• Pilea

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

am zandra:
    Max tackar o bockar

Jo, så tänker jag också när det gäller tyg, att det blir skitigt o att ungarna säkert kommer dra o hänga i det. Kanske att man kan ställa dit en garderob utan bakstycke!

Men va typiskt att mäklaren är på älgjakt! Hoppas att allt verkar schysst o att det blir en affär! 

Usch då, stackars Linns mage!
    Max har blivit mycket trögare i magen sen han började käka riktig mat, nu bajar han var 3:e dag ungefär.

Är själv med barnen, men R kommer hem om någon timme. Han har varit i Tallin över dagen genom jobbet o hållit i ett möte. Eftersom banken samarbetar med Estland åker han dit lite då o då.
    Är egentligen föräldramöte på Alves avd på dagis ikväll, men det fick vi hoppa över (dom säger ju samma sak varje gång iaf)

Max sover o strax ska jag duscha Alve o Tyra o sen är det natti natti för deras del.

Imorgon ska Max på 6mån kontroll på BVC. 

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • Pilea
    Madde01 skrev 2010-10-11 20:41:24 följande:
    Hänt lite tragiska saker här i samhället därför jag inte vart så aktiv idag Rynkar på näsan
    Och så är det ensamnt sambon har åkt bort i jobb i en hel vecka.. Jobbigt att han är borta just nu, då jag har en vän som jag tror behöver mig väldigt mycket just nu ..
    Vet inte om ni har läst om han killen som hängde sig live i flashbackforum? Det är iaf den tragiska saken som drabbat vårat samhälle Rynkar på näsan

Blev inte VC för oss idag, då Julius har sovit ända till 4 i morse utan att ha hostat en endaste gång på natten.. Så han kanske är på bättringsvägen nu? hoppas det iaf Glad

Kommer in o svarar i morgon, orkar inte läsa allt just nu ... Även fast jag inte kände killen i sig så kände jag mååånga runt omkring honom, hur kan detta ta så hårt på mig då? Fattar inte det...
    Jo, hörde det precis från R! 
    Usch o fy, fasiken va tragiskt! Förstår att det måste kännas extra påtagligt o jobbigt för dig som vet vem han är o som bor där. Kramar till dig!
  • Pilea
    Madde01 skrev 2010-10-11 21:48:13 följande:
    Jo skulle mest vilja kunna ställa upp för min vän just nu, men det är svårt när han har lillplutt hemma själv.. Det är nämligen hennes kille brorsa.. Och dom stod varandra otroligt nära..
    Förstår det! Va jobbigt att du är själv hemma med Julius! Men hon känner nog ditt stöd iaf ska du se.
    Såg dom händelsen? Fy va läskigt alltså! Man kan ju undra vad som föranländer en sån sak!
  • Pilea
    Madde01 skrev 2010-10-11 22:35:27 följande:

Antar att dom sätt själva händelsen, då filmen fortfarande cirkulerar på nätet, folk vill lixom inte sluta sprida den... Fruktansvärt detta.. Och att folk triggade upp han så otorligt på forumet, det är helt sjukt.. Det var lixom ingen som ingrep o ringde polis.. Hade dom inte suttit där o sagt att "du vågar aldrig" och sådanna grejer i stället för o ringa så skulle det kanske inte hunnit gå så långt lixom.. Kan inte sova heller pga. allt detta.. Ska iaf försöka mig på det snart..

På Aftonbladet står att polisen larmades 13:44 o att dom var på plats 14:05 o att det då var försent o att folk inte riktigt förstod att det var på riktigt. 
    Men att folk ens vill se, ja dom lär ju ångra sig! 

Ja, bäst att du försöker sova! 
  • Pilea

Natti natti, nu går jag o lägger mig!

Kramisar! 

• Pilea

Det blir många sexor idag! Max var på 6mån-kontroll nu på morgonen. Han väger 6660g o är 66cm lång så kurvan går sakta uppåt.
    Det var världens gulligaste läkare, en kvinnlig lite äldre, jag blev nästan lite kär i henne Max fick godkänt på alla punkter o hon tyckte att han lyfte bra på nacken, men att vi kunde träna lite mer genom att lägga honom på mage på tex ett bord o stå på knä nedanför o uppmuntra honom o hålla en hand på rumpan så han känner att han har kontakt med underlaget o inte välter över. Hon var inte bekymrad över att han inte vänder sig, det kommer sa hon.
    Hon tipsade mig om att äta mältat havre som var bra mot en massa saker, bla mjölkstockning. Om man har lite på filen på morgonen så får man aldrig mer stockning sa hon. Så jag köpte ett paket på apoteket, spc-flaks heter det. Det förbättrar vätskebalansen i kroppens celler.  

Ska strax äta lunch, jag återkommer!

Madde:
    Har du kunnat sova något inatt?

Xgirl:
    Ja, usch, man ska aldrig gå in o läsa sånt där, man mår bara dåligt!
    Men jag vet hur man kan vara, man blir nyfiken på ett konstigt sätt. Det är som man medvetet plågar sig, tex om man går in o tittar på änglabarn osv här på FL efter att ha läst i en tråd o så blir man ledsen. Eller att man tittar på riskförlossningar på TV när man är gravid. Eller som jag tittade på en dokumentär om "Den sköra tråden" om folk som förlorade sina prematura barn o så satt jag där o lipade o kände igen känslan från NEO. 

• Pilea

Barbamammans...
    Smart att hinta om kläder till födelsedagen, brukar jag också göra
    Ja, ytterkläder är bra dyra!
    Jag är bra sugen på Tretorn Hockeyboot till barnen o mig själv, men det kostar ju en slant.
    Jobbigt med en trotsig Abbe! Vet hur det är

am zandra:
    Visning på torsdag alltså, här går det undan, spännande!
    Perfekt att man kan få hjälpmedel i form av en mobil!

Xgirl:
    Hon kan inte ha fått urinvägsinfektion då? Symtom på det kan ju vara att man helt plötsligt börjar kissa på sig!

Nu stinker det bajs här, time för service-byte

• Pilea

Äsch, var bara några bromsspår, hi hi!

Tyra håller på o gör kullerbytta här, eller byllerkutta som hon säger

• Pilea

Somnade tidigt igår, redan kl.19 i soffan. Men sen blev jag väckt av Tyra som ville gå o lägga sig "Mamma du får sova i min säng istället" sa hon, lillpluttan. Sen somnade jag bredvid Tyra o R åkte o tränande. Vid 21 vaknade jag av Max så jag bytte säng o liggammade. Vaknade runt 02 av att det var en anings varmt, låg nämligen med kläderna på Klädde av mig o kröp ner igen, orkade inte ens borsta tänderna. Ja, så trött kan man vara ibland, hi hi! 

Hamyes:
    Välkommen hit!
    Kämpigt med depressioner!

Barbamammans...
    Såna här skor menar jag! Varmfodrade o mysiga!

http://www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?CategoryId=35018&ProductId=264230&ArticleId=624943

Skoj med zumban o att du äntligen kunde komma iväg!
    Mindre kul med datorn, men skönt att det gick på försäkringen.

Åh, så där mysig börjar Max också bli Hjärta 

xgirl:
    Åh, fy för mjölkstockning, lider med dig! Du får väl köpa spc-flaks nu som barnläkaren tipsade om så slipper du skiten  

Tack för länken!

Ha ha, ja dom kan kläcka ur sig det mest roliga o konstiga saker ibland
    Har en kompis vars barn berättade för personalen på dagis att när han spelar TV-spel så dricker mamma vin Han får spela på fredagar o då kan det ju hända att man tar sig ett glas, men det lät ju som han har en alkoholiserad mamma så som han beskrev det  

Ja byllerkutta, det låter nästan lite snuskigt

Ain:
    Skönt att få rensat!
    Tycker jag rensar hela tiden, men ändå fylls det på direkt. Här om kvällen ringde en dagiskompis mamma o frågade om jag ville ha kläder i stl 80 så hon kom förbi o lämnade en full kasse. Jättesnällt, men nu har jag kassar lite var stans här hemma. Kläder som väntar på att få börja användas, kläder som ska säljas, kläder som ska skänkas osv osv.

Glittrax:
    Det var länge sen, jobbigt att illamåendet inte riktigt vill ge med sig. Hoppas tabletterna hjälper!
    Kul med inskrivning  

am zandra:
    Har du kommit på vad det var du skulle skriva än?  

I eftermiddag ska Alve till läkaren, årlig koll eftersom han föddes så tidigt. Han kommer följas upp fram till han blir 18år. Men idag blir det pappsen som åker med honom. Han ska vara där kl.15:30 så han får gå något tidigare från dagis idag så att dom hinner dit.
    Tänkte höra om dom kan åka o köpa skorna till åtminstone Alve efteråt. Måste ju nästan ha med honom så det blir rätt med stl. Känner att han måste ha ett par schyssta skor eftersom han går lite halvtaskigt efter benbrottet o han blir lätt trött.  

• Pilea

Barbamammans...
    Nä, precis, inget blött hår

Ja, svindyra är dom, men har hört att dom ska vara super + att Alve alltid fryser om fötterna. Ska funka bra även som vintersko iaf här i Stockholm.

Mysigt med lite fika på dagis

Jag råkade väcka Max här alldeles nyss, en grej som åkte i golvet o han låg i vagnen i hallen o blev livrädd stackaren. 

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)