arg och skrikit att det bara var hon som älskade mamma, ingen annan.... jag tror hon börjar känna av detta med bebisen i magen, vi försöker förbereda henne att det ska komma ett syskon, läser barnböcker om bebisar i magar bl a... emma och lillebror har hon fått med... hon är så på att vi ska handla nappar och allt tills ankomsten, vi ska ta upp spjälsäng osv..   bebisen ska få låna hennes kläder och leksaker osv... Flörthar ni några tips på hur man förbereder henne, vi kanske har gjort allt? kanske ska ta det som det kommer bara, men är inte nåt kul om hon börjat slåss, försöker krama henne massor då och ägna mig åt henne lite mer, men berätta att man inte får slåss....

• Glittrax

Barbamamma: men fy vad otäckt med alla magsjukor!!  jobbigt att maken har jour denna helg dessutom!! *stor kram*

här är jag illamående som fasiken sen flera dagar tillbaka.... har även börjat få huvudvärk.. få väl kolla upp blodtrycket igen..suck

• Glittrax

God morgon!

jag verkar vara periodare här på fl jag..haha.. har varit fullt upp med allt och vi har inte haft nåt internet, ganska skönt faktiskt!! Skrattande

Barabammamma: åh vad duktig kille som börjar säga pappa! har hela familjen haft magsjuka ännu? såg just att flippa kräktes igår

jasså Abbe håller på att frsera syrran, det ska börjas i tid, han kansk ehar en framtid som frisör, vem vet? nä gud så drygt , skulle bli galen om jag hittade mitt barn friserad av ett annat...

Am zandra: åh så gott med bröd man bakar själv, jag gllar sånt bröd man bara behöver hälla ner smeten i formarna, MEN det ska jäsas först.. kan inte med filmjölkslimpa och sånt som inte jäser.. då jäser min mage med! haha!

pilea: låter inget skönt med din rygg, kanske är nåt muskelfäste som gör ont? testa vetekudde och liniment? lindrar ju  alla fall

Här har Nova varit stengård i magen igen, funderar på om pannkakan tll middag i veckan som är boven, hon har bett om messmör varenda frukost, trots det har hon inte bajsat sen i söndags! ska iväg och köpa laktulos så får vi se om det släpper, kom ut några "russin" i morse... fy fanken vad ont hon måste ha i magen! försöker ha lite gympa med henne.

Gillar era barn att klippa och klistra? här håller Nova på med det hela tiden, igår hade hon tagit ett a4papper, och vikt det på diagonalen och klistrat ihop ändarna som ett kuvert!! helt otroligt att kunna vika så fint!!Förvånad blir så imponerad! sen har hon börjat måla mer.. hon ritar på hela papperet nu, fåglar och vägar säger hon att det är, så kul att de hon utvecklas så, hon ritar med flera färger nu, förrut var det gärna rött eller bara svart  som gällde... skulle BARA vara en färg på papperet!Skrattande

Nåt som INTE imponerar mig det är fk!! fy fasen vad jagkräks på dem!
     jag tror jag nämnde i november att jag helt plötsligt fick utbetalt 100 kr mer per dag i VAB... ( är ju rätt mycket i skillnad) tänkte inte så mkt på det, min sgi höjdes i september, så jag tänkte det var det.. men så igår fick jag utbetalt vab för några dagar i jaunuari och då var beloppet per dag hundra kronor mindre igen?! så jag ringde fk för att höra om det var skatteavdraget som gjorde det.. men så började hon kolla.. och så kom hon fram till att handläggaren gjort fel i nov, kollade sen igår kväll på mina utbetalningar förra året och ja 9 dagar felutbetalat...  alltså runt 900 spänn fel! så fk ska ringa upp mig, får hoppas det gör det snart så jag får lägga detta åt sidan! är ju inställd på att jag såklart får betala tillbaka detta,  men fasiken vad tur att man upptäcker det!  hoppas det inte blir nåt mer av det... fk får göra hur mkt fel de vill... men inte vi andra...!! grrr!!

• Glittrax

ÅÅÅHHH!Jag har gått och kärat ner mig i en fleeceoverall som finns på Åhlens,  SKA ha den! alltså till bebisen, Skrattandevet ju inte om bebisen kommer i början av april eller sent i april... men den är brun med vita/ljusa ränder, så himla söt!!  finns röd med orangea ränder och röd med rosa ränder med... eller om det är tvärtom. men vill ha den bruna!

men problemet är att jag bara sett de på tradera.. och där går priset jättehögt hela tiden!! nån som vet vilken overall jag pratar om? var på åhlens och där finns den inte, men parvel är märket.....

Vet inte om man får lägga in anonser här... men kan ju lägga in en bild, det borde man ju få? eller?'

sen är vi inne på att byta skötbord, har hittat ett för 200 kr på blocket, men det var tingat tills på tisdag... och jag som kan hämta det NU!! helst igår! grrrr!Skrikandes men men , finns 2 annonser till men där vill de ha det dubbla. Det är ett skötbord med badkar under skötbädden och en byrå, just badkaret känner jag att det är jättepraktiskt, nån som har erfarenhet av såna?

barbamamma: ååh, håller tummarna att inga fler i familjen får skiten nu!

am zandra: f*n vad jag lider med er, måtte det komma nåt bra nångång för er! men kom ihåg att ni har varandra! exakt som du känner med att det helg, det påminner jag sambon om med, jag HATAR att få post och telefonsamtal nu för tiden, skapar en sån oro.... blää!

Xgrl: hur kändes det med samtalet angående kbt:n, för visst hade du varit på nåt sånt?

jag har blivit inskriven på JOB och handledaren jag fick tyckte jag hade en förmån som var gravid, Tungan ute för nån måtta fick det minsann vara!Flört knappt nåt görs i fas 1, jag kunde söka praktik, hm, vi får väl se,

Infon jag fått förrut var att jag endast fick vara mammaledig i 1 år, men nu fick jag mera förklarat, jag kan vara hemma hur länge jag vill, bara jag bryter innan runt 364 dagar mammaledighet,(frånvaro) sambon kanske tar några månader pappaledigt,  sen om jag går tillbaka på mammaledighet igen så räknas 1 år from där igen... tänkte väl åxå, att tvingas tllbaka efter max ett år, lät för konstigt och diskriminerande anser jag!

• Glittrax
    Klicka för att stänga fönstret

här är overallen

Am zandra: ja de från POP är så söta de med! nu får ju inte det här bli nån säljartråd...Flörtmen har du nån  liten i 56 kanske som du vill bli av med så inboxa gärna!

ja skötbordet verkar så praktiskt, tyckte det var så svårt att hålla i en bebis i baljan om man hade den i badkaret, även om vi hade en badhjälp sen som man satte ner i badbaljan eller badkaret som Nova halvlåg i...så vi satte ofta baljan på köksgolvet, alternativet är ju stativ som finns att köpa, vl kunna skona ryggen känner jag....
    Förstår att det är jobbigt, är du beroende av ljuset och så, blir du mera deppig under vår eller höst? försök att få så mycket ljus du kan.. hoppas ni får en lugn helg! stor kram!
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)