Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

CA:jösses vilket jobb för 4 baggar skönt dock attdet är gjort nu men usch erat kök lät inte för fräscht precis trist med så hemskt snåla hyresvärdar, ärligt så tror jag dom skulle vinna lite mer på o hålla det fräscht.

såna där torra eksem har flera av mina haft och har än men det har funkat o smörja med den receptfria hydrokortisonen!! har sett att agathon harsånt på sina händer nu och där är det ju inte lätt o smörja med såna salvor precis! hoppas ni kan fånågon annan till Elias iaf!!

Glittrax:haha vilken syn o åka runt på en sån stol men tjaaa varför inte alla sätt är ra utomdom dåliga

xgirl:jaa vadå 3 barn under 4 år går alldelles utmärkt vi har 4 barn under 4 år

hua agathon verkarha ont åt öronen igen han var så grinig här så nu fick han ipren och sen la jag honom får se om han somnar en stund för han sov 3 timmar påfm

• 7 michelingodingar

xgirl:klart du hade klarat det är ingen supermamma på något vis och visst känns det tungt emellanåt men det är bara o ta djupa andetag och ta tag i det igen
    stackars arvid
    hoppas ni får en mysig kväll

am zandra:sköntatt ni trivs och att du sovit så bra det förtjänar du verkligen!!
    haha lite komist det där du skriver omhur barnen är och sovit för här hardet varit tvärtom tjejjerna som sovit superbra och pojkarna som vaknar om nätterna

vi skainte göra så mycket får se om vi kan komma iväg i morgon ochköpa det sista till badrummet så vi får dit lister och en duschvägg sen på söndag ska vi till min mamma på middag

phu här har jag röjt ena rummet på leksaker gode tid jag höll fasen på o få spader så  det sluta med att ALLA leksaker är undanröjda förutom lite lego, några bilar och en docka samt leksaksmatvaror så en hel svart sopsäck blev inställd  i garderoben senär deten svart sopsäck full med papper o skräp o annat bråte fy tusan säger jag bara!!

Nu är det filippas tur hon ligger däckad med hög feber hosta och harså ont i magen o mår illa

åhhh agathon är en glad o go bebis igen och ögoninflammationen har börjat ge sig inatt sov han till 01.30 åt välling o sov sen till ca 07Förvånad så jag känner mig utvilad!!

• 7 michelingodingar

Glittrax:vad skönt att du ändå slapp bet tillbaka till FK men vaddå 1200 är väl inte så lite pengar precis! och Grattis till vinsten
    surt med overallen man kan ju li helknäpp på vissa säljare!!
    haha tur du skrev att det var om den tecknade serien för jag trodde du mena madde i familjen annorlunda
    jag vet faktiskt inte hur många domär i barbafamiljen men vi harju 7 barn iaf DET vet jag
    vilken liten fröken du har då inte roligt att dom ska bli så arga och börja slåss kan det ha med åldern o göra tro??!! alwin blir ju 3 år i år  och han är helt  omöjlig just nu o slåss så fort han inte får svar snabbt nog eller inte får som han vill ellernär det inte blir som han tänkt sig Jag har frågat honom om han vill att jag ska  göra så på honom och då säger han ju  nej och så slutar han för tillfället iaf!!

xgirl:men stackaren köp ipren det tycker jag funkat kanonbra på våra här!!
    vad kul att golvet kom till slut hoppas ni kan få lite gjort i helgen trots att arvid inte mår så bra
    men du du ska inte ta o köpa ett test o kolla?

här blev det "latmansmat" idag vi köpte hamburgare på bandygrillen som stället heter härTungan ute

suck filippa har spytt här nu med, alexandra har ju oxå mått sådär konstigt men hon har inte spytt iaf, men jag tror det är mycket pga febern och sen är hon så yrsäger hon jädra skitvirus som härjar!!

• 7 michelingodingar

am zandra: ja herregud du skulle sett rummetSkrikandes så förbannat mycket leksaker o papper o skräp o mitt i allt hittade jag glasbitar av en lampa och ett glas som dom slagit sönder utan att jag märkt detFörvånad så gissa hur det såg ut i det rummet blir så irriterad för dom 3 stora slänger godispapper oskit där dom liksom står fattar inte hur svårt kan det eg vara o slänga skräp i papperskorgarna dom har men nu är det röjt  iaf
    jo men det är ju så att man är en helt annan människa bara man får rätt sömn!!
    mysigt med 3 rätters och vaddå kärleksmums som är så gott kan väl räknas som efterrätt

• 7 michelingodingar

xgirl: jisses jag hade aldrig klarat av o vänta med ett test

am zandra:ett mindre världskrig var nog ett snällt ord
    åh mumsigt och farligt att bo så nära resturangerna
    vad härligt att du fann lite kläder till dig idag och lidl kan ha bra grejjer emellanåt
    grattis till linn i efterskott och ja du hon förvånar då inte mig den damen

glittrax:äntligen fick du tag på säljaren herregud även om dom varit sjuka så kan man ju faktiskt slänga iväg ett mail ang det då så man vet!! och ang med banken så är det så att på de flestabankerna så behöver man veta vilken bank man ska föra över pengarna till jag har så via mitt iaf men däremot så behöver jag inte clearingnr till vissa  banker
    åhh vad gulligt av nova

CA:jo nu när röjandet väl är gjort så är det skönt iaf
    mysigt med bio för elias ochlite lagom lång film med ju!!
    hoppas ni får bukt med eksemen nu!!

suck filippa är fortf dålig men har inte spytt iaf dock kan hon knappt äta någonting mest bara dricka dessutom har freya feber ikvällSkrikandes hur som så var abbe,freya,alwin och alexandra hos mormor medans fredde och filippa stannade hemma då vi for iväg för och köpa grejjer till duschväggen vi ska bygga men som vanligt så fanns väl inte grejjer hemma så om 14 dagar kommer det hem vart en tur till kappahl och lindex och köpte lite kläder sen en tripp till Ö&B där vi stroshoppade schampoo,tvål godis o en del elektronikgrejjer jo  en ny postlåda med kan  behövas efter dom sprängde sönder våran!! när vi skulle hämta barnen så blev vi bjudna på middagav min mamma så i morgon vet vi inte vad vi ska hitta på en lugn dag kanske nu ska vi äta lite godis och kolla på en film som vi faktiskt hyrt för en gång skull

• 7 michelingodingar

Glittrax:men jisses ser man inte att det är ens eget kontonr hoppas du får tillbaka pengarna nu!!

am zandra: jo men så är det här oxå att barnen verkar gå framåt i utvecklingen för att sen stanna av eller t o m gå bakåt och sen så  kommer språnget precis som att dom måste fundera lite på hur och vad det var dom gjorde

ang stockholmsresan så skulle det verkligen vara så kul o få träffa många av er som är/var med i tråden men jag blir alltid så sjukt nervös av såna här sakerSkäms och så tänker jag stockholm = STRESS, MASSOR AV FOLK och då stiger paniken ännu mer att liksom inte veta nånting eg och sen är jag väl så jävla rädd att bli lämnad i sticket så man bara står där och vet varken ut eller inTyst

hoppas inskolningen går bra idag!
    kul och åka och hälsa på era grannar

xgirl:vad skönt att det inte visade någon gravv då jag fårju väldans molvärk vid ÄL och sen jag fick agathon så har jag märkt att jag får en brunaktig och slemmig blödning då med Obestämd så där är jag just nu och det kan nog stämma för jaghade mensen för 3 veckor sen och så får jag ÄL och så dröjer det ca 3 veckor till innan mensen dyker upp hoppas bara den håller tiden denna gång
     vad snällt att dom passade era barn en stund!!

här tar sjukdomarna aldrig slut idag mår jag inte alls bra ont i kroppen och det känns som att jag ska få feber Freya harinte ätit någonting på flera dagar och har så ont i magen och 39,2 i feber men i morse fick hon i sig lite gröt och nästan en hel rostad macka filippa ligger fortf och alexandra hostar så hon harså ont i huvudet så hon får vara hemma idag med och fredde hostar men han ska till skolan iaf!!
    ska till bvc och väga agathon när jag lämnat abbeoch alwin på dagis så freya får följa med dit

• 7 michelingodingar

glittrax:det kan ta upp till 3 bankdagar innan överföringen syns!!
    skönt o få sova så ånga timmar händer att vi med somnar runt 20-tiden

xgirl:ja det var då mysko att du börjat må så illa med men det kanske bara är "psykiskt"??!!

har varit på bvc med agathon och han väger nu 10.270 gr och är 74,5 cm lång så nu ökar han inte så drastiskt iaf!!
    dom kollade mellan blygdläpparna på freya menför detser ut som att nån liksom dragit bort en skinnbit där och hon har väldigt ont av det emellanåt så i april ska läkaren få titta på det för t o m bvc sköterskan tyckte det såg konstigt ut och precis som att hon är skinnflådd där!!
    dessutom tyckte dom att eftersom alwin fortf har feber så bör en ordentlig koll göras så jag får ringa VC och be om remissen till barn.

• 7 michelingodingar

am zandra:vad skönt att inskolningen gick så bra haha ja ni kunde väl passat på med Linn samtidigt då Freya har alltid haft det så i underlivet har tänkt o prata med vår bvc sköterska flera ggr men så glömmer jag alltid av det och påminns om det då hon klagar på att det gör så ont och är röd och irriterad det ser verkligen helkonstigt ut och precis som att man slitit bort en bit av huden det är väl ca 0,5-1 cm brett och ca 1,5-2 cm långt vår sköterska sa att hon ska fundera lite på vad det kan vara och komma på någon bra salva, vi anv oss av inotyol när det gör ont, kommerh hon inte på något så har freya en läkartid nu iaf. ja det skulle vara så kul o kunna följa med på resan får se vad vi kan åstadkomma här xgirl: ja det ser ut o göra rejält ont på freya men inget hon klagar på OM det inte är rött och irriterat så men nu ska dom kolla det iaf. vad härligtatt båda barnen sover så bra!!! hmm jo du kan har symtom och ändå få neg på testerna det har jag varit med om som med agathon nu då mådde jag så illa och hade huvudvärk o div andra symtom och jag bara visste att jag var gravid men ändå envisades testerna att visa neg ända tills BIM +21-22 då visade det pluss pilea:ser ut att bli stort och fint skönt när det väl är klart sen antar jag haha jo agathon växer jösses han är som en stoppad korv en rejäl stadig bit till gosse och jag har fullt sjå att orka bära på honom jag trodde ändå att han skulle väga betydligt mer än vad han gjorde och viktökningen har ju gått rätt upp hela tiden men nu börjar det att plana ut lite så nu går han upp ca 250 gr /månad och det är ju inte så supermycket!! så du ska jobba lite extra nu usch jag får panik bara jag tänker på o jobba hoppas det går bra iaf!! fyyy fasen jag mådde inte så bra igår och inatt har jag legat med feber och mår allmänt bara skit!! dessutom har freya trots både panodil och ipren 40 graders feber och mina barn har en tendens att spy vid så hög feber så freya kräktes 2 ggr igår och en gång inatt nu hoppas jag det börjat vända för hon har inte ätit på flera dagar men nu fårman i henne lite smörgås iaf!! alexandra och filippa är hemma idag med men i morgon får dom gå till skolan nu är det mest bara hosta och lite snorigt för deras del så dom är ju pigga iaf!!

• 7 michelingodingar

men vad ihopskrivet det blev nu då varför blir det så trots att jag gjorde mellanrum

• 7 michelingodingar

CA: vi såg filmen jonah Hex en skitfilm så jag somnadeDrömmer
    ja även om det kanske inte finns så mycket att göra åt freyas underliv så kanske man kan hitta en bra salva som underlättar när hon får besvär av det!"
    klart att du och ni andra med ska haka på i tråden till stockholm
    vad härligt attdu mår så bra denna gång och att du inte känner av 2 barnschocken jag själv tyckte det var hemskt att gå från ett till två barn men sen hade jag ju fredde med sin problematik som vi inte alls fick gehör för.

am zandra: vad härligt att du kom iväg till babycafet och attdet går så bra för noah haha ja ni får nog inga problem o skola in henne sen iaf

suck ja nu är vi inne på fjärde veckan med sjukdomar vad fan har vi råkat ut för eg i Fm så slognäsan igenpå mig igen och jag är totalt genomförkyld och så feber på det med frossa och  svettningar visste fasen knappt hur jag skulle orka  köra bilen och hämta abbe och alwin på dagis men det gick iaf trots ipren så sjunker inte febern och jag mår skit och ont i hela kroppen

ang stockholmsresan så är jag rädd att jag inte kommer kunna åka med fick idagveta att förutom att vi ska stå med freddes konfirmation 22 maj så harvi 3 st som fyller jämnt och det blir stort kalas den 19 maj för dom suck ser hur pengarna bara flyger iväg

men idag fick jag en jätteglad nyhet iaf även att jag haft mina aningar men det får ni vetalängre fram

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)