• Pilea

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Madde01 skrev 2010-09-10 13:58:33 följande:
    Gud vad kul Glad Blir också alltid glad när det trillar in extra pengar.. Nu var det ett bra tag sedan .. Var från kommunen sist när  jag fick Julius man har tydligen rätt till nått tilllägg på 4500 efter man fått barnTungan ute
    Nice    
    Jobbar också kommunalt, men har aldrig hört talas om pengar för att man fått barn! Måste jag luska vidare om, hi hi!

Apropå att sitta på golvet så letade jag fram att min dotter Tyra satt själv utan stöd vid 8mån ålder o då fick man ändå vara på sin vakt eftersom hon kunde slänga sig bakåt, så då var väl hon extremt sen då  
    Första gången hon satt i gåstol var när hon var 6mån.
    Tänk va fort man glömmer, bra att man skrivit ner allt. 
    Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • Pilea

Barbamammans...
    Max o Agathon verkar vara lika utvecklingsmässigt, men så skiljer det ju bara 1 dag också

Satt o kollade i barnkammaren här på FL o Tyra vägde 6040g vid 4mån, samma som Max vägde igår på 5mån kollen.

Just ja, Maxen blir ju 5mån idag  

Usch, idag har jag varit en "dålig" mamma o suttit vid datorn hela dagen i princip! Stora barnen leker själva i lekrummet o Max har sovit i flera timmar o ligger nu på lekfilten på golvet o roar sig själv för en gång skull. 

• Pilea

Tack för alla gratulationer, nu är man tant då
    Hade en toppendag med god mat o trevligt sällskap. Tyvärr var det 10 stycken som blivit sjuka, men vi var ett helt gäng iaf o massa med mat blev det över.
    Jag fick en kamera, pengar, en hel korg med hemma-spa-grejer, massor med blommor, en hel kasse med kantareller.
    Marängsvischen blev uppskattad, men är det barnkalas så är det
    Just ja, min pappa dök upp också, helt otroligt, han var riktig skötsam. Har inte träffat honom på massor med år, tror bara han träffat Alve 1gg. Han har aldrig träffat R´s föräldrar trots att vi varit tillsammans i 10år. Var rätt starkt av honom att komma, tror han tyckte det var jobbigt.

Pratade med dagis imorse om att vi ska testa att låta Alve vara där imorgon igen. Han ska ju bli av med gipset helt o hållet nästa måndag o då vill jag att han ska ha varit där lite grann iaf.
    Han kan gå med stöd från oss eller om han håller i något. I helgen gick han tex upp för min mammas trappor helt själv, höll sig bara i ledstången o hon bor i 3 tr upp i lägenhet. Och sen har han gått utomhus lite grann o hållit sig i barnvagnen. Så han kan om han vill, måste bara peppa honom lite för han är rädd för att trilla. 

Tror vi är på G att bli förkylda här hemma. Jag har lite ont i halsen o lymfkörtlarna på halsen är jätte svullna. Max nyser en hel del. Får se om det bryter ut något.

Nu ska jag läsa ikapp allt ni skrivit! 

• Pilea
    Vampyria:
    Nämen heeeej, kul att se dig Låter bra att det är roligare att vara tant

Barbamammans...
    Men oj så duktig han blivit, heja heja!
    Va roligt att gröt blev så uppskattad.

Jag testade att ge Max lite gröt här om dagen, men han pressade ut det mesta med tungan. Men jag tror ändå han blev lite nyfiken på konsistensen o smaken. Ska testa idag igen, igår hade jag inte tid.

Kul att tårtan blev god!

Ain:
    Åh, kul med Ikea! Det kan man ju inte vara utan

Härligt med sommarväder, det är annat än vad vi har här, regn, regn o åter regn!
    Kul med loppis, ofta man kommer hem med annat än vad man tänkt, hi hi! 

Madde01:
    Tänk att alla ska lägga sig i, jobbigt det där!
    Kämpigt med tidiga mornar! 

am zandra:
    Hur mår du, är du på bättringsvägen? 
    Va ambitiös du är som bakar tekakor Roligt att Noah börjat äta mycket! Skulle jubla här hemma om mina kunde äta lite bättre. 

Du som är svampexpert! Vad gör man med kantarellerna?  Fick ju en hel kasse full som måste rensas, men sen då??? Den ska väl förvällas? Ska man frysa in eller torka?

Kia82:
    Hoppas det tog sig vid bebisverkstaden

xgirl:
    Hi hi, sådär gjorde Tyra också förut, hon ville stå o kissa som brorsan

Tyra fick vi blöjtorr väldigt tidigt, det var förra sommaren före hon fyllde 2år. Hon tog efter storebror med toabestyren. 

Det där med städning! Jag brukar leka sopgubbar med mina barn o involvera dom i städningen av sina leksaker. Dom åker runt på bobycar eller går med en plastpåse o samlar in alla lekasaker som ligger utspridda i hela huset. Sen tippar dom "lasten" på tippen, div lekrummet. När alla grejer är i rätt rum har vi "källsortering" så att prylarna hamnar i rätt "kärl" Tycker det är rätt kul faktiskt

Glittrax:
    Jag mådde mer illa när jag väntade Alve än med Tyra o Max!
    Hopps det blir bättre snart! 
  • Pilea

am zandra:
    Åh, perfekt, tack för receptet!

Skönt att du känner dig hyfsat frisk från förkylningen!

Känns som jag har något i kroppen som inte vill bryta ut. Dels förstorade lymfkörtlar som är ömma, kliar i öronen o i svalget, lite ont i huvudet, småblåsor i munnen samt en jättefinne inne i näsan som gör svinont. Men jag är inte snorig eller så än.

• Pilea

Barbamammans...
    Skoj att det gick bra för auktionerna! Tycker det går i vågor det där, fast det beror kanske på när auktioner slutas osv. Tänkte försöka få ut lite innan barnbidrag o lön, kanske går bättre då.

Ska snart gå iväg o hämta Tyra. Det spöregnar här, men jag tänkte att Max skulle få åka vagn idag o Alve stå på ståbrädan (tror han grejar det med benet nu), Tyra stackaren får gå hem så då blir det väl gnäll

• Pilea

am zandra:
    Tyra åker inte vagn längre, men är lat i den bemärkelsen att hon brukar stå på ståbrädan. Nu har ju Alve suttit i vagn några veckor pga benet o Max i bärsele o Tyra på ståbräda. Men idag fick Max åka sin vagn igen o Alve stå på brädan o Tyra gå. Det funkade bra som tur var, tog med pippi-paraplyet så då blev hon nöjd

Alve stod riktigt bra på brädan och han gick t.om en bit o sköt vagnen framför sig, så det funkar nog att komma tillbaka till dagis imorgon.

Fina tyg föresten! 

Barbamammans...
    Men va knasigt med blödningarna o mensen!
    Typiskt att det var fullbokat till zumban! 

• Pilea

Måste bara visa hur trångt o härligt vi sover Max har spjälsäng som används flitigt (läs aldrig) o Alve o Tyra somnar i egna sängar i sitt rum, men kommer över till oss sen på natten. Jag ligger inklämd mellan Max o spjälsängen. Fattar inte hur man orkar vara vaken om dagarna

• Pilea
    Madde01:
    Alve har medfödd benskörhet o har brutit benet för 3,5 vecka sedan. Han spelade fotboll på altanen o snubblade på bollen.

Storhandla som är så skoj
    Jag brukar slippa undan, sambon tar det sena kvällar innan stängning (ica maxi har ju öppet till kl.22)

am zandra:
    Lycka till på aurora-mottagningen idag!

Ain:
    Skoj med nytt jobb, hoppas det blir ditt

Vampyria:
    Kul att kärleken spirar

xgirl83:
    Min pappa är alkoholist så det var väl blandade känslor, men det kändes ändå bra att han fick träffa barnen o dom sin morfar. 
  • Pilea

Maxen paxen börjar trivas riktigt bra i sin Bumbo

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)