• Glittrax

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

gaaah, jag blir knäpp på traderaren! nu säger hon att hon försökt föra över pengarna sen igår och uppger ett helt annat kontonummer, hon undrar om det är fel kontonummer eller clearing, ja inte en siffra är mitt kontonummer! vad är det för fel på människan! Kräksdet står ju mitt alias på tradera på överföringen samt summan...

• Glittrax

kontonumret hon anger som hon försöker överföra pengarna till är ju hennes eget!! Förvånadkollade upp det nu, men vilken märklig människa jag har råkat ut för! blir ju nervös...

• Glittrax

Xgirl: haha.. ja jag fick mig ett gott skratt ,tycker lite synd om henne...
     när jag skrev att det var hennes eget nummer så svarade hon att "ja inte ens det fixar jag" lite förvirrat intryck får jag, inte lätt alla gånger...
    får se om hon lyckats föra över några pengar, det syns väl i morgon. det är ju dessutom en man

nåja, på jakt efter en ny overall nu då.... har några på g på tradera från här i närheten, så man kanske tom slipper frakt... är lite skeptisk till allt vad frakt heter nu...gaah!

• Glittrax

halva texten försvann:

det är ju dessutom en man som skriver mailen och hans fru som har lagt ut auktionerna säger han, han skulle ju fråga sin fru i början när auktionen var avslutad då jag  frågade om det kunde skickas med schenker..

• Glittrax

Sorry att jag inte svarat på era andra inlägg tjejer! jag gör det sen! jag bara undrar, skulle inte överföringen från traderaresäljaren synas nu om han gjorde det igår??

Xgirl: vad skönt för dig att veta att du inte är gravid, måste vara lättande!

Här har jag och sambon sovit sen halv nio igår kväll, milda matilda!jag har då inte sovit så bra, han har snarkat nåt enormt för han är så trött sen helgens övning. han sover än... ska väcka han sen då jag ska iväg till kuratorn, stackarn var så trött då han kom hem igår em... han kunde knappt äta! Han fick ta nattningen av Nova och jag frågade honom om han ville ha kaffe efter det, njae, kaffe eller sova fick jag som svarSkrattande han valde då att sova... jag var inte sen att hänga på! Glad

• Glittrax

nää, jag skrev en hel del här men nu är det borta! Skrikandes

• Glittrax

Xgirl: Visst är det typiskt att när man säger en sak som funkar så händer precis motsatsen, lite komiskt är det... men det är bara att truga på och få henne tillbaka i sin säng...

am zandra: lilla Linn då, hoppas det inte blir nåt mera kräkande och att resten av familjen klarar sig!

men vilken skum psykolog!men skönt att det funkar så bra på dagis nu och att ni får stöd där och att det känns så bra!

barbamamma: men vad sjukor ni ska få då! trist att inte högkostnadsskyddet gäller, i ärlighetens namn har jag aldrig förstått mig på högkostnadsskyddet för medicin?!

pilea: åh såfint och stort det kommer bli i köket sen, men vilket jobb, roligt med allt spån..

ca: oj vad han trotsar elias! man får verkligen välja sina strider som barbamamma skriver! har han fortsatt kissa på sig?

apropå kläder , om vi får en kille så kanske vi är intresserade av lite pojkläder! absolut! har dock kanske på gång här från bekanta, men hör av mig då bebisen kikat ut! Glad

• Glittrax

ja nu är jag sjukskriven, igen!  men det här funkar ju verkligen inte, går mest med kryckor nu och kuratorn frågade i måndags att jag inte behövde kämpa nåt mera nu, jag tokgrät ju där hos henne, allt bara sköljde över mig

så jag har fått en läkartid på tisdag, behövs ju läkarintyg från 8e dagen, kuratorn skulle prata med läkaren, ville eg byta til en annan, men det går inte göra bara sådär, ska skrivas på papper och det tar några veckor..hm... knepigt! så jag får samma , sjukintyget förra gången det jag fick avslag på var inte så välskrivet tycker kuratorn, men nu då jag har kontakt med henne så ska det nog fixa sig, hon är så bra, hon tar på sig att kolla regler hit och dit, försökte fixa en läkartid hos en annan läkare, men fixade en iaf hos min ordinarie, det känns skönt att hon finns! släpper mycket på kraven genom att hjälpa mig med dessa saker... det kanske är deras arbetsuppgifter, men det känns jättskönt!

Vi har haft barnvakt sen igår em, så himla skönt att inte ha nåt tjat och skrik runt sig!

vi var på bokrea igår, har inte kommit ut innan, men sambon skjutsade mig i rullstol så det gick riktigt bra, så skönt att så komma ut lite! sen köpte vi en mjuklift, carena, på barnens hus, är i valet och kvalet hur vi gör, vill kunna bära upp bebisen en trappa, vi har ingen hiss. Tänkte lägga liften i sittvagnen, det är en brioduo, men gillade aldrig att bära nova i den, dessutom är den ju supertung! men nu är det som nästan sammet i mjukliften vi köpte, kanske blir supervarmt! men så priset var 500 kr,  brios egna mjuklift kostar 1300 eller tom 1400 kr!! Förvånad

nån som har mjuk/hårdlift, ej brio eller dyrt märke, som inte har sammet i? nästan fleece skulle jag vilja säga att det känns som...

• Glittrax

barbamamma: jo jag vet att vissa läkemedel inte ingår i  högkostnadsskyddet.. Ni är ju en stor familj så jag förstår att ni lätt kommer upp i det! kanon att alla barnen räknas in i samma, visste jag inte! Förvånad

kattskrälle! fy vad arg jag skulle bli jag med....

Am zandra: åh , du måste visa bilder på glasögonen på dig, blir så nyfiken!
    usch, hoppas magen håller sig i schakt.. och att bihålorna blir bättre

ja det är superskönt att släppa på vissa saker som kuratorn tar, inte behöva ha full koll, är så disträ ibland och tar inte åt mig information...

smärtan är så vidrig vissa dar, jag bara svär och fräser, det tär ju mellan oss och sambon, han säger att han förstår att jag ´har ont, men i tisdags så trodde jag nästan allt var slut! sa att jag känner mig så ensam, då reagerade han jättestarkt, stirrade bara rakt fram och sa inte ett ord, men sa sen hur jag kunde känna så då vi är tillsammans.... skitsvårt att förklara...men det som utlöste var nog att han inte hört av sig från to kväll till i söndags, här var jag ensam hemma, dock var svärmor här en stund på fredan, men jag kände mig så övergiven! kände att jag lika gärna kunde föda ensam utan nåt stöd från honom... sa att jag fick samma känsla som då Nova föddes, kände samma övergivenhetskänsla då...

mjuklift ja, jag är ju så förtjust i denna mjuklift ändå, man kan ta ut bottenplattan och använda den som åkpåse sen i höst, ska fundera hur vi gör, vi har ju en ligginsats som är till vagnen, och den är rymligare, så när det är varmt i sommar så kanske vi använder den...

• Glittrax

Am zandra: åh vad "skönt" att höra att du känner lika som mig, känner mig inte lika ensam längre...

hur känner du dig idag, läste att du hade ångest

Måste ju skälla på obstetriska kliniken här, tog ju nya sköldkörtelprover den 18e feb.. hörde aldrig nåt, tänkte att då är väl allt som det ska, var till bm i tis och hon blev förtvivlad över att jag inte fått nåt provsvar från dem, det är deras uppgift att lämna svar till pat för det är där svaren hamnar, därfifrån jag får utskrivet medicin osv... 

Bm skrev iaf till obstetriska i nån frågelåda och direkt kl 8 i onsdags morse så ringe läkaren, jo provsvaren var inte så bra så nu har jag fördubblat dosen av levaxin!!  dock väldigt låg, 50 mg, men ändå! grrr!
    jag har nog gått här i onödan, har haft sån oro och ångest och jag tror ju och bm tror att hade jag fått medicinen höjd tidigare, så hade dessa obahag lagt sig lite, det tog EN dag sist att få provsvar och påbörja medicinering.... nu tog det 12! dessutom så fanns inget svar på urinodling från 18 feb, det står klart och tydligt i journalen att jag lämnat det, men inget provsvar, det är borta! Läkaren skrev i journalen efter bm frågade om provsvaret där med "har det lämnats nån odling?" Förvånad ja var kvar där på sjukhuset just för att det skulle gå 3 timmar mellan jag kissat.. ibland blir man rädd för vad som händer!!

ÅÅH barbamamma: krya på dig!! ta hand om dig och familjen nu

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)