Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Glittrax:nä inte magsjuka måste vara något tillfälligt på alwin men han gör ju så emellanåt oxå spyr utan anledning.
    fy vad jobbigt för dig hoppas sjukskrivningen går igenom nu!!
    tack jo 10 år jisses jag fattar nappt vart tidentagit vägen åh vilken härlig 10 års present ni får då

am zandra: haha jasså nä att ha 7 ungar o va 32 år är inget jag tänker på så men just att ha varit gifta 10 är tycker jag låter så gammaltTungan ute
    vad skönt att din magsjuka verkar har lugnat sig usch hoppasden håller sig borta nu!!
    usch du låter som mig i humöret just nu jag skulle behöva käka mina antidep tabl. men intekommit mig för o ta dom än
    här ska vi åka och hämta glasblocken till duschväggen som ska byggas i morgon skulle även behöva åka in o köpa byxor åt fredde ochalexandra samt så måste fredde ha nya skor då han har stl 41-42 nu sen ska maken iväg på spa´t som finns här i morgon em/kväll och ev så kommer mina svägerskor hit och vi tjejjer ska käka lite gott och umgås det hänger på om jag vill och orkar...... annars ska jag på zumban på söndag ÄNTLIGEN jag hostar lite änoch snorar men skit samma nu ska jag dit iaf!!

här blir detinte melodifestivalen usch vad tråkigt!!

xgirl:haha ja jag tycker med släkten kan ta dom och låta oss äta ute får väl se vad vi kan åstadkomma
    hoppas det gick bra hos frissan med selma idag vad kul och få klippa ordentligt.-)

madde: Grattis till stora killen jösses har han redan fyllt 1 årnu!! men sicken litenskrutt du har

pilea: jasså du är grillsugen du här fick  vi ett snöfall på morgonen men det smälte undan i solen sen är så skönt o se lite vattenpölar och se hur snön och isen smälter bort mer o mer!!

näähepp nu är det läggningav dom små så ha en skön kväll!!

• 7 michelingodingar

madde:agathon vägde häromveckan 10270 gr och var 74,5 cm lång
    jasså så han är trotsig den lille herren ja dom perioderna är inteför roliga precis

CA:men usch är ni med sjuka
    jobbigt att leo vaknar så där så dagarna blir så upphackade då är det bättre om dom sover färre ggr men längre pass hoppas det rättar tillsig sen och vad skönt att han sover bättre om nätterna!!

haha jo då vi har jobbat på bra under våra år tillsammans

suck ja du och nu är vi sjukaigen......

xgirl:vad synd att det inte gick o fixa selmas egna frisering men det växer ju ut ju som tur är
    suck ja du alla helgplaner är inställda tyvärr så blir nog ingen zumba iaf

jaa ni det var tydligen magsjuka alwin åkte på i natten mellan onsd och torsdag igår kväll började agathon spy vid 20.30 och han spydde inte lite heller säkert runt 20 ggr på 2 timmar sen lugnade det ner sig och sista kräkningen var vid ca 00 MEN kl 21.45 började abbe spy och bajsa ner sig och kl 22.15 var det freya som spydde som en räv och nu ligger filippa och spyr jag känner mig helt slutkörd och vill bara gråta det går ta mig fan aldrig över här ju

• 7 michelingodingar

madde.skojja han är en klump o bära runt  på
    suck ja du vi har varit sjukai 5 veckor nu och jag trodde faktiskt att det verkligen vände nu men där ser man

am zandra:tack vännen ja detta gör en verkligen deppig fan vi kan inte göra nånting ju
    vad skönt att du känner dig lite gladare idag och härligtatt kunna komma ut lite!
    åhh den där maten lät inte helt fel fick nöjja mig med en kycklingrulle från grillstugan till middag idagTungan ute

xgirl:men vad fasen inte det oxå hoppas verkligen inte ni behöver riva ut köket igen!! ochstackars selma hur gick det med henne? men du sparka andreas i röven från mig och säg åt honom eller så stänger du av datorn för honom!!

här tog faktiskt mormor abbe,freya och alwin medans filippa och fredrik var hemma och jag, maken,alexandra och agathon åkte iväg och handlade kläder bl a så vi fick komma ut lite vi går på knäna här hemma av att inte kommaiväg men på vägen hem så örjade alexandra må dåligt så nu ligger hon pall med en hink
    tur dom alla små fixade det där inatt för maken ska på spa om en stund så jag slipper re det värsta själv dom stora klarar sig ju själva mer elmindre så dombehöver man ju inte passa upp på som man får göra med dom små.

så det blev ingen "tjejkväll" här i o m spykråkorna så jag får väl hitta på något gott att äta tillsammans med fredde för han är den som är pigg och äter av dom stora!!

• 7 michelingodingar

am zandra: ja kycklingrulle är som kebabrulle
    här vart det marängswisch men bara jag och fredde åt kan inte för stå det
    vad fint det blev  och skönt att du fick med dig dan iaf!! men aj aj hur lyckades du stuka bägge händerna?

xgirl: suck jo då i lördags låg ju filippa och alexandra och igår var det freddes tur men peppar peppar jag och maken har klarat oss än så länge och jag hoppas det håller sig borta med!! verkar vara en magsjuka som går över väldigt fort iaf!!
    vad skönt att det inte var så farligt medvattenläckan iaf!! hoppas ni kan få lånet och fixa hela köket!!
    nää vad surt att behöva stå och handdiska

igår morse var alla barnen pigga så min mamma tog barnen utom agathon som vi tog med oss och så for vi och hämtade glasblocken och allt material till duschväggen som ska byggas sen var vi in på rusta och köpte ny färg till freddes rum såhär ska målas om men medans vi stod där inne så ringde fredde som var kvar hema och tjöt att han hade lagt ut världens spya så jaha då var det hans tur o få skiten
    dessutom så köpte vi ett 10 pack med Lion chokladbitar och jag var ju bara tvungen o ta en och jisses dom var nog gamla för dom var stenhårda gick att bryta itu chokladen vilket resulterade i att ena min kindtand gick sönder och där fattas en stor bit nu

igår kväll vete tusan vad det var medagathon han vägrade somna så runt 20.30 så somnade han mellan maken och mig i sängen men så fort jag la honom i sin säng så vråla han men till slut så sov han iaf

idag är alla pigga och krya iaf såjaghoppas det betyder att vi får hålla oss friska nu!!

• 7 michelingodingar

måste få klaga på tradera folket är inne i en period då jag budar på mycket just nu och vann väl en si så där 20 auktioner i helgenOskyldig varpå jag får ett mail där det står så här " hej sätt in pengarna på mitt kontonr: xxxxxxxxxxxx i denna bank och så ett namn"
    ehhhhhh jaha kände jag bara vem fan är det ifrån då så det blev o sätta sig och gå igenom 20 vunna auktioner innan jag fann vem det var ifrån och nu fick jag ett vinnarmail till från en som skrev typ samma sak och la till att det var en lånad traderaalias jaha o hur ska JAG då kunna veta vem det är ifrån när det bara står tjejjens namn Demon fan kan man bli knäpp eller!!
    jag maila första tjejen och la till lite snällt att ett tips är att hon skriver summan samt VAD man vunnit

• 7 michelingodingar

am zandra:ja agathon hade sovit rätt mycket under dagen så jag var förberedd på att det skulle bli lite livat på honom och då la vi honom ändåen timme senare än vi brukar men jag vet inte om det är nån fas för han har varit svårsövd idag  kanske dags att bara låta han sova en gång om dagen.
    aj vilken otur med dina händer hoppas det snart ärbättre!!
    vad jobbigt med såna sömnproblem innan mens jag har ju varit så sjukt trött men jag har jusomnat iaf och sovit!!

haha förlåt men känner så väl igen det där riva ut  alla kläder och grejjer syndromet barn har man kan ju bli tokig för mindre!!
    vad roligt att linn börjat prata så mycket

xgirl:oj snabba ryck från banken men skönt ofå det gjort.-)
    vad skönt att ni är inne på samma spår du och hon på KBT och skönt ändå att det inte är teckenpå depression även om det kan vara nog så jobbigt att känna sig nedstämd

ja ibland finner man konstiga personer på tradera usch jag har en hel del auktioner jag behöver lägga ut men jag kommer aldrig till skott med det orkar inte just nu och har ingen lust till det heller.

här gick filippa ut en sväng på gården med abbe,freya och alwin och agathon sprang i gåstolen och alexandra hjälpte mig att plocka undan lite efter massor av tjat så jag kunde damsuga och torka golven iaf. och nu står det en "dansk" fläskstek i ugnen som vi ska ha brunpotatis, sås och rödkål till

håller påo bli tokig på freya hon ärinne i en riktig gnällperiod just nu och tjuter för minsta lilla och ska krångla så in i nordens vid maten så det slutar allt som oftast med att man blir arg och skickar henne från bordet  för att vi ska få lite matro hon är helt otrolig just nu känner jag bara

• 7 michelingodingar

xgirl:glömde ju och svara ang tanden så nej den gör inte ont iaf har en tid till tandläk nästa vecka får be henne titta då har ju en tand som jag håller på och rotfyller och ska göra det sista då så sen får vi ta tanden som är trasig blir nog o dra ut den för den är inget att laga på tyvärr har gått med en provisorisk lagning i den sen jag väntade agathon och hade då tandvärk i den och tandläk sa att mankunde "parkera" en buss i tanden

• 7 michelingodingar

det är fan helt sjukt det här filippa började om igår kväll och spydde som en räv t o m ur näsanKräks både jag och maken är helt körda i magen och det känns som att skiten är på g har legat och mått skit hela natten men mer blir det inte

am zandra: ja det är många ggr man råkar ut för de mest konstiga personer på tradera tyvärr
    så noah är likadan ja man vet ju inte när det verkligen är på riktigt när dom håller på så där och jagspringer ju hellre en gång för mycket och när man då ser att det är "trams" så blir iaf jag så  irriterad!!
    haha så där kan vi säga till alwin att äter intedu nu så tar agathon din mat o då brukar det bli fart men man känner sig lite elak när man gör såTungan ute
    hoppas det går bra hos psykologen idag!!

Glittrax:ja det känns så surt att tanden gick sönder o nu blir det ju ännu dyrare OM det går o fixa
    suck japp alla barnen i magsjuka igen nej salmonella tror jag inte det är pratade med dagis idag med och då sa ena fröken där att det är flera som fått skiten om o om igen
    suck nej ingen länk till auktionerna eller någonting så jag kunde inte veta alls vilken det gällde !!

förstår att ni byter läkare fasen vad dåligt att du inte fått läkarintyget än

Madde: vad roligt med kläder och kul att kalaseet gick bra
    det gårinte att undvika smitta när man är såmånga eller isolera sig heller utan det ärliksom bara o hoppas på att man inteblir smittad och se till att städa toaletterna ofta och att barnen tvättar händerna och torkar sig på antingen papper som slängs eller slänger handduken direkt i tvätten

ain:uschvad tidigt benjamin vaknar kul att det går framåt med huset iaf ska in o kika sen på bilderna
    jag vet inte hur dom gör med tanden men eftersom det är provisoriskt lagat i den och tanden är så trasig så är frågan om det är lönt att laga på

xgirl:vadkul att ni kunde få lånet och att det gick så snabbt hoppas ni får upp ert nya kökfort nu då
    ja hade jag inte haft tiden till tandläk så hade jag ringt om en tid men jag har ju inte ont eller så så då får det vänta tills jag ska dit istället.
    brunpotatis är sån där potatis so finns att köpa i glasburk som man steker i smör och socker som blivit brynt först så potatisen får en lite brunaktig färg det är jättegott
    ahh så selma ärsom freya med skönt o höra känns som att hon är extremt pipig och gnällig just nu o kan inte minnas att dom andra var så men man förtränger såna saker tror jag  

• 7 michelingodingar

am zandra: men vad fan det är juheltsjukt klart du behöver en psykolog och inte en kurator kram vännen detta fixar  sig ska du se!!!! du vet var jag finns!!!

• 7 michelingodingar

ain: svårt o göra sig en bild utifrån ritningarna men det ser ut o bli ganska stort va? jaghitta ingen bild på miriam jo en därhon håller benjamin men det varkanske den du mena? så söt benjamin är iaf ja miriam oxå av det lilla  jag såg

xgirl: brunpotatis är riktigt gott till typ stek o kötträtter.
    tråkigt att du har en dålig dag idag
    suck jo då mer magsjuka men jag känner att jag ska fan eg inte klaga för det finns dom som har det ännu värre än vi har just nu   ena dotterns klasskompis fick  ju cancer i benet och det amputerades för ca 1 år sen och allt verkade bra och hon började kunna vara mer iskolan osv men dessvärre verkar det som att cancern satt sig i lungorna på flickan herregud 11 år gammal

glittrax: hmm håller det i sig som typ sd eller ? kan inte känna igen det du beskriver men kan ju mycket väl vara förvärkar du känner av. blir det värre så bör du kanske kolla upp det.

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)