Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

PC260774.JPG
    så här blev det 5 år utan fläkt känns skjönt o ha en nu
    ska dit list vid spisen som döljer mellanrummet som blev efter den andra spisen!!
  • 7 michelingodingar

CarlAstrid:men sch för magsjuka, stackars Elias!!
    Kan förstå att du tycker det ärjobbigt och överdrivet att sätta elias under sån "lupp" o speciellt när du själv inte är orolig eller att förskolepersonalen och logopeden har reagerat på att det är något "konstigt". Vi har j vår äldsta med svår ADHD/DAMP men här har vi fått kämpa som idioter och bara mött motstånd men nu går det framåt iaf men så är det 3:dje skolan han går på nu. Våran grabb Abbe 4 år var j oxå på "tapeten" när han var ca 1,5 år men då var det inget tjat från vår sida utan bvc sköterskan var den som oroade sig mest(förtom att vi reagerat då) och hon tog  kontakt med bvc psykologen som tyckte vi skulle avvakta ca 1 år innan utredning påbörjades och nu är jag tacksam för det för efter att han började på dagis och efter 2 operationer så har vi en lugn kille som kan sitta stilla osv däremot så är han otroligt bunden vid rutiner bryts dom så blir det kaos för honom men det kan vi leva med vårat liv är enbart rutiner pga den stora Drömmer
    tack förresten älskar vårat kök fast nu känns det lite litet men inte så konstigt när 9 pers ska trängas därinneDrömmer

pilea: tack ja det var makens ide med spis i hörnan medans jag var skeptisk men det blev bra iaf!! vi kommer att byta bänkskivan oxå den drar åt sig allt om man spiller så den har j såna fula fläckarRynkar på näsan
    stackars max sch ja denna hostan är hemsk agathon har hostat i över en månad nuSkrikandes

oj då dubbla presenter men kul att barnen gilla det iaf!!

xgirl men vad var det för en tomteFlört men usch magsjuka hos er med hoppas kbt mötet kommer gå bra nu!!

fyy vilken natt agathon vaknade innan 20.30 o vägrade somna om så han somnade inte förrens runt 23 tiden o jag tror han hade feber för han va jättevarm så han fick alvedon sen sov han till 05 då vaknade han av min jävla hosta o så var det kört han vägra somna om trots välling så strax efter 06 la jag honom jämte mig o då somnade han på 2 sek!!  så han o jag fick sova till 07.30 då väckte maken mig o sa att han var tvngen o åka o jobba o dom andra huliganerna var vakna o agathon sov tills 08!!

• 7 michelingodingar

am zandra men sch hjälper inte medicinen alls som du fått nu??? ring o jaga läk så du inte hamnar i botten igenRynkar på näsan
    hoppas ni kan ta steriliseringen på avbet nu bara!! o bläää för denna jädrans mens för första gången i mitt liv så är min regelbunden nuFörvånad o jag har den med exakt 6 veckors mellanrum  så jag har ju hunnit bli nervös några ggr här nuFlört
    tack jag är jättenöjd o det blev jättebra med fläkten ett helt annat kök o det ser större ut där nu liksom mer djupt och öppet eller hr jag ska förklaras!!

• 7 michelingodingar

madde intte vad jag kan se, han har ju fått upp 2 tänder men dom borde inte spöka nu tycker jag och vi ser ingen mer svullnad i tandköttet just nu men ja vem vet kanske är det som ställer till det 

• 7 michelingodingar

CarlAstrid:haha ja du vilka symtom har han INTE nää men det är aggressionsutbrott, kan inte sitta stilla ,mer typ i taket o flöjjer,han kan/kunde inte detta med tänka efter före utan lät impulserna styra det mesta o gör fortfarande, hans motorik var under all kritik kunde inte prata så folk förstod förrens runt 7 års ålder och då slutade han dessutom dregla gjorde sig ofta illa, jättesvårt med koncentrationen och kamratrelationer, svårt att skilja på verkligehet och fantasi, skadar sig själv  och andra osv Nu är han medicinerad och kraftigt medicinerad för att kunna fungera normalt eller ja bättre iaf för helt normalt funkar han inte menhan klarar av vardagliga saker och skolan och han rer ut o sitta stilla och koncentrera sig behjälpligt och man kan prata med honom så han förstår skapligt iaf och han har inte dessa aggressionsutbrotten eller skadar sig själv o andra.
    Tycker det låter som elias är på god väg med språket och inte alls som ett barn med en diagnos!!

abbe genomgick en skrapning av en jättepolyp bakom näsan samt att han fick rör i öronen pga ständiga öroninflammationer( han hade typ en i veckan) innan dessa operationer så var han alltså hyperaktiv, sov jättedåligt ständigt sjuk och ständigt grönt snor forsandes ur näsan, ständigt täppt och snarkade och det värsta av allt matvägrade totalt så han var så liten o späd, mager med stort huvud och uppblåst mage o detta började när han var 3,5 månad gammal.

• 7 michelingodingar

jzaha nu missade jag dig am zandra vi måste fått in våra inlägg samtidigt förut
    usch hoppas du fått tag i läkaren så du kan få en dosändring igen vill inte att du ska behöva må så dåligt igen
    haha ja man hinner ju tänka tanken både en o två gånger när den dröjjer så länge  som 6 veckor att jag sen dessutom lagt ut enormt över magen gör ju inte saken bättre o dessa jävla rörelser (måste va tarmarna el nått) som jag känner nästan dagligenTungan ute

ser nu att läk ska ringa dig i morgon vad bra se till o lyssna på din kropp nu o ta hand om dig vännen!!

madde ja får väl se om det dyker upp nån gadd!!

• 7 michelingodingar

am zandra:kul att du gillade presenten
    haha nää det ska väl till ett under om det ska kunna bli en bebbe här

pilea:härligt o bli av med en massa skit som bara står o tar plats usch ja gode tid bära agathon i babyskyddet håller på o knäcka mig måste bara hitta ena bälteskdden som vi har för den får abbe ta här nu sen får freya ta abbes bältesstol för hon klarar ändå inte av o åka bakåt pga sin åksjuka o så får alwin antingen ta freyas eller om agathon ska få ta den får se hur vi gör där men det är ju en acta graco tror jag den heter och sen har vi ju Be safe izi kid stol som alwin sitter i nu.

madde: hoppas det  går bra idag så ni slipper operation!!

xgirl:kl att selmas utveckling går framåt ja det där med fantasi abbe har en enorm fantasi ingen av våra andra  barn har haft det men abbe jösses han kan hitta på en lek av t ex några stolar eller som idag hade han byggt ihop några klossar av duplolegot o det var en kameraDrömmer
    usch bilstolar är så hutlöst dyra!!

• 7 michelingodingar

CarlAstrid:glömde ju säga att teckningen är jättefin!! sk huvudbeningar brukar ju vara det första dom lär sig o rita
    potträning tjaaaa jag har gjort som så av med  blöjjan fram med pottan i vardagsrummet och sen tjata tjata tjata och ösa med överdrivet mycket beröm vid minsta lilla dom gjort i pottan så har jag sen successivt flyttat in pottan till toaletten.
    Nu sätter ju dagis alwin på pottan vid bestämda tider så det hjälper ju till en hel del och alwin går själv in på toaletten nu o drar ner blöjjan o klättrar upp på toan o sätter sig men inte alltid det blir något där men han försöker ju iaf jag anv dessutom Up&Go blöjjorna så dom är ju lätta o dra ner!! sen är det viktigt att inte pressa barnet för vissa barn är inte mogna helt enkelt utan då är det bättre o vänta lite och göra nytt försök senare. och detta med att dom säger till EFTER att dom gjort något så är nog de flesta barn så, alla mina har gjort det tills  dom liksom fattat att man ska säga till INNAN

vad härligt att ni fick lite egentid igår och att ni nu kan få barnvakt då o då

madde:vad skönt att det inte behövs göras något nu iaf!!

xgirl:ja jag trodde så oxå att alla barn brukar ju ha fantasi men nja inte mina jisses jag undrade förr vad som var fel eftersom dom inte hade någon fantasi men med abbe är det som sagt helt annat den herren har verkligen fantasi idag blev dessa nedrans reklamblad tält och sängar här

usch städa är så tråkigt!!

am zandra: mysig dag ni haft idag ojoj ingen liten bebis ni har ju

usch vet inte vad det är men jag är så jävla irriterad på allt o alla känner mig frustrerad och vill inget o orkar inget fick totalt vansinnesutbrott efter att alwin o freya fått tag i filippas nya smink hon fick i julklapp så hela freyas säng  är guldfärgad av puder;kräm,guldnagellack osv osv dessutom är alwin o freya oxå fulla med nagellack över hela benen som jag inte får bort och sen att det ska stökas ner så förbannat men inte att dom nån gång kan tänka sig o plocka undan o domklättrar på bänkar,i soffan bakom tv:n och slåss, nyps,biter och håller på och sen fick maken sig en skopa idag med för att han ringer o tjatar om saker som jag känner att det kan väl för fan han ringa om som inte har en mängd småttingar som härjar kring benen inte nog med det så stanna pannan i morse o pelletsen var slut så jag gick dit för o fylla på men möts av tomma pelletssäckar då är den SLUT  KUUUUUL 18 minus ute o bilfan vägrar starta så jag kunde åka till makens bror o  låna lite pellets tills vi får hem i nästa vecka så fick skicka bort fredde med en pulka o hämta några säckar så vi fick lite värme igen phuuu som sagt är baras så trött  o irriterad på allt just nu!!

• 7 michelingodingar

suck tyvärr såär det liksom inte bara gårddagen utan allt känns så tungt just nu varför vet jag eg inte och det är somom jag går runt och har pms dygnet runt vaknar på uruselt humör och lägger mig med uruselt humör fräser åt allt och har inget tålamod blir irriterad förminsta lilla ljud Gråter och pms är inget jag bör el ska ha nu då min mens tog slut i lördags men jag kanske skulle knapra mina tabletter mot det o se vad som händer.... äsch jag vet inte nån jobbig svacka helt enkelt kommer väl ur den nån gång!!

var på bvc och hade 6 ungar med mig så det kändes som kaos bara och jagvetinte vad bvc sköterskan kollade el inte kollade men agathon hade inte ökat så jättemycket i vikt jag trodde han skulle väga över 10 kg men vägde 9,7 kg och var 73,6 cm lång freya var på 3 års koll och väger nu 13.1 kg och är 94,5cm lång

återkommer med kommentarer senare ska försöka äta lite och ta huvudvärkstabletter för huvudet går snart i bitar känns det som

• 7 michelingodingar

pilea:tack ja  det är väl eg inte konstigt om man känner sig helt slut just nu men förhoppningsvis vänder det väl snart!!
    oj vad du säljer grejjer jag har sålt 3 auktioner på tradera idag och har flera auktioner som går ut i morgon pojkkläder i stl 74 om nån e intresserad
    haha så rolig max verkar vara som gör så där med händerna men du här har vi  en till segpropp, göra något varför då när alla andra så gärna gör det åt mig attityden och agathon fattar inte alls detta med gåstolen han liksom blir hängandes i den o ser ut som en fågelholk däremot så har han ju börjat fatta hur man ska hoppa i hoppgungan/ställningen vi köpte men han är för skön för han vägrar hoppa med bägge benen utan han hoppar bara med vä benetDrömmer

am zandra: men fyy för din pappa tråkigt att du blev så avtrubbad vid mötet idag och att det inte gav något direkt hoppas Linn har somnat nu så du får sova lite du med!!

Madde: nää dom har fortf nagellack över ben o fötter skämdes ihjäl när freya skulle kläs av o vägas idag o min sköterska på bvc är helt underbar så hon började skratta o sa att det var tur att jag sa vad det var för annars hade hon trott att freya fått hemska eksemTungan ute
    ja dom där klistermärkena som ungarna får herregud jag brukar slänga dom så dom inte stoppar in dom i munnen!!
    jaa du mina är vana vid att somna i egen säng sen dom var nyfödda vi kör på rutiner på en gång så mina lägger jag bara i  sina sängar o sen så somnar dom men dom har oxå haft perioder då dom gör som julius men då har jag bara gått ut därifrån o låtit dom hållas och efter en liten stund har dom lagt sig ner o somnat

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)