• Pilea

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

am zandra:
    Så ni har också haft bajs-kalas, skoj
    Var samma för oss i helgen, jag vaknade av att det stank skit o då var det bara att gå upp o duscha av honom.

Hoppas det lugnar ner sig sen efter flytten o att det ordnar sig med ekonomin o all annan stress ni är under.

Usch för o ha så där i halsen!

Barbamammans...
    Olustig känsla när några håller på o "terrar" så där, hoppas det blir ett slut på det snart. Jäkla skitungar!

Peppar, peppar så har Max inte bajat något sen igår eftermiddag så jag hoppas magen börjar ordna upp sig nu. Men flaskan ratar han i princip fortfarande, han tar bara några klunkar, går inte ens att ge honom i sömnen. Han sover sig igenom hela natten utan käk, känns bra på ett sätt, men inte helt eftersom han äter så lite under dagen. Som igår då åt han inget efter kl.16, somnade kl.19 o sov hela natten o så drack han 40ml ersättning imorse.
    Antingen gör det ont i munnen eller så förknippar han den med att kräkas. 
    Han dricker nästan inget vatten heller o har iofs aldrig gjort.

Känner mig uttråkad idag, vet inte vad jag ska hitta på. Har slagit in ett tradera-paket som ska skickas samt plockat lite här hemma, satt på en tvätt osv. Är väl dags för lunch snart, är redan hungrig.
    Det snöar idag o jag som hade hoppats på att det inte skulle komma mer, fast det kan man väl bara drömma om! 

• Pilea

am zandra:
    Tråkigt att du skulle få dåligt samvete! Var det verkligen menat så då, vad sa hon?

Får han en ny arbetsförmeldlare då eller hur funkar det?
    Trist att mötet inte var något vidare!

Jag tror att det är tänderna som spökar, det är rött o lite svullet o så ser man att den kommer fram mer o mer. Han äter fruktpuré till förmiddags mellis, burkmat till lunch o gröten till middag nu iaf o det är framsteg mot förra veckan. Men flaskan går bara inte! Fortsätter det får jag väl ändra om i matrutinerna o ge honom mer fast föda o skippa flaskan. Men jag vet inte hur jag ska få i ungen vätska, har testat allt möjliga knep, glas, sked, pipmugg mm. O sen är det som att han inte är hungrig efter kl.16, skitmärkligt.

Han bajade världens lass här förut med lös sörja, men det har bara varit 1 blöja hittills.

Xgirl:
    Härligt att han växer  

• Pilea

am zandra:
    Ok, ja det kanske blir lite omständigt att byta då om han måste åka så långt. Hur ofta träffas dom då?
    Men det kanske är det bästa ändå om D är föräldraledig o du blir sjukskriven så att du får återhämta dig ordentligt. O D kanske behöver en paus ett tag från allt vad praktikplats o jobb heter o ta nya tag till vår/sommaren när ni har kommit på plats i ert nya hem.  

Vet hur det är med bebis-sug! Tror nästan det är något inbyggt, jag blir alltid sugen när barnen börjar närma sig året. Man glömmer bort allt jobbiga med att vara gravid.

Xgirl:
    Usch, inte ni också! Verkar som alla har kräk eller "skit"-ungar nu! Hoppas det inte blir värre!

Här skiner solen idag, men det är kallt, 10 minus.
    Gick på en promenad efter dagis, härligt!

Gud, jag har blivit så blödig på sista tiden, gråter till nästan alla program på Tv. Igår såg jag på "Sofias änglar" där pappan hade en obotlig hjärntumör o inte hade många år kvar. O sen såg jag en video här på FL om extrem baby-yoga o då bröt jag ihop igen. Så jäkla sjukt, en kvinna som slängde runt en 2 veckors bebis i armar o fötter, fy fan!

• Pilea

am zandra:
    Härligt att ni har bestämt er, sånt brukar ge ro åt själen! Det är så mycket energi som går åt till att fundera fram o tillbaka.

Jag har funderat o funderat på hur jag ska göra med plugg osv. Vill samtidigt vara hemma länge med Max o egentligen är det kanske det som jag bör välja, skolan kan väl vänta. Fast ansöker jag till skolan o skulle komma in, då kommer jag börja vela igen  

• Pilea

Jo, kanske är värt o kolla upp sköldkörtelvärderna igen, var ju ett tag sen!

• Pilea

xgirl:
    Stackars liten, hoppas han kryar på sig snabbt!

Skönt att hon kan vara ute själv! Jag vågar inte släppa ut mina själva för då rymmer dom bara, klättrar över staketet o drar till parken. Vi bor på en hörna o när dom är på gaveln så har jag ingen uppsikt över dom o det känns inget vidare.

Va duktig hon är som sov hela natten i sin säng!
    Själv har jag haft både Tyra o Max jämte mig i natt, men det gick hyfsat.

Nu är jag hyfsat bra i ryggen igen, skönt!
    Men något konstigt har blivit med min tå, den har svullnat upp o ser ut som en korv, är alldeles varm o det kliar o värker. Kan inte böja på den pga svullnad i leden. Det är mittentån o inte den som jag tappade masonitskivan på. Vet inte om det är pga skorna, fast dom har jag haft länge o det känns inget när jag har skorna på.
    Är det inte det ena så är det de andra  

• Pilea

xgirl:
    Såklart att jag förstår att du har uppsikt över henne, galet vore väl annars
    Nu är dom iofs lite större o kanske inte är lika rymningsbenägna längre, hi hi! Fast när dom är 2 hittar dom lätt på rackartyg.

Japp, konstigt med tån! När man googlar på symtomen står det bara reumatism.
    Jag har tagit fram ett par andra skor o ska testa ett par dagar o se om det blir bättre, kan ju vara skorna trots allt. 

• Pilea

Barbamammans...
    Vilket stort steg hon tog din syster, modigt!
    Att hon mår dåligt rättfärdigar ju inte att hon beter sig hur som helst, men man kan ju ändå förstå på ett sätt.

Skönt att det gick bra på barnhab o att dom var nöjda med Agathon

Ja, fy, kvinnan i videon var ju inte klok, slänga runt med en bebis på det där viset Skrikandes 

Nej, nageltrång är det inte, svullnaden börjar längst ner vid "roten" o går upp till leden o så smalnar den av vid toppen.  

• Pilea

am zandra:
    Grattis till Linn i efterskott Svårt o komma ihåg vilket datum alla fyller, är bara Agathon jag kommer ihåg, men så föddes han ju dagen efter Max så då borde jag väl minnas det

Skönt att det gick bra hos läkaren, att det var rätt tid o allt

Ja, helt galet va fort tiden går!

Xgirl:
    Men stackars liten! Det är så lurigt med magsjuka, man tror att dom är ok o så kommer det en släng till (om det nu är magsjuka vill säga).
    Jobbigt att Selma inte kunde gå till dagis, man behöver ju andrum mellan varven.

Jag har vårkänslor idag fast det är 12 grader kallt, men solen är på besök o jag känner mig så glad

Jag o Max tog bussen till C efter att vi lämnat på dagis. Kom dit vid 09.15 o affärerna öppnar kl.10, men det går iaf att gå in i själva centrumet. Satte mig vid ett fik o gav Max lite mellis. Sen shoppade jag loss på Lindex o H&M, blev mest till barnen. Tyvärr var Lindex rea slut, halva reapriset var sista dagen igår.
    Var nog bara där o handlade 1 timme o tog sen bussen hem o gjorde lunch. Men det var så skönt att se lite annat för en gång skull. 
    Tänk att man ska bli så bekväm, lat o hemmakär av sig när man går hemma, känns jobbigt att åka buss som dessutom är gratis o så sitta där i hela 5min Idag sa jag åt mig själv att rycka upp mig lite o tog steget ut bland folket
    Undrar ibland vart mitt gamla jag tagit vägen, förut tog jag alltid steget o började prata med folk o "trängde" mig på. Tex finns det en jämngammal (tror jag) mamma på dagis som lämnar o hämtar samtidigt. Jag tänker varje dag att jag ska fråga om vi kan ta en promenix eller så, men så fegar jag ur.
    När jag var hemma med Tyra förut så dök jag på folk direkt o frågade rätt ut "vart ska ni, får jag följa med"
    Nu är jag så himla töntig o tänker att det skulle verka helmysko om jag helt plötsligt börjar prata med henne när jag inte sagt ett ljud till henne tidigare. Men hon tänker säkert lika dant. 

• Pilea

xgirl:
    Jag känner lika dant, vad fasiken gör man om dagarna egentligen? Samma sak varje dag, går upp, fixar iordning familjen o sig själv, går till dagis, går hem, sätter på datorn, plockar o donar o försöker roa Max, går o hämtar på dagis o så hem igen.
    Men samtidigt blir man som sagt bekväm med detta o tycker allt blir så besvärligt om man gör något annat. Fast oftast är det jättekul o skönt när man väl kommer iväg.
    Jag skulle verkligen behöva åka o bara ta en fika eller så med en kompis utan barnen. Eller åka till frissan eller vad som helst på egen hand.
    Idag ringde faktiskt en gammal jobbarkompis till mig o frågade om vi kan träffas nästa vecka o det ska bli skoj Hon har flyttat o har inte fått någon ny dagisplats än så just nu är hon mammaledig med sin snart 2-åriga son. 
    Jag ska verkligen ta mig i kragen o hitta tillbaka lite mer till mitt gamla jag o bli mer social!
    Pratar ju knappt med andra vuxna människor längre bortsett från er här på FL o dagisfröknarna eller när vi har vänner över på middag (men då är det mest barnen som är i fokus). 

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)