Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

am zandra: ja det är inte kul med öroninfl. precis dessvärre verkar det som att röret i vä öra där han nu har ont har ramlat ur han fick PC och så tog dom en odling på gegget som rinner ur örat på honom o så ska vi tillbaka om ca 6 veckor för en utvärdering om det är så att röret verkligen har åkt ur men skulle inte förvåna mig eftersom han haft så ont nu!! men märker vi  att han har ont ofta igen så ringer jag direkt till öronmott så får dom boka tid för ny insättning av rör. Jag vägrar gå igenom det helvetet som vi fick göra innan!!

suck ja jag bemöda mig inte ens o kommentera hennes inlägg, visst ju billigare man kan få skorna desto bättre men man måste ju ha en sko som håller värmen och mot väta oxå men jag lägger inte 1000kr på ett par skor!!
    Hittade faktisk kängor på ellos till dem o det verkar vara en rejäl känga för den ska klara kylan ner till - 30 grader!! och även att jag fick en rabatt på 30% på ena paret så gick det nästan på 900 kr för dom bägge paren!!

vad bra att du ska få lugnande droppar som inte är vanebildande!! hoppas verkligen att dans sjukskrivning går igenom och att det löser sig på tisdagens möte!!
    Tummen upp för att dan hjälper dig dessutom!!!!

• 7 michelingodingar

Glittrax: "kramar om" tycker du ska åka in på en koll och jag hoppas allt snart vänder!!

CA: ja vi får nog vänta 6-8 veckor först om det  inte blir allt för jvligt då ringer jag såklart direkt till öron men då ska tillbaka till vc här för en ny koll för läk var ju inte helt hundra på att röret åkt ur  även att det dessvärre verkade så.

ja här växer ju mina så det knakar och de stora hade växt 2 nr i skorna sen förra vinersäsongen sen  filippa  hon trampar snett något fruktansvärt så hennes skor sparas inte utan slängs på en gång!! kängorna jag köpte nu var av märket "Eskimå" lite dyrare än vad jag brukar köpa men dom verkade vara rejäla kängor iaf.
    Duktig Elias, det där kommer ska du se pojkar har ju en tendens till o vara senare än tjejjer med sånt där

pilea:kul med lite o göra och vad fint köket ser ut att bli!! men vart ska ni ha diskbänken o kranen ??

am zandra: nä och även om vi haft råd med så dyra skor så hade jag varit för snål för o lägga så mycket på ett parskor som anv en säsong precis vissa dyrare märken är BRA men långt ifrån allt är så bra o billigare kan många ggr vara t o m bättre men inte enl min syrra hon brukar dra med mig in i klädaffärer där en tröja till fredde skulle kosta allt mellan 600-1500 krSkrikandes
    haha uschinte goda lugnande droppar med andra ord men huvudsaken dom gör nytta

xgirl:ja man har en tendens till o fastna framför datorn men vi är så hela familjen här ibland känner man bara "fasen" att man inte kan slita sig härifrån så det bästa är o intesätta sig ner vid den alls
    ajaj stackars selma att inte nageltrånget ger med sig hua under lugnande så är dom ändå vakna o så men dom minns inget efteråt, abbe fick ju det när dom skulle göra en sån där tarmbiopsi för o utesluta gluten då gick dom ner med en slang som hade som en tjock cylinder i stål typ i halsen för o knipsa av tarmludd o bevare mig väl fy fan rent ut sagt så jaghoppas selma blir sövd istället!! 

jaha 2 nätter sov agathon igenom helanatten från strax efter kl 18 till strax efter 06 men inatt vaknade han vid 03 för o äta kan juhoppas det var tillfälligt och att han sover hela nätter nu!!

vet inte vad det är med min hals varje gång jag sväljer,äter eller dricker så känns det som en klump sitter där och är som en isbit så det blir liksom iskallt när jag ska svälja är så himla obehagligt

• 7 michelingodingar

pilea:haha nja man kan nog klara sig utan kran iofs men det underlättar ju o ha det det blir nog alla tiders köket när det e klart
    mysigt o ha en sån dag på ikea

xgirl: man minns inget efter det lugnande just pga det alla gånger inte är så roliga grejjer man ska göra men som kanske inte lämpar sig för o sövas och läk vill ju i största möjliga mån undvika sövning så då får man lugnande så man inte ska minnas det hemska kan ju säga att jag var totalt genomsvett när dom tröck ner den där slangen i abbes hals o han låg på britsen helt väck men ändå så pass vaken så han stretade emot med alla krafter han kunde uppbringa och där stod jag och skulle tvångshålla honom så han låg så stilla som möjligt jag kommer väl aldrig glömma det men tack o lov så minns abbe inte ett smack av det!! usch nä jag föredrar hellre att dom söver när det är barn det handlar om

jaa du det är inte lätt att få ett sånt omslag o sitta kvar men testa med o dränka in en bomullstuss eller vad ni  nu anv er av och lägg om tån sen tar du plastfolie o slår ett par varv runt och såpå med kirurgtejp (silver tejp funkar oxå bra om man inte har kirurgtejp hemma )

vilken fin vinterbild!!

haha barn brukar hitta sina knep till o ta sig framåtFlört freya tog sig fraåt precis som en chimpansunge hon liksom hade ett ben under rumpan och ett ben rakt fram o hasade/hoppade  fram och hade ena armen bakom ryggen ja herregud du skulle sett henne hon hade brytit nyckelbenet så då började hon o ta sig framåt på detta sätt!! undrar om inte jag har en filmsnutt på  min  sida där man får se henne ta sig fram på det sättet

igår var makens bror med familj här så vi gjorde middag tillsammans, hemmagjord kinamat och marängswisch på det blev friterade bläckfiskringarKräks friterad fläskfile och friterade räkor samt kycklingspett och så jeasmineris och sötsur sås och en mangosås var riktigt gott och flötigtTungan ute sen dök makens ena lillebror och hans tjej upp oxå så dom åkte inte hem förrens ca 22 och gissa hur tröttjag var då

nu har agathon börjat komma igång med o vända sig från rygg till mage och blir ju vansinnig när han hamnar på mage Drömmer igår lyckades han rulla av myspölen o hamna under vardagsrumsbordet så han slog i vid ena sidan av ögat i bordsbenet och fick ett blåmärke där så nu blir det ett täcke på golvet istället så han inte rullar ner från kanterna o slår sig så där!!

• 7 michelingodingar

xgirl:hmm min tanke när jag ser tapeterna o du skriver om att ha den blommiga som fondvägg är att det lir kanske inte enhetligt med både enfärgat, randigt och blommigt....blir många olika mönster men det är bara min tanke jag älskar ju randigt så den hade jag nog satt bakom diskbänken som ni är inne på sen målat väggarna med den vita färgen och kört på gröna luckor ska ni byta handtag på skåpen så finns det ju snygga såna i svart att bryta av med och sen måla kryddhyllan svart med.

stackars arvid och selma dom får krya på sig!! så typiskt med när förskolan börjar o allt
    hoppas det gick bra med selma hos fotvården och att det funkar så ni slipper operera tån!!

jösses vadlite snö ni haft herregud vi nästan druknar i snön här Skrikandes har regnat o töat så nu är det blankis istället!! igår rasade snön fråntaken här så nu är det en snövall som täcker upp till halva garageväggen!!!

Glittrax:men herregud inte ens rätt telefon tycker absolut du ska överklaga, hänger/hände i en annan tråd där en har överklagat då hon fick avslag på sin sjukskrivning som gravid och nu i dagarna så vann hon mot FK och fick rätt visserligen ett år försent men hon vann iaf

nä det är fortf så himla konstigt i halsen

CA: mysigt att bara få gå o skrota runt så där,hoppas du får allt sålt på loppisen nu med!! när var det du  hade BF? mitt minne sviker hela tiden o du har säkert skrivit det förutSkäms

madde:förstår att du har delade känslor men hoppas det går bra på jobbet nu ochatt det går bra för sambon och julius usch får ont imagen bara av o tänka på att senast i nov är jag tillbaka antingen på mitt jobb eller så har jag börjat plugga o då har jag gått hemma sen juni-06

agathon har sovit hela nätter 2 nätter här igen så jag hoppas verkligen det fortsätter,han krånglade ju i helgen så i lörd fick jag gå upp kl 04 med honomSkrikandes hoppades då få sova på söndagen men HA kl 07.10 väckte maken mig bara för att det var så tråkigt att vara uppe självDemon fan vad sur jag var!! sen fick han jobba i princip hela dagen igår så ingen vila där inte!!
    i morgon börjar ju skolan o förskolan igen men måste kolla lite med förskolan för nu ska freya gå allmän förskola mån-onsd och dom andra tisd-torsd känns ju lite surt o behöva dela upp barnen så där har varit såskönt o ha alla 3 samma dagar o tider!!

måste dessutom ringa VC om alwin han har nu haft feber/höjd temp i en månads tid han ligger normalt på 37 grader men har nu legat hela tiden mellan 37,8-38 grader vilket jag inte tycker är normalt!!

• 7 michelingodingar
    am zandra: kram på dig så himla jobbigt att medicinerna inte funkar önskar det fanns något man kunde göra!! Du vet var jag finns om du behöver prata!!!
  • 7 michelingodingar

bjuder på en vinterbild så här ser det ut hos oss just nu

xgirl: ska in o kika på den bilden stackars arvid hoppas han sover en stund nu!!
  • 7 michelingodingar

xgirl: var det den lilla bilden längst ner påsidan du menade att dom kombinerat tapeterna?

• 7 michelingodingar

jösses vad inlägg får se omjag minns allt nu då

xgirl:nja jag gillade ändå inte kobinationen av randigt o blommig men det är ju en smaksak ochni ska ju göra det som ni vill ha det
    allmän förskola är gratis för 3-5 åringar så är selma i den åldern så ska hon ha rätt till 15 timmar gratis!!

pilea: jag vet inte om det ärså att allmän förskola är ändrad för abbes del oxå men jag kaninte hitta el minnas att vi fått en lapp om det från hans avd så jag ska kolla det i em o alwin går ju på behovsplats så där kan jag kanske fåändra till mån-onsd i såna fall!!

ja jag hade nog bara haft dom allmän förskola o sparat drygt 1500 kr!!
    grattis på maxens 9 mån dag i efterskott

typisktatt utb du kolla på var här nere jag bor ca 10mil från växjö och har syskon som bor där jag ska absolut söka in till högskolan nu trots att jag inte får det stöd jag villha från maken ang detta så skiter jag i det jag vägrar gå en enda dag till inom vården!! ärdet så att dom nekar mig tjänstledigt pga studier så kommerjag högst troligen säga upp mig i såna fall.

haha jasså ja det skulle väl varalite häftigt o vara med i familjen annorlunda men samtidigt skrämmande tänk o få sitt liv uthängt så där på tv och man läser ju hur mycket folk tycker o tänker om familjerna det kan reta gallfeber på mig när det sitter mammor o klagar över både det ena o det andra som familjerna gör o inte gör undrar om dom mammorna skulle göra jobbet så mycket bättre självDrömmer men visst helt klart att jag ändå skulle ställa upp o vara med har kikat om man kan anmäla sig nånstans men hittar inget sånt!!

CA: vad skönt attknölen inte var något farligt iaf!!
    åh vilken fin bebismage, blir inte alls sugen på fler eller så skönt att bebis snart är ute

am zandra:härligt att du hade en bra dag igår hoppas det är samma idag??!!
    ja han är litesmåbökig agathon om nätterna önskar han sov hela nätter nu så vi kunde flytta upp honom till dom andra är så träligt att varenda kväll behöva smyga in i sovrummet o inte kunna tända en lampa för o klä av sig eller kunna läsa eller småprata med maken för då vaknar han på en gång!!
    haha man kanske skulleta tjänstledigt nattetid undrar om maken skulle gå med på det OOOJAAAAA i helgen blir det revansch mot maken kl 07 kommer jag väcka honom!!

tittar på agathon o du som tycker han ser stor ut vad är då inte din skrutta som tar sig fram så därTungan ute

hoppas mötet går bra idag!!

Glittrax:vad skönt att ni klarar er ekonomiskt iaf även om det är surt o missa pengar bara för att FK tjurar
    nej jag är inte svullen alls vid halsen eller i halsen utan det är liksombara som en klump i halsen o så känns det som om det är iskallt när jag sväljer.

ain:vad kul o se dig härligt att du trivs så bra på jobbet!!

Xgirl:såg sen förresten att jag inte hadeen filmsnutt på freya när hon tog sog fram på rumpan jag var så säker på att jag hade det ju

idag är det skol o förskolestart igen fick en akutttid med alwin till  läk idag så han fick vara hemma från dagis men läkhittar inget fel utan tror att febern beror på virus (dagisvirus som han kallade det) men är febern inte borta om 2-3 veckor blir det en tripp för utredning på barnmott han hade kunnat skriva remiss idag men han trodde detskulle försvinna snart så nu ska jag bara kolla av med dagis hur dom ställer sig till detta för han är ju hur pigg o glad leker o äter osv så jag hoppas ändå han kan få gå på dagis!!

idag fyller alexandra 12 år med herregud unga damen ju så vi ska fixa lite gott till efterrätt idag tänkte jag hon fick en björnborg väska, en kortärm kofta med bälte i midjan, samt ett armband och en bad hair day mössa av oss
    kom på att jag köpte ju en fridakalender till henne med så den får hon ikväll!!

sen börjar ju zumban ikväll oxå så den ska jag på

phuu hoppas jag inte missat o kommentera nån nu

• 7 michelingodingar

joho idaflisan gott  nytt år på dig med

Glittrax:håller tummarna!!!!!

Pilea:den tråden skrev jag med i o 2 gissade rätt på en del av mig

xgirl:svara på din fråga om administration i vården man blir läkarsekreterare det är den utbildningen jag ska söka till

• 7 michelingodingar

skulle ju visa denna hemska julbild på oss familjen flummig
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)