• lunaria

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

pilea: oj, blev så chockad när jag såg bilden för jag tycker Max har fått så mycket hår . samma sak med Tyra, var inte länge sen hon hade kortare hår !! va fina ungarna är

nä Noah ville ha knallrosa nagellack han precis som mamma .

barbamamma: ååh va härligt att ni fick lånet beviljat iaf, en liten peng är väl bättre än inget alls

usch otäckt och stackars din systerdotter som tog så illa vid sig då, tänk han kunde ju lika gärna fått en knäpp när som helst. har tittat på en ruggig serie nu som Dan laddat ned, "harpers Island" och just det där kom jag till att tänka på när jag läste om hur den där killen bara hade mördat tjejen. usch säger jag bara..

oj missupppfattade det du skrev, så stackarn hade hostat så illa

usch för tillväxtfas, jobbigt när de blir så vrålhungriga på sekunden. hoppas det inte blir alltför långdragen fas nu!!

CA: usch jag förstår att det måste kännas tungt med pottträningen när det gått så bra innan, men det är ju inte ovanligt att det blir ett bakslag när syskonet kommer så förhoppningsvis ger det väl med sig i slutändan. skönt att Elias iaf tyckte det var fint att gå tillbaks till dagis, vi körde ju på med Noah direkt på dagis o det gick ju så himla bra .

glittrax: men oj att du hamnade där då, men skönt att inget är farligt iaf och att det inte är på gång redan . bra att de checkade av allt ordentligt för dig. ja schenker har vi skickat med ganska mycket just med traderapaket och det har aldrig försvunnit något där (till skillnad mot posten). fick ju alla fina kläder från x-girl skickade med schenker, funkade jättebra . när vi har flyttat så har vi schenker, bussgods, posten och DHL inom 200 meters avstånd så då blir det betydligt enklare att skicka saker så jag väntar med att sätta ut lite tradera-auktioner tills des. vilken busunge till tös du har då . kanske inte borde skratta, men kan inte riktigt låta bli.

x-girl: jag är nog också allergisk mot sån där tejp. de sätter ju sånt över ett plåster varje gång jag tar blodprov, det är lagom nice efteråt.

ja suck, prata om läkare o FK. idag ringde en ny läk upp Dan, men han var så stressad så han hann knappt fråga vad som hade hänt så både jag o Dan kände oss rätt så besvikna efteråt o tvivlar på att vi kommer få igenom sjukskrivning. läk skulle iaf ringa FK...men sen fick Dan reda på att hans blodprover som han tog för ett år sedan är fel med. han har enligt dessa för mycket sköldkörtelhormon så läkarn trodde först Dan hade tagit det igår istället för ett år sedan. ingen uppföljning o jag vet ju hur fel sköldkörtelvärden kan göra för kroppen så man blir ju minst sagt förbannad. ok det är inte sååå vanligt att män har sköldkörtelproblem, men jag fattar inte att de tog prover o inte brydde sig om det efteråt.

ja idag vart det en promenad, men jag har sjuhelsikes huvudvärk. tyvärr så fixar inte Dan att samla ihop alla smågrejer som finns, han flyttar mest bara runt på allt o verkar smått förvirrad så jag struntade i mitt huvud och tog o packade iaf..ljudkänslig är jag så jag har gått och hyssjat på honom o barnen idag .
  • lunaria

CA: naw vilken riktigt liten sötnosSolig. Linn blev ju så stor på en gång, så nu längtar man bara något efter en liten till .

skönt att det går bättre med pottan igen .

jaa du, FK är inte roliga .

barbamamma: usch för att gå upp så tidigt, jobbigt att Agathon inte sover bättre . skönt att Freya inte hostar lika mycket, vi har också använt sån till Noah o vi tycker det hjälper fort då.

jag tycker det är skitdåligt att hon först går med på hela avtalet och sen drar sig ur. men det är ungefär som jag såg en tråd här på FL om en som budat en grej på tradera, men säljaren tyckte att hon budat för lite . finns människor till allting!!

ja vad som händer nu med Dan vart jag ju också lite sur för. läkarn sa att han som läkare absolut hade bett om uppföljning med såpass dåliga värden, men samtidigt sa han att Dan ska få ta nya prover "någon gång i vår". det gick inte Dan med på utan han sa att han tar prover när han har vägarna förbi nån dag. Läkarn trodde ju först att Dan hade tagit blodproverna igår för det var tydligen samma datum, men exakt ett årsedan. så han hade till o med frågat Dan om han tagit droger eller druckit alkohol . helt sanslöst hur man kan fråga en sån sak, men han trodde det med tanke på värdena. fast sen pratade han om att det kan bero på stress eller vad som helst och om det är något fel så är det lätt åtgärdat som sagt, jag blev lite sur!!

råkade förresten skriva att han hade för mycket sköldkörtelhormon, men jag menade såklart för lite..men han fick inte reda på några värden för läkarn hade redan stängt ner journalerna innan det.

ja vi kan väl inte göra annat än att hålla tummarna för att sjukskrivningen går igenom trots allt.

nu ska lillsnuttan sova en stund, sen sätter vi igång med röjandet här igen. längtar tills flytten blir klar, bara två dagar kvar nu .

• lunaria

känns som att jag alltid missar något att kommentera, sorry!!

ain: ja harpers Island var riktigt bra, fast redan när det var 4 avsnitt kvar så luskade jag ut vem ena mördaren var så då blev det mindre kul. typiskt amerikanskt att man kan gissa, därför tycker jag mer om engelska kriminalserier .

CA: ni är inte med i hyresgästföreningen?? i såna fall så borde ni iaf ringa dit för att ha kvar gammal inredning så länge, det är ju inte meningen!! och de kan ju inte höja hyra om standarden på lägenheten inte har skäl för att höjas. som sagt, om ni är med i hyresgästföreningen så kan de hjälpa er att ta strid mot hyresvärdarna. vår hyresvärd skulle ju ta ut 180kr i hyreshöjning i tillägg till standardhöjningen för att rörmokarn kom hit i höstas o det gick på 4000kr. det har han inte rätt till för en viss procent av hyran går till just reperationer och sådant som behövs fixas efter x antal år då de måste byta ut grejer.

ja vad jag har förstått så är det ganska ovanligt att män drabbas av sköldkörtelsjukdomar, men det förekommer. har exempelvis en vän som har en bror som fick giftstruma samtidigt som jag...men det är rätt så ovanligt så jag förstår inte riktigt varför de tog det på Dan från början när de inte kollade upp provsvaren efteråt..

barbamamma: förstår att du inte köpte jackan, så dåligt gjort . eftersom det är hon som gjorde fel från början så kunde hon väl bjussa på de 12 kronorna!!

skönt att ni kan lägga om två av lånen iaf och kan få lite mer pengar över varje månad o kul att du är så inne på att plugga

jo alltså vet ju iaf att en del som har ADD/ADHD använder amfetamin för det har tydligen bra effekter på såna med dessa diagnoser, men Dan har ju såklart inte tagit nå't sån't!! sen undrar jag verkligen om just ens sköldkörtelvärden förändras med sån't i kroppen, det har jag lite svårt att tro på.. även stress o sån't borde ju heller inte spela någon roll för jag hade ju exempelvis jättebra värden när jag låg inne på sjukhus och då var jag minst sagt stressad och orolig.. sen sa läkarn till Dan att det är så enkelt åtgärdat med tabletter, men det vet jag ju av egen erfarenhet att det kan ta lång tid att hitta rätt dos på medicinen . ä så fort vi flyttat nu så får han ta prover, måste ju kollas upp!!

Madde: ååh va skönt med lite ledigt . vi har skrivit den 27:e april på Linn, men vi har fortfarande inte hört om hon får börja på dagis då. Noah började på dagis när han var 14månader gammal o det gick jättebra. men jag tror inte det blir några problem med Linn heller, igår så började hon krypa omkring o leka med leksaker när vi hämtade Noah på dagis .

suck, min bihåleinflammation vill verkligen inte ge med sig . men nu är det bara en dag kvar till flytten tack o lov. känns som att det fortfarande finns en massa småsaker utspridda överallt och det gör mig lite stressad när jag inte känner mig helt okej. har fått extrem ångest också, vet inte varför. Linn är fortfarande förkyld och jag tyckte hennes andra tand var på G häromdagen, men nu såg jag ingenting idag. hon är jättegrinig, det kliar väl o gör ont för stackarn .

• lunaria

madde: glömde ju säga att Julius ser så himla fin ut, cool keps . synd bara att han inte tycker om att ha den på sig

• lunaria

madde: ja det var mycket fy och skam för oss med som tyckte det bara var kul när Noah började på dagis då han var lite väl mammig och bara skulle sitta i min famn jämt o ständigt eller bäras omkring på . men speciellt Dan's mamma som är förskolelärare själv håller på och lägga skuld på oss så fort det handlar om att Noah ska va på dagis. det är väl tack vare att han just varit på dagis som gjorde att man överlevde första tiden med Linn. skillnad är ju om barnet verkligen avskyr att vara på dagis, men såna problem tar man itu med då och kanske tar ut föräldradagar ett tag till tills barnet är redo. men hittills har jag inte sett några som helst nackdelar att Noah har varit där för han är deras lilla solstråle och älskar verkligen att komma dit . till o med nästa vecka ska Dan åka med buss hit för att lämna Noah på dagis, vi har lite möten och ärenden inplanerade i tillägg till allt som ska packas upp och Noah blir bara frustrerad när det är rörigt hemma iaf. som nu har han gått och suckat över alla lådor och att dammsugaren legat i vägen osv och all oreda i vår lägenhet . igår städade han sitt rum igen och gick sen o plockade lite skräp i köket o slängde, märks att han tycker om ordning runt omkring sig.

jaha så det är bissing på väg för honom med!!! tycker det är jobbigt när Linn är så gnällig, är ju så himla ljudkänslig så det känns trögt i huvudet..

Barbamamma: skönt att du iaf fick jackan till slut för den frakten

men usch ja, stackars både er och Freddan som har den diagnosen. vet ju att en del tar sån medicin resten av livet, men det kan alltså dämpas lite mer??

nä jag har maxdosen på mina antidepressiva så nu får jag inte öka mer. men det var så lustigt för en dag glömde jag av att ta dem och lyckades såklart ta dubbelt dagen efter då jag inte mindes att jag hade tagit de en gång, var Dan som sa till mig "gav inte jag dig tabletterna imorse då?? men båda de dagarna, då jag tog ingenting och sen dubbel dos så mådde jag jättebra så jag undrar ju...väntar fortfarande på kallelse till psykologen och väl där kan jag fråga lite om medicinerna..visst min läkare är bra, men jag kände inte att hon brydde sig helt om att medicinen inte verkar fullt ut så att säga. jag har fortfarande min ångest som kommer när jag minst anar det

nä nu blir det att packa igen, måste ju bli klar någon gång..

• lunaria

hoppar snabbt in o säger hej iafGlad. har ni hunnit sakna mig?? .
    hinner inte läsa igenom allt nu, men jag kommer senare ikvällFlört. fick INTE in bredbandet då vi skulle för Telia hade kopplat vårt internet till fel lägenhet, men det fixade de hyffsat snabbt idag .. flytten gick väl hyffsat iaf...jag hade världens bihåleinflammation och därav huvudvärk som hette duga, sen fick jag även bäckenvärk + mensvärk. dessutom blev det att bära omkring på Linn i ena höften och packa upp grejer med andra handen samtidigt som jag hade sån ångest och blev illamående. jag och Dan däckade kl 20.30 lördag kväll . de hade kört 5 rundor med släpet och ändå inte fått med sig alla grejer, men våra gamla grannar ville gärna köra resten under veckan. igår var Noah på dagis, men det blev en lång dag då han blev lämnad tidigare så imorse var han så grymt trött så han fick en hemmadag o vi gick o storhandlade istället allihopa . trivs otroligt bra än så länge här o min bihåleinflammation är som bortblåst, tänk vad en varm lägenhet kan göra susen.

tyvärr så kläckte Dan ur sig imorse att "det är skumt för det saknas en nyckel till gamla lägenheten??". vet inte hur många gånger som jag frågat honom om alla nycklar finns o "jaa de finns på kroken". men tydligen inte längre . så vi håller på o letar i kartongerna...men vi har tills tisdag o hitta den. vet inte hur dyrt det är när man råkar tappa en nyckel??!!

kommer som sagt tillbaks. kram på er tjejerHjärta 

• lunaria
    Ain: så skönt att du kom iväg till att simma själv . nä alltså, läkarn trode Dan hade tagit amfetamin. dock så är väldigt många ADHD-preparat narkotikaklassade, men det här var alltså innan Dan ens hade påbörjat någon medicinering alls...

nä har faktiskt aldrig provat saltvatten, men det kanske man skulle testa nästa gång. hade sån tur att det har gett med sig för denna gång .

usch springmask har jag aldrig upplevt, men det låter inte nice direkt

madde: stackars Julius som varit så sjuk .

barbamamma: usch va otäckt med bilen, förstår att du blev skraj!! vilken tur att det inte blev någon olycka pga det.

va trist med datorn, hoppas verkligen ni får ut det på självrisken, är ju inte klokt att slutsumman blev samma som datorns värde...

stackars er som varit sjuka i flera veckor nu . krya på er!!

pilea: ja det verkar som att Dan också har sköldkörtelproblem. får väl se sen när han tar nya prover vad de säger..jo då, hade hemsk bihåleinflammation, men idag har jag inte behövt att ta nässpray och inte haft huvudvärk alls .
    härligt att du känner vårkänslor . hoppas du blir av med eländet som står i vägen, jag hade gärna köpt det om vi bott i närheten .

x-girl: ja oj, va lite hår Arvid har . cool metallicatröja . tack för att du tänkt på oss. hade fruktansvärd ångest under själva flytten, fick bära omkring rätt mycket på Linn som bara gnällde och jag blev rätt så trött o då kom den..men nu är det bättre .
    stackars Selma som är sjuk!!
    ja det där med utbildning är så svårt att veta, kanske bara du kan gå in på ams och se vad som eftertraktas?? fast det där kan ju vända när man väl är färdigutbildad iaf.. svårt, men jag förstår att du lessnar på din skumma arbetsplats, var det nå't särskilt som hände??

jo glömde skriva förut att jag hittade en 14" tv till Noah idag för 50 kr på röda korset. tycker väl egentligen han är lite för liten för egen tv, men jag är så trött på hans tjat om "shrek" och vi tittar typ aldrig på dvd så den fick han med .
  • lunaria

x-girl: oj då kanske det är något, men jag åller tummarna för att mensen snart sätter igång . jag förstår hur du tänker, så har man ju själv nojjat sig om mensen varit sen någon dag.

ja men förskolelärare verkar ju alltid behövas överallt nu så det kanske du kan bli . jag tycker du ska satsa på utbildnng om du inte trivs på jobbet!!

jo vi fick en tv av en vän så nu har vi iaf en 28" sony som funkar bra . men så fort vi fick in den så ville Noah såklart se på Shrek det första han gjorde så vi lessnade lite så det var skönt att jag råkade få syn på tv'n igår.
    nä vi har ju inte haft råd med Dan's sterilisering så för tillfället är den uppskjuten till maj typ.

barbamamma: förstår att det känns tungt att ni aldrig får vara friska, vet ju hur jäkla less man blir när man åker på det ena efter det andra. men fyy det där med blodet verkar ju inte alls bra så ring vc och hör om ni ska komma in på koll!! stackars Agathon som oxå blivit sjuk igen . krya på er!! kramisar

jo glömde nog berätta igår att det äntligen löst sig med Dan's sjukskrivning. rena rama turen då hans fp verkar bli försenad då han anmälde dagarna lite senare . men pengarna lär oavsett rinna iväg som smör i varmt vatten då vi blev tvungna att låna lite pengar för att klara oss + att jag behöver nya glasögon, pengar till stockholmsresan, ev steriliseringen mm. förhoppningsvis får vi snart veta om vi får något bidrag till att fixa ungarnas rum, skulle gärna vilja köpa lite fina grejer på Ikea, ev nå't mjukt för Noah att sitta på när han tittar på tv...

idag är Dan iväg till gamla lgh och extrafarmor kommer dit o hjälper till med städningen . dock så kom Dan o Noah iväg med en senare buss då Noah var lite seg imorse . lillfia är minst sagt tjurig för hon är fortfarande förkyld och har väl ont i munnen, men jag ska försöka fixa i ordning lite här idag ändå.. 

• lunaria

pilea: haha, så du håller också på o nojjar dig . tur att det inte var något, skulle själv bli livrädd om jag skulle få några symptom så där!!
    japp här är oxå kallt, men man ska nog inte klaga, Dan's mamma har haft runt -35-40 grader ett bra tag nu, de tyckte nästan det var värmebölja när det bara var -15 .

jag tänkte på det här med skor och man får nog inte gå på sån't som har en massa foder utan som andas, men inte så att man blir kall. kanske kan skicka mina vinterstövlar, de svettas man i om det är plussgrader ute. samma sak med jackan, men jag är rätt så varm av mig så jag får numera ta på mig tröja och tunn jacka om jag ska gå i några affärer, annars svettas jag ihjäl..

barbamamma: bra att ni kommer iväg till läk, hoppas verkligen ni får något bra som gör er bra igen .

x-girl: men gud, förstår att du tänker på det!! men vad tycker du själv, skulle du kunna tänka dig en tredje?? jag har fått såna bäckenproblem bara vid flytten att jag skulle nog ta abort om det blir nå't misstag. min kropp skulle nog inte fixa en till graviditet, att åka rullstol lockar inte så värst

ja jag tycker inte det varit så hemskt att vara utan tv, saknar ju inte direkt all jäkla reklam exempelvis, men ändå...jag är sån som gärna sätter på tv'n för att bara ha något bakgrundsljud när jag fixar o donar med nå't . men annars, nä om jag skulle få välja mellan bredband, telefoni eller kabeltv så skulle tv'n komma sist.

nä nu vaknade Linn..verkar som att det går bra med städningen i gamla lägenheten, hoppas bara den blir godkänd för vår knäppa hyresvärd

• lunaria

hmm missade ju tydligen några inlägg när jag skrev förut. som vanligt dårå .

barbamamma: jag tycker verkligen synd om er, men speciellt lilla Agathon som måste ha haft världens pina .så orättvist att han skulle få värst krämpor, men får hoppas det går snabbt över nu med all medicin!

njae, telefonen tycker jag är jobbig att vara utan, speciellt när man lever i en myndighetsvärld

x-girl: wiiiiee va kul, skönt att du slipper gå tillbaks till jobbet redan utan att det löste sig .
    shit va fint det blir i köket, blev ju riktigt snyggt!! är lite avis, vi bor i rena råtthålet i jämförelse
    jag håller med dig om att man nu ser ett slut på bebistiden och jag tycker det faktiskt ska bli skönt när Linn är lika stor som Noah och är mer självgående så att säga och framförallt sover hela nätterna . jobbigt att både Arvid och Selma varit krassliga .

japp, städningen blev godkänd iaf . besiktningen blev 18.30 så det blev sen kväll för pojkarna. Noah hade fått vara hos våra gamla grannar efter dagis och han hade krypit ner i hundkorgen tillsammans med deras hund och legat o myst där en stundSolig.

jag blev lite deppig efter dagen, var så jäkla tungt att vara själv dessa timmar och så allt bärande på lillfia. måtte hon snart komma ur denna fas!! vi bestämde att Noah ska skippa dagis de två sista dagarna, han är så svår att få igång tidigt på morgonen så det blir nästan mer stress än avlastning att ta honom dit. på måndag ska han skolas in på ny förskola så det hoppas jag går bra.
    appropå lillfia så ramlade hon idag och fick en jäkla bula i pannan . tycker hon är helt hopplös, hon slänger sig och far lite hur som och slår sig varje dag nu. igår tog hon sats och hoppade rakt ner från sängkarmen med huvet före, som tur hade vi fortfarande sopsäckar med kläder som låg därTyst. men så gör hon hela tiden, går inte ens ha henne i soffan längre för hon slänger sig bara plötsligt åt något håll och rullar omkring som en tok eller slänger sig med huvet före över armstöde. och nu har hon börjat säga "nej" när man säger åt henne att ta det försiktigt. lilla skitungenKyss.

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)