• Pilea

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Barbamammans...
    Wow, jag bara vet att ni kommer bli utvalda, har det på känn, fasiken va kul  

Konstigt att proverna inte visade något särskilt. Verkar ju lite mysko o bara ha feber så där.

am zandra:
    Hoppas snutten blir accepterad!

Synd att mötet på barnhabliliteringen inte gav så mycket!

Kul att ni gillar lampan! Såg att det finns en liknande på jotex förr 600kr o även en design-lampa för typ 1700kr, att det kan skilja så mycket! 

Här fullkomligt vräkte det ner på eftermiddagen, stod som spön i backen o det åskade o blixtrade. Hann iaf klippa gräsmattan innan o barnen hann vara ute o leka med grannbarnen (8st på samma gata från 2-8 år utöver våra).
    R har byggt någon slags låda för o dölja fläktröret. Vi har även varit en sväng till Bauhaus o köpt grundfärg o lackfärg till bordet. Är bara för mig o börja slipa då  

• Pilea

Tjohoooo, jippi, jag kom in på utbildningen!!!! Skrattande Som sagt 193 sökande på 25 platser o jag kom in, kan ni fatta, känner mig så stolt över mig själv

Nu måste jag ordna med dagisplats till max från okt. R är pappaledig till den 10 okt. 

Åh, jag är så himla glad

xgirl:
    Det lät kämpigt o gå så där långt, bra gjort Kul att ni hade det trevligt!
    Ja, filmklipp vill vi se, hi hi!

Barbamammans...
    Grattis till Fredrik idag!

Oj då, vilken bestämd liten herre som inte vill sova!

Max har blivit lite svårare att natta på kvällen nu när han kommit på att han kan ställa sig upp, så det blir några vändor som vi får gå upp o lägga ner honom igen

Han har lärt sig göra slängpussar också så nu får man pusar titt som tätt o kramig är han mitt lilla mystroll Kyss 

Vi har varit iväg till biblioteket idag o lånat lite barnböcker, det var inte igår direkt! 

• Pilea

Barbamammans...
    Ja, det ska verkligen bli superkul Ska bli spännande o se om det är samma upplägg o så.

Åh, perfekt med rea! Jysk va? Liknade den som jag gjorde tavlan av.

Sent igår kväll typ 22-23 någon gång började jag o slipa bord ute i garaget Testade med extraskivan först för o se hur det blir. Slipade som en tok o grundmålade, får se om jag kan ge mig på att måla med lackfärgen ikväll. Men det kommer bli jobbigt, bara extraskivan tog sin tid o slipa så jag kan bara föreställa mig hur det kommer bli med resten av bordet.  

• Pilea

Här har vi också haft en lugn midsommar hos barnens farmor, blev sill-lunch, femkamp o grillning. Hade det riktigt trevligt o mysigt. 

Igår var Max så gnällig o dan o sen senare på kvällen tyckte vi att han kändes varm o då hade han ju 39,9 i feber. Men idag har han varit som vanligt o ingen feber så jag vet inte vad det kan tänkas vara, tänder kanske.

Har varit på Ikea idag trots att vi har haft kanonväder Barnen hade bestämt att dom skulle vara på "Småland" så länge (första gången). Vi fyllde i lappar o fick stämplar osv o barnen gick glatt in. Sen gick det väl max 5min så ringde personalen för att Tyra var ledsen. Så det vara bara o gå tillbaka o hämta henne. Men Alve ville vara kvar ensam o han hade haft det superkul i bollhavet.
    Vi köpte luckorna till side-boarden + en del annat (svårt o undvika när man är där).
    Käkade lunch o sen ville barnen till Toys"R"Us, inte det lättaste att få ut barnen därifrån utan att handla något, ha, ha! 
    Sen hem o barnen drog direkt till baksidan o vidare över till grannen (dom klättrar över staketet) o badade i grannkillens lilla pool.
    Har grillat ribs till middag, mums!

Annars har vi fixat med bordet om kvällarna, krävs några vändor med penseln. Nu tror jag vi är klara med skivan, ska bara torka först. Men sen måste vi ta loss benen o slipa o måla dom. Lådorna slipade jag igår, men målning är kvar. Så det tar några dagar till innan det är helt klart eftersom det måste torka o så emellan.  

• Pilea

Ain:
    Spännande med jobbintervju, men det lät ju galet att det skiljer så mycket som 14 tusen i lön Förvånad Men så är man ju van vid dålig lön här hemma i Sverige

Oj, oj så varmt ni har! Runt 25 grader har vi haft idag.

Skoj med möte med arkitekten!

evanor:
    Men fy så otäckt med Ida! Vilken panikkänsla o inte få luft!

Jo då här har vi också sommarvärme igen o vi grillade också till middag. 

Barbamammans...
    Men oj va länge du har feber, din stackare! Ring för en ny tid!

Skoj med Skara sommarland

Xgril:
    Vi bakade till Tyra fröknar eller pedagoger kanske det heter Tyra o pappsen gjorde tosca-bitar som hon tog med sig dagen efter.
    Tycker det är jättesvårt att köpa presenter, är så lätt att man missar någon då, typ kocken som faktiskt också har en stor del. 

• Pilea

Har precis grundmålat bordsben o lådor o nu sitter jag här o käkar Joddlarkorv

Det har varit supervarmt idag, men vi skippade stranden (var ju där igår). Gick till 2 lekparker på förmiddagen o sen fick jag något ryck o började gräva bort rosbuskar i värmen, pust! Ska få grannens röda-vinbär-buske som jag ska sätta längs förrådsväggen istället. Är så less på alla rostaggar som man antingen lyckas få i fötterna eller så pajar barnens bollar.

Barbamammans...
    Skönt att du känner dig bättre, men va jobbigt för Uno med sånt där migränanfall, fy fasiken alltså. Jag tycker det är hemskt med migrän, får det några ggr per år o då hjälper det bara varm dusch, spy o sova.

Men va läskigt att dom lämnade ut fel barn! Tyckte att dom var supernoga, dom skrev ner barnens klädsel o barnen o vi fick en stämpel med samma nummer så att det syntes att vi hörde ihop. Sen fick man skriva upp sitt mobilnummer så att personalen kunde få tag i oss. Det var första gången vi "lämnade in" dom, har tyckt att dom varit för små förut.

evanor:
    Härligt med bad!
    Vi var iväg till stranden igår o det var riktigt skönt i vattnet, t.om med jag kunde ligga i en bra stund  

am zandra:
    Va kul att Dan verkar trivas på sin praktikplats o att han kände sig välkommen.

Åh, visst är det jobbigt när dom är i den där "riva-ut-allt-fasen" Man plockar o plockar helt förgäves.

Läste på bloggen att du blivit förkyld igen, typiskt! Krya på dig o arbeta inte ihjäl dig nu, passa på o njut av lite ensamhet.

xgirl:
    Äsch, inte måste man känna sig tvungen att köpa något bara för att! Räcker gott o väl med en liten hej-då-kram.

Skoj med studsmatta Känns som alla har det nu, hi hi!
    Vågar inte köpa någon, Alve o Max (när han blir lite större) ska helst inte hoppa studsmatta, är det värsta man kan göra som benskör, man kan få kotkompressioner i ryggen. Fast han har hoppat lite hos komisar o på kalas, vill inte förbjuda honom helt, men vi behöver ju inte köpa en egen för den delen.

• Pilea

Glömde skriva att Max inte är allt för alert i den här värmen. Han sover mycket o vill knappt äta o är allmänt gnällig. Han hade bara feber i söndags o inga andra symtom, men han är inte sig själv riktigt.
    Allt han får i sig på ett dygn är drygt 3 flaskor välling. Burkmaten ratar han helt, bara skakar på huvudet o slår bort skeden. Förut gick det att lura i honom om han fick ha en egen sked o kladda lite med. Vår mat pillar han bara med, stoppar lite i munnen o sen spottar han ut o kastar i golvet. Dricker knappt något vatten heller, fast det har han iofs aldrig gjort.
    Han bajade världens lass här ikväll när han precis lagt sig, kanske det som spökat eller så är det tänder. 

• Pilea

Goder afton!

Har varit inne o läst om kvällarna, men inte orkat logga på o skriva något, latmask man är

R är på Grönan med en kompis o kollar på Alice Cooper, något substitut till att dom inte var på Metallica konserten igår, ha ha!

Här har vi haft fullt upp med strandbesök, shopping, träffa vänner, parklekar o gud vet allt  

Köpte ett par skor till Max i stl 19 (minsta stl i affären), tänkte att ett par stadiga skor kunde hjälpa honom på traven lite eftersom han börjat resa sig upp mot saker. Idag traskade han runt med gåvagnen en bit, fast jag höll i honom lite Lite lustigt för så fort han fick skorna på fötterna så började han stäppa runt som bara den när jag höll honom i händerna Dessa skor drar han inte av sig heller.

På torsdag drar vi till Kolmården, ska bli skoj  

• Pilea
    Barbamammans...
    Så ni har haft besök, trevligt

Mycket saker ni köpte på ikea, riktigt härligt o få gå där o frossa, hi, hi!

Tråkigt att barnens farfar betedde sig så där!

Men usch då, har Alwin fått bronkit!

Skoj med dagmamma

Hoppas vi får plats för Max på samma förskola som Alve o Tyra, var ju lite sent ute med att ställa honom i kö.

Xgirl:
    Förstår att det blir lite långtråkigt att vara hemma ensam med barnen, blir kanske inte att man hittar på lika mycket saker då. Finns det inte några grann-barn hemma som Selma kan leka med eller någon öppna förskola? Eller en tripp till bibblan vid tråkigt väder kanske.

Jobbigt att tabletterna inte verkar funka, inte roligt o vara på dåligt humör!
    Konstig mensen är då, har du spiral? för då kan den ju vara lite strulig. 

am zandra:
    Kul att det verkar funka bra med kontaktfamiljen Hur blir man det föresten, vet du det? 

Skoj att ni blivit bjudna på fest
    Så där kan jag också vara när jag ska iväg på något. Börjar med att jag ska välja kläder o inget känns riktigt bra o sen vill jag typ inte gå, men oftast blir det ju jätte-skoj när man väl kommer iväg. Kan också få för mig att folk ska tycka att jag är tråkig, inte har så intressant jobb osv o då kan jag sitta tyst. Men det är inte allt för ofta som vi går på tillställningar där vi inte känner folket, oftast är det middag med goda vänner o då är det inga bekymmer. Fast det har nog blivit bättre o bättre med åren. Det är väl en osäkerhetsgrej, att man försöker anpassa sig efter hur man tror att folk vill att man ska vara istället för att stå upp för hela sin person. 
  • Pilea

Glittrax:
    Nämen hej, va kul o höra från dig

Perfekt att allt funkar så bra o vilken stor tjej, hi hi!

Va bra att du blir ordentligt uppkollad! 

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)