Zandra: Ja men oj, det låter ju verkligen som att det stämde in klockrent på dig ju! Men så fantastiskt att du fick komma direkt idag till den där kontaktpersonen, och att det gav dig så mycket. Äntligen!! Vad har han för utbildning, är han typ kurator eller? Så kul att du hittade nya bra jeans!
Ain: Ja det var direkt från Esprits webshop vi beställde tapeterna och det finns ju i många länder så det kan du ju beställa från Frankrike med (jag gissar att Esprit t o m är franskt?)
www.esprit.eu
Barbamamma: Nej, stackars din syster!! Så otroligt ledsamt.
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-frown.gif)
Fy tusan så orättvist det ska vara! Men det kan väl vara ett bra system för Fredde att han får lite pengar för sina betyg. Ni har ju verkligen provat allt annat så. Ni kan inte annars testa att begränsa hans datoranvändande och att han ska plugga x antal minuter så får han sedan spela i x antal minuter?
evanor69: Välkommen hit!
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Jag har en dotter på snart 3½ och en son på snart 1 och bor i Strömstad på västkusten. Jag tycker ni gör helt rätt mot din bonus som är hårda mot honom, den inställningen att "han inte behöver om han inte vill" är inte rolig. Kul att han kom iväg till praktiken idag. Håller tummarna när det gäller plusset.
Glittrax: Men har du börjat få värkar två ggr redan, så spännande! Det kanske sätter igång snart. Haha, så otroligt rolig Nova är, jag hade också behövt en dotter som sa så till sin pappa.
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-laughing.gif)
Ja jag reagerade precis som Ain att Nova verkar ju så framåt med talet, mycket mer än Selma, och Selma pratar verkligen inte rent alls heller så jag undrar ju ibland om hon skulle behövt gå till logoped. Men R känns väl lite tidigt att de ska säga tycker jag. Selma säger typ "gwis" istälelt för gris, om ni förstår. Hennes ena kusin säger "glis" istället, och det hörde jag även en tjej på typ 5 år säga på lekplatsen i förrgår. Men bra att Nova kollas upp eftersom hörselproblem finns i familjen.
Jo ang. tandhygienisten så var det inte så billigt egentligen, ord. pris var 595:- för undersökningen och 140:- för att ta bort tandsten och lite sånt. Men så finns det ett bidrag på 300:-/år som man får utnyttja på tandvård som de drar av direkt i kassan när man vill utnyttja det (vet inte om det är så hela Sverige?), och sen så var det då 300:- rabatt pga att hon jag hade tid hos var student. Det var alltså vanliga Folktandvården jag var hos.
Jag har känt mig så glad och pigg ett par veckor, och nu har mitt griniga humör kommit tillbaka och idag har jag en kass dag. Är så trött och sur! Ändå har jag ju sovit bra i natt.. blä. Och Andreas han sover på soffan varje natt nu, han somnar där och sover sedan där till minst kl 3-4 innan han vaknar och kommer och lägger sig i sängen. Är lite trött på det. Det gör i sin tur att han slarvar med både tandborstning och duschning... Sen måste bilen repareras för minst 5-6000:-.