• Pilea

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

xgirl:
    Oj då, inget bra med blåbär i näsan! Började tänka på den där låten "Du får inte stoppa köttbullar i näsan Markus"

Skönt att det gick bra på KBT o att Arvid var lugn under tiden!

Så här ser Tyras lilla hörn ut nu! Hon sover alltså i allrummet där trappan kommer upp o Alves rum är till vänster o vårt till höger o mitt emot finns en klädkammare o en liten toa.

• Pilea

Barbamammans...
    Men va knasigt med mensen då! Fast du har väl plussat sent med dom andra också  

• Pilea

Här fullkomligt vräker snön ner, hur mycket som helst, är så less på vintern nu!

Har varit o fikat hos min jobbarkompis som också är mammaledig, hon har en 2åring o en 6månaders. Promenixade därifrån till dagis sen, är väl 2-3km någonting att gå, men i det här vädret var det ingen hit, gick knappt att köra vagnen o inte har det hunnit med att plogas heller. Såg ut som en snögubbe när jag väl kom fram till dagis.
    Gud va skönt, nu är vi lediga imorgon o ska bara vara inne o kura så kan det snöa bäst det vill!

Barbamammans...
    Skönt att du "bara" fick den lindriga varianten då!

Oj då, leka frisör är ingen hit

am zandra:
    Stackars Linn som fått feber!
    Trist att ni inte kan komma iväg o måla, men det hinns väl med inom sinom tid.

Ain:
    Är inte heller något fan av skidåkning, men det finns ju som sagt andra saker att göra på en skidsemester!

Ja, filten är fin, hon fick den i julklapp av mormor, supermysigt material! 

• Pilea

am zandra:
    Hi hi, gulligt med slängpussar

Skoj med pyjamas-party på dagis o härligt att det lossnat med talet för Noahs del!

Mums med tekakor, släng hit några vettja  

• Pilea

Barbamammans...
    Så mensen kom tillslut, attans då  

• Pilea

am zandra:

Då får jag väl baka själv då

Ja, det undrar jag också, tänkte först ta bussen, men sen tänkte jag "äsch va tusan, behöver lite luft" o så gick jag Nu kan jag vara inne i flera dagar med gått samvete, hi hi!
    Men egentligen är jag kanske dum som pressar mig med ryggont o tån. På måndag ringer läkaren upp mig, men jag tycker tån är lika, gör kanske inte lika ont, men är svullen o blå. O ryggen kommer o går, har flyttat sig mer neråt o nu när jag tex nyser så hugger det som knivar på en punkt vid ryggraden. Jag nämde inte ryggen sist hos VC, men bör nog ta upp det, jag biter liksom ihop o går inte gärna till läkaren i första taget. 

• Pilea

Oj, va ni har skrivit flitigt

Burr, idag är det svinkallt, 21 minusgrader visade termometern imorse när vi klev upp. Tänkte först stanna hemma, men Alve ville till dagis så det fick det bli. På med en massa kläder o fram med den tjocka åkpåsen till Max.

I fredags var det ju helt galet mycket snö o det gick knappt att ta sig fram, inga bussar gick o det var nog inte många som kom till jobbet om man inte körde bil. Fick hjälpa loss 2 bilar som fastnade utanför på gatan (vår gata är inte direkt prioriterad när det kommer till plogning), blev en hel del skottande. Sen på eftermiddagen slutade det äntligen att snöa o så kom solen.
    Barnens mormor o bonusmorfar skulle till kanarieöarna o blev hela 11 timmar försenade innan dom äntligen kunde flyga iväg, dom fick sitta o uggla på Arlanda hela dagen lång o när dom tillsist kom fram hade dom varit vakna i över ett dygn.

I helgen har Alve varit på kalas o vi har rensat o omsorterat varenda pinal i klädkammaren, allt skit som stod i allrummet tidigare behövde en ny plats. Det blev en hel soppåse full med skit att kasta o 12 ica-kassar med kläder o grejer att ge bort (grannarna fick bla 1 kasse med bebis-prylar. Vi var på tippen en sväng o kastade skräp också, men det tog sin lilla stund att få fram bilen som var helt insnöad. Sen bar vi ner en hög byrå som ska stå i hallen o den vita förvaringsmöbeln med backar fick en ny plats i Alves rum där han kan ha sitt lego sorterat. Ja, en hel del fixande alltså...  

Just ja, Max blev ju 10mån i torsdags o han har börjat vinka, åla bakåt o flytta sig lite i gåstolen, jippi!!!

Läkaren ringde idag o mina sköldkörtel-värden var helt normala, skönt! Däremot är tån fortfarande svullen o lite åt det lila hållet o kall så hon skulle skicka en remiss till kärl-kirurg så får vi se vad dom säger, den gör iofs inte ont längre iaf, alltid något. 

Ska försöka hinna med o läsa o kommentera vad ni skrivit. 

• Pilea
    am zandra:
    Men va tusan vad det ska strula till det för er med sjukintyg osv, hoppas verkligen det löser sig så ni får era pengar!

Vilken idiot till hyresvärd, morr!

Vilken duktig tjej som står korta stunder själv o är på G att börja gå

Mysigt med en pussig Noah som inte vill dela mamma med någon annan

Härligt att ni kom ut en stund i solen!

Oj, saftkok, det var inte dåligt!

Hoppas Noah inte får något skit från dagis nu då mitt i flytten, men vattkoppor tar ju iaf ett tag innan det bryter ut. 
    Barbamammans...
    Skoj med ansökan till skolan!
    Jag har också fixat o donat med ansökningsuppgiter i helgen, R ska bara kopiera mina betyg så ska det skickas in. Hoppas också verkligen på att komma in, dom tar bara in 25st i aug.

Vilken duktig kille som börjat sätta sig upp o ljuda o ha sig
    Max tog också ett utvecklingssprång här när han blev 10mån, började åla, vinka o förstå sig på gåstolen.

Håller både fingrar o tår o hoppas lånet går igenom!

Hoppas på lite vår nu så ni slipper alla bacillusker som bara snurrar runt, runt.

Återkommer strax ska ge Max lite mat o försöka få honom att sova sen. 
  • Pilea

Det gick ju snabb o lätt med mat o nattning!

Fortsätter då...

Carlastrid:
    Härligt att det funkar så bra med Leo o perfekt att du låter Elias vara delaktig, löser mycket som sagt! 

Ain:
    Va skoj med BIO, har jag inte varit på på år o dar! 

Madde:
    Vink, vink, länge sedan sist! 
    Förstår att det inte är lätt o hinna med o skriva här då du jobbar, men känn ingen press!
    Jobbigt med förkylning! 

glittrax:
    Men det är väl FK i ett nötskal!
    Råkade själv ut för att dom betalade ut både havandeskapspenning o föräldrapenning samtidigt då Alve föddes så tidigt. Hade ingen koll på det då eftersom Alve låg på sjukhus 3mån o sen ringde dom o krävde tillbaks allt.

Är det bättre med Novas mage?

Söt overall  

Tyra tycker om att pyssla o dona av alla dess slag. Klippa är faktiskt en favorit o det brukar ligga små pappersbitar lite varstans Sen har hon en sån där magnet rittavla som man kan rita med en speciell penna o dra/sudda bort sen o den brukar hon sitta ofta med. Hon älskar även att bygga pussel o göra pärlplattor eller halsband.

xgirl:
    Men fy vilka tråkiga besked, förstår er oro!

O va trist att golvet blivit försenat också till råge på allt!

Aj, aj, lät inget skönt att fastna med tungan, stackars Selma! 

Hoppas jag inte glömt kommentera någon nu, ni får skälla på mig isf

Har som jag skrev till Barbamammans bestämt mig för att söka till skolan i aug (administration inom hälso-o-sjukvård), kommer jag inte in är jag hemma med Max ett tag till. Skönt att äntligen ha bestämt sig efter allt velande!

Kanske ska ta o äta lite lunch själv också!
  • Pilea

Barbamammans...
    Men, va tråkigt! Funkar det inte att ta studielån då? Skulle det inte lösa sig när maken din gått den där robott- utbildingen?
    Ja, det är inte många kr man får i bidrag inte, 3724kr skulle jag få totalt med tillägg för 3 barn. 

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)