• Pilea

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

am zandra:
    Ha, ha, nä jag är ingen face book fantast direkt, vet inte när jag var där sist, kommer inte ens ihåg lösenordet Jo, men den helgen ska nog funka Vet iofs inte hur det är med prov o så i skolan, men det visar ju sig.

xgirl:
    Här har dom också varit sega o meddela plats, iaf när vi sökte för Tyra. Nu när jag ställde Max i kö så fick vi iaf bekräftelse på platsansökan någon vecka efter. Fick även inloggningsuppgifter så man kan gå in o kolla olika status på datorn.

Kul med besök på bibblan, mysig dag ni verkar ha haft

Barbamammans...
    Skönt med så lite mens! Fast det är klart man undrar om den börjat ändra sig på sistone.

Det blir inget Kolmården-besök imorgon, vi flyttar fram det tills barnens famor o bonusfarfar har semester.

Vi har haft kanonväder idag så det blev stranden igen, härligt! Kall pasta, köttbullar, gurka o paprika fick stå på strand-menyn O så lite kaffe o kaka på det.

R är så himla duktig, joggade nyss iväg till gymmet för att köra ett pass. I söndags var han ute o sprang 5,6km. Tänk om jag också kunde få arslet ur någon gång! Men jag börjar bli taggad nu faktiskt så det är ju framsteg Sen i höst kan jag ju köpa kort till studentrabatt, inga ursäkter alltså. Behöver verkligen komma igång, inte för att jag är tjock, utan för att stärka upp kroppen med tanke på benskörheten. Skulle behöva en personlig tränare som hjälper mig att få lite muskler, nu är jag verkligen tanig med mina 50kg till mina 170cm. Fast vem har råd med en egen tränare när man pluggar  

• Pilea

Måste ju visa hur bordet blev nu när det är ommålat är klart, ska bara sätta dit handtagen på lådorna!

Så här såg det ut innan, slitet o dant, men köpte det för ynka 400kr!

Och så här ser det ut nu (kan bli längre med extra-skivan). Blev riktigt bra tycker jag själv!

• Pilea

glittrax:
    Va konstigt att läkaren va så snabb på o skriva ut blodtrycksmedicin!

Skoj med vinsten, det var inte dåligt  

• Pilea

glittrax:
    Men fy, hoppas verkligen att det inte är MS! Jobbigt för dig o gå i ovisshet.

Härligt att barnen sover så bra!

O jag som precis sålde en sån bröstpump på tradera, fick 300kr för den. Var i princip som ny, använde den bara 1gg när jag hade världens mjölkstockning. Den har bara legat här i sin kartong, men så fick jag arlset ur o lade ut den på tradera o idag skickade jag iväg den.

Trist att det ska bli tjaffs när någon går bort, jobbigt!

Barbamammans...
    Skoj med marknad o älgpark

Så där sena kvällar tycker jag det blir var o varannan dag nu på sommaren, men fördelen är ju att dom sover lite längre på morgnarna

Kul att ni gillade bordet Nä, det var så mycket jobb med att måla så jag tror vi skippar stolarna, får bli ett senare tillfälle i så fall Fast jag tycker det blev rätt bra med vitt o ek, tror det blir förmycket vitt annars.

evanor:
    Va roligt med nya tapeter!
    Nu när vi fixat iordning köket så blir jag bra sugen på att gå vidare till nästa o nästa o nästa rum Vi har så många projekt som vi drömmer om, men just nu sätter nog ekonomin lite stopp, kök o badrum som vi totalrenoverat kostar ju en del.

Igår hade vi en lugn dag, Alve o Tyra var hos farmor o bonusfarfar o sov kvar där. Jag, R o Max åkte till Sjöstaden o käkade lunch på ett jättebra sushi ställe med helt gudomlig sushi o sen promenixade vi längst vattnet.

Väl hemma somnade Max redan vid 18-tiden o jag o R käkade 3 rätters o mös på altanen.

Idag åkte vi till farmor o käkade silllunch o hämtade barnen o sen vidare till våra vänner för o fika o äta middag. Hade en jättetrevlig dag, kom hem för en liten stund sedan.

I fredags hade vi kalas för min ena bror som fyllde år i torsdags.

I torsdags var vi i Nynäshamn o kollade på båtarna o käkade rökta räkor med aioli, satt vid vattnet o mös o alla barnen skötte sig exemplariskt. Satte oss på en bergsknalle o metade lite också. Riktigt härligt med sommar Cool 

• Pilea

barbamammans...
    Var inne o kikade o va häftigt det såg ut att vara så nära älgarna! Har bara sett älgarna på Skansen

xgirl:
    Va skoj att han börjat gå
    Max favosyssla är numer att gå o hålla en i fingrarna, så nu för man gå böjd o blir alldeles stel, ha ha!

Va bra att ni fick besked om dagisplatsen.

glittrax:
    Ok, det var en medela som jag sålde!

evanor:
    Skönt att sambon snart har semester, alltid roligare o hitta å saker tillsammans.

Vi fick en ny granne idag, en liten bebispojke som föddes idag, gosigt! Kommer man väl bli bebissugen igen, hi hi!

Idag har vi varit o hämtat en massa marksten hos våra kompisar. Dom hade sten som bara låg där på tomten till ingen nytta så vi fick massor. Har kört 3 lass nu. R har någon vision o gräva ut vår slänt o stenlägga, men då tror jag att det behövs ännu mer sten. Vi börjar med att göra klart vår trappa intill rabatten som R påbörjade förra sommaren. Skulle egentligen ha grus eller singel i stegen, men nu blir det väl ännu bättre med marksten. 

Förra sommaren grävde vi även bort 2 rabatter utanför altanräcket o lade kantsten som gräns mot gräsmattan, sen blev det inget mer med det, har bara växt massa ogräs (skulle ha singel även där). Men nu hittade vi massa flata stenar som vi haft längst med garaget som vi tänkte vi kunde ha där istället. Måste bara gräva bort ogräs o lägga markduk osv. Tänkte man kunde ställa ut krukor med blommor på stenarna istället.
    Det är kul när man kan fixa med lite gratis-projekt

• Pilea

am zandra:
    Va skoj att du kom in på utbildningen du sökt, hoppas du kan börja nu bara!

Oj så hon pratar Linn, kul Här är det bara "titta" "lampa" "mamma" "pappa" "Ave" "hej hej" o "brr brr" när han kör med bilar. 

Skojig leksak det där!

Ang cykel så cyklar Tyra på vanlig med stödhjul, hon fick ärva Alves gamla i våras o det grejade hon direkt. Tre-hjuling hade vi en förra sommaren, en gammal skrotig o rostig sak, men det var väl ingen hit direkt då så den åkte på tippen.

Svinkoppor lät inget vidare, hoppas ni slipper!

Xgirl:
    Här är Tyra också helt galen i dockor, hon släpar med sig dom o vagn o hela kittet överallt, hi hi! Hon har mina gamla med massor med kläder o varje kväll ska dom få nattkläder o bäddas ner

Skönt att Andreas börjar sin semester o skoj med grillkalas! 

Va duktig han är på o gå!
    O jäklar vad han käkar, 350ml välling Förvånad Brukar göra iordning en flaska på 200ml vatten o 4,5 skopa pulver på kvällen till Max o han lämnar säkert 60-70ml varje gång, samma sak på morgnarna. Ibland kan han få en flarra i sömnen också av R eftersom han alltid sitter uppe så sent till typ 01-02 någon gång.

evanor:
    Perfekt o kunna hämta kalksten gratis, vilken lyx!

Barbamammans...
    Spännande  

Idag har Alve varit hos en kompis hela dagen o lekt o badat i deras pool. Vi andra tog en liten promenad o lekte i en park.
    På eftermiddagen efter att vi hämtat hem Alve åkte vi till bibblan o lämnade tillbaka böcker o lånade ett gäng nya. Skoj o ha massa nya o frossa i när man ska natta barnen

Igår var jag lite duktig här hemma medan R var ute o joggade på kvällen, jag satte igång med lite hemma-träning, körde plankan, rygglyft, springa på stället, armhävningar, utfall o lite så där. Fasiken, jag ska verkligen komma igång med träning nu när R är så duktig (han gymmar 2ggr o joggar 1gg, ca 6-7km i veckan). Det vore väl bara dumt o inte jag också kunde få arslet ur då.

• Pilea

Barbamammans...
    Va fint det blir! Blev mycket bättre med vitt tak, ser högre ut i tak då o ljusar upp på ett annat vis.
    Värst vad ni ligger i, vill kanske få extra fint tills ni kommer med i Tv

evanor:
    En budget-variant är inte fy skam det heller, ibland kan det ju räcka med lite ommöblering för o stilla det värsta begäret  

am zandra:
    Vilka fina barn!
    Kanske kliar i munnen nu om hon håller på o få en tand, kanske därför hon är besatt av tandborstningen, hi hi! 

Jag är hemma själv med Max idag, dom andra är på Grönan med farmor. Kände att Max ändå inte skulle få ut så mycket av att vara där, sitta i vagnen hela dagen eller hasa runt där på marken. Vi har tagit det lugnt o skönt, gått på promenad o lekt med Duplo, nu sover han middag.

Jag har plockat av massa vinbär också. Fick ju grannens vinbärs-buske för ett tag sedan, men det var nog inte det bästa o flytta den när den hade massa bär. Nu har vissa bär blivit skrumpna o många blad gula så jag fick klippa ner busken lite. Hoppas den rotar sig o återhämtar sig. Men det blev iaf en hel del bär o ta till vara på.  

• Pilea

xgirl:
    Missade ditt inlägg som var på andra sidan!
    Va skönt att din mamma ställer upp o erbjuder sig o ha Selma över natten, sånt är guld värt!
    Ha det så skönt nu på semestern! 

• Pilea
    Barbamammans...
    Ni verkar ju riktigt vettiga, n
    i kvalificerar er direkt till Tv Ha, ha, skämt o sido, klart ni är det! Skoj o höra  
  • Pilea

Barbamammans...
    Men va dumt att läkaren inte hade så mycket att komma med, jobbigt o gå o vänta i 3mån.

Oj, vad dyrt för o få glasögonen slipade!

Så han växer, Agathon! Max har stl 80

Skoj att det blir bra med listerna!

Ain:
    Krya på dig!

am zandra:
    Så kämpigt du har det med ditt bäcken o stackars Linn som har fått feber!

Hoppas du kommer iväg i helgen, det skulle nog göra dig gott, kram!

evanor:
    Busken klarar sig nog, ser mycket piggare ut nu när jag klippte bort en del grenar o plockat bort alla bär som tyngde ner.

Alve har lärt sig cykla utan stödhjul! Vi hade vänner över på middag igår o Alve överraskade oss alla när han lånade kompisens cykel o bara cyklade iväg som att han inte gjort annat. Så nu var det avklarat, behövdes ingen träning alls, verkligen duktig kille! 

Idag har vi varit iväg på barnkalas, en kompis barn som fyller 5år. Vi fikade, badade i pool o grillade, trevligt!

Imorgon ska vi låna hem en annan kompis son på lite lek o skoj. Får se vad det blir för väder o vad vi ska tänkas hitta på. Ugnspannkaka är det iaf som står på lunch-menyn. 

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)