• Pilea

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

am zandra:
    Jo, tröttheten är nog en bidragande orsak till min korta stubin! Men trots att jag är så trött kan jag inte gå o lägga mig tidigt eller vila på dagen.

Har inte testat att ge bröstmjölk i flaskan än så det borde jag väl göra o kanske blanda successivt. Han är ju bara van vid bröstmjölk o helammats hittills så det är ju inte så konstigt egentligen.
    Har prövat olika stl på dinappen, men det verkar inte spela någon roll.

Men va knasigt att spec-pedagogen inte ens varit på dagis än, hur ska hon då få någon bra bild! 

Hi hi, tycker det var en gullig kommentar

Barbamammans...
    Stackars Agathon som fått feber!

Madde01:
    Va trist att han jobbar så "skumma" tider o att ni inte hinner umgås.

Vi har MAM, en sån där med ventilerande botten. Har testat olika stl på dinappen. Har även testat en anatomisk dinapp till en esska flaska. Men han verkar inte fatta hur man gör. Gav lite ersättning på sked ikväll, men då satt han i halsen o spottade ut allt.

Frukt verkar han gilla iaf, skrapade äpple med sked o då sög eller snuttade han i sig

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • Pilea

Har varit i parken o gungat o lekt i sandlådan 1 timme här på förmiddagen. Alve o Tyra är ju lediga från dagis på fredagar. Gick in för en stund sen för det började regna o så är det ju ändå dags för lunch snart. Max sover i vagnen fortfarande.

Barbamammans...
    Men fy så otäckt att ha varit så nära en mördare utan att veta det.
    Mina kusiner bor i Hörby o kände den tjejen!  

Jobbigt att du inte får sova ordentligt! Vet hur det är, fast inatt sov vi hyfsat bra för varken Alve eller Tyra kom över till vår säng så det fanns gott om plats för en gång skull

Hoppas Agathon kryar på sig snabbt!

Madde01:
    Men vad är det för påhitt, gå upp kl.04, fy fasen  

Nä, dags o fixa lite lunch! 

• Pilea
    am zandra:
    Jo, jag har testat flaskan idag, hade bröstmjölk i. Men icke, det dög inte åt herrn!
    Han åt en tsk potatis o majs pure här förut. Först klökdes han, men sen blev han nog lite nyfiken iaf
    Huvudsaken han kommer igång med smakisar så kan vi ju skippa flaskan o ersättning. Om han börjar äta riktig mat + ammar så ska väl vikten vända uppåt.

Här hemma finns inga valmöjligheter när det gäller mat, de får äta det som serveras. Kanske är för strängt eller? Fråga iofs vad de vill ha till frukost o då är det det som gäller, det går inte att ändra sig. Så höll dom nämligen på förut, helt plötsligt skulle dom inte ha när man hade gjort iordning. 

Oj, att du bara kan somna så där!

Barbamammans...
    Tycker du är så duktig som kommit igång så bra med träningen!
    Var år o dar sedan jag tränade o jag som har pluggat till friskvårdskonsult Måste verkligen komma igång, inte för att jag vill gå ner i vikt, men för att må bra o stärka upp kroppen (behövs verkligen som benskör)

Ikväll blir det IDOL för hela slanten, hoppas bara att vi fått ungarna i säng innan dess.

Imorgon kommer dagiskompisar till barnen o deras föräldrar hit på lite middag. Ska passa på o fråga lite om en vägg som vi ska ta ner. Väggen är bärande o pappan har egen bygg-firma så det är ju bra att passa på  
  • Pilea

Vet inte om jag blivit blåst på en "kameleont-overall" jag vann på tradera! Betalade den 6 sep o säljaren säger att hon skickat den samma dag. Sen skrev hon att hon råkade ha en till lika dan hemma som hon skulle ge till sitt ofödda barnbarn. Nu skulle hon skicka den istället o hoppas på att den kommer fram. Låter det inte lite skumt??? Får se om det dyker upp någon overall nästa vecka.

• Pilea

Satt här med Tyra i soffan o läste "Så funkar du" boken. Vi läste om hår o så hux flux somnade hon mot min axel, då blir det svårt att få henne i säng ikväll. Får väl väcka henne, men då blir det liv i luckan Obestämd 

• Pilea

Har ni bestämt hur ni ska rösta nu då?

• Pilea

Tjenixen!

Idag har vi hunnit med en del. Först iväg o rösta efter frukost o leka i parken. Käka lunch o fixat ute på altanen (ställt in utemöbler osv) Sen plockat äpplen från trädet o ansat till det lite o även rönnen.

Här blev det röst på alliansen! Dels för att jag vill ha kvar vårdnadsbidraget så möjlighet finns att vara hemma lite längre. Sen tycker jag det ska löna sig att arbeta + att alla ska få samma chans när det kommer till utbildning, inte bara akademiker utan även dom som är praktiskt lagda som kan få yrkesutbildning. 
    Tror inte heller på förhöjda bensinpriser eller påtvingat delad föräldrapenning osv.

Nu måste jag ta Max som inte är så nöjd! Kikar in lite senare o läser vad ni skrivit.  

• Pilea
    Barbamammans...
    Men va skönt att han kom hem i hyfsad tid iaf så ni fick lite "fredagsmys"  

Oj, va jobbigt att Fredde reagerade så!

Säger det samma, vad vore livet utan choklad Det är väl typ det ända i godisväg jag käkar. Eller jag gillar ju godis, är inget fel på smaken, men jag känner sällan sug, förutom av choklad då. 

Va skönt att du fick sova, men stackars Agathon om han också har öroninflammation! Har alla barn varit "öron-barn" ? 

Xgirl83:
    Hoppas mensen kommer snart då, jobbigt att gå o må dåligt!

am zandra:
    Oj, vilken tjej som redan kan sitta hyfsat
    Tyra var 8mån när hon kunde sitta själv utan stöd på golvet.
    Jobbigt att hon vaknar så tidigt! Max vaknar ju iofs rätt tidigt han med, men han ligger tyst om ingen uppmärksammar honom o tillsist somnar han om.

Madde01:
    Förstår att du är stolt, vilken kille som börjat åla

Här går det framåt med smakisarna o ingen är gladare än jag! Har kört med potatis o majs vid lunch o gröt med mangopuré på kvällen. Är ju bara några skedar, men han käkar iaf Ser supergulligt ut för han snuttar o har tungan precis som när han ammar så han liksom suger i sig maten från skeden  
    O som det luktar nu när han bajar eller lägger av en fis, blä! Igår när jag kom ut från badrummet sa jag till sambon "Åh shit! att så några skedar kan lukta så illa, nu luktar det typ människobajs" Vilken clever kommentar från mig va  
  • Pilea

Det råder delade meningar om att det blev en alliansregering Däremot är det fruktansvärt att SD kom in i riksdagen, ett jäkla rasist- o missnöjes-parti, nej tack!!!
    Låt oss verkligen hoppas att Miljöpartiet tar sitt ansvar!

Ja, ja, nog om det! Alla tycker vi väl olika!

Idag har Alve varit o tagit bort gipset, pappsen följde med. Men nu är han feg igen o vågar inte stödja på foten, tror att det ska göra ont. Han fick ett bandage bara för att det skulle kännas tryggt o bra för honom, har ingen annan funktion. 

Barbamammans...
    Hoppas det går bra på bvc!
    Skoj att badrumsrenoveringen tar fart! Du vet ju hur lågt tid allt tagit för oss
    Vi ska väl dra igång med köksrenovering snart, ska börja riva väggen mellan matrummet o köket o sen ska sunk-köket väck  

• Pilea

Xgirl83:
    Håller med, fick  rysningar när jag såg klippet från SD valvaka, usch!

Det där med Selmas tal tror jag inte är någon fara, huvudsaken att hon pratar med er, hon kanske bara är blyg! Det släpper nog snart, men det är ju bra att det uppmärksammas ändå. 
    Skoj att han växer på sig Arvid

Jag ska tillbaka till bvc på tors pga att viktkurvan börjat plana ut. Men det var väl mest jag som ville ha en tid snart för att se om smakisarna gör någon skillnad. 

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)