• Glittrax

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

ca: åh heja heja snart i mål! hur mår du ? har du svårt att ligga ner då du ska sova? jag får palla upp med kuddar för att kunna andas normalt.. sover jättedåligt därför.. vaknar av att jag sjunkit ner och har ont i nacken...

• Glittrax

jaha... jag har underproduktion tror jag det var? eller över? av sköldkörteln, nå ja, ska börja med levaxin idag. kul kul...

skriver mera senare, måste hämta medicin på apoteket

• Glittrax

Am zandra: jag hade 3,2 i värde på provet, är det under eller överproduktion? fattar nada... Läkaren sa att för en icke gravid var det normalt men för en gravid skulle det inte ligga över 2...

vad har du för värden?

jag skulle börja med 25 mg levaxin per dag .. och vad gäller blodtrycket som inte hade nåt att göra med sköldkörtelrubbningen enligt läkaren så ska jag till bm på ti och ta det igen och om det är högt fortfarande så ska jag få göra tillväxtul, då börjar jag fundera på detta med att jag blev flyttad 16 dagar framåt, TÄNK OM bebisen är liten redan från början....Obestämd jag kanske har BF 11 april ändå?.. mycket funderingar nu....

Det känns på ett sätt lite befriande att man fått veta till stor del varför jag mår som jag gör! har jag nåt att skylla på liksom... om du förstår vad jag menar.. men vi ryker ihop här hemma ständigt.. så det är inte alls kul...

Men nu har det börjat om igen detta med sjukskrivning, jag blev 50 % sjukskriven av läkaren from idag, hon skrev intyget på en månad,  detta med sköldkörtelrubbningen blodtrycket och foglossingen skulle tas med.. ska ringa fk och höra... jag ska ju sjukanmäla mig hos fk nu igen då.. men vet inte om jag orkar med detta igen att gå och vänta på ett beslut från dem!!!!

• Glittrax

jo det är första ggn provet tas denna graviditet, och det var ju jag själv som frågade om det kanske behövde tas igår eftersom det var samma under förra grav ..... skulle ju bara ta prover för hur njurar och lever fungerar för blodtrycket är som det är... ibland känns det som man får sätta sina egna diagnoser....

• Glittrax
    Ca: Grattis til er söte pojke!!! BabyÅÅH vad hormonerna stormar över och jag gråter här  när jag ser såna små gobitar!!Tungan ute hoppas allt gått bra och att ni får vila hela familjen! Leo är ju ett jättevackert namn! Vi har Leon på vår lista på namn just nu om vi får en kille...Skrattande men Nova och Leon låter en aning lika... eller?

Barbamamma: Men vad lustigt, jag bakade en tuppkaka jag med härmomkvällen! de är ju så goda! men hittade ett recept som jag  ångrade att jag tog..haha.... 6 ägg!!.. ja resten förstår du nog....Skrattande hade smet så det blev över ungefär.......hade en mindre långpanna dessutom så kakan blev jättehög! sen skulle inte glasyen kokas upp som stått i förra receptet.... jag var så disträ att ett helt ägg  istället för bara gulan hamnade i glasyren.... men det gjorde faktiskt inte sån skillnad tack och lov! äggvitan blev lite koagulerad bara...haha... Jag har suktat efter att bakat denna kaka flera veckor, men inte haft ork....  så halv sju en kväll var jag jättepigg, såklart ville nova va med men hon var så trött så det var ingen hit... hon hällde mjöl överallt och knäckte ägg som hon ville.. jiisses!
    men nu fick jag den gjord.. den blev ju ätlig i alla fall... nå ja, mycket snack om bakning nu...
    Läste om din syster, shit vilket steg hon tog...Förvånad hoppas bara på att er relation kan vara bra framöver nu!
    Hoppas Alwin kryar på sig, kul att de andra barnen får åka iväg!

Xgirl: ååh, krya på dig nu.. låter inget vidare att ha magsjuka... Om öppna förskolan, bra att det känns bättre i alla fall, så kan du ju välja OM du vill gå dit...
    vilken buse till dotter du har, förstår att det är jobbigt...  de hittar ju på allt möjligt tokigt så man vill bara dra täcket över sig vissa ggr...

Pilea: ja oj, kolla upp sköldkörteln du med.. många har ju problem med det så det kanske är nåt sånt?!

vad hade du för värden under graviditeten?

Am zandra:hoppas ni kan få det lite lugnare nu, bra att Dan tar pappaledigt så ni slipper alla krav från af och fk och alla möjliga.. kan förstå stressen....

Här har Nova vart så gnällig varenda dag sen förskolan... hon gråter och gråter och är så trött, ingen feber.. men tycker hon luktar "halfluss" ur munnen igen .Obestämd

Vi tänkte åka på bibliotket där de har teater och bokläsning idag, men tror vi nöjer oss med mathandling och åker till farmor sen så blir det inte så stojjigt...  tror hon behöver vila lite.

Jag var ju till bm i tisdags, blodtrycket hade sjunkit!Skrattande!!  så inget tilväxtul i nuläget.. dock kollas jag varje vecka, Nåt lustigt bara, fick en remiss hemskickad på posten med ikryssade blodprover och datum, datumet är 4 v efter jag började med Levaxin, vet att läkaren sa att jag skulle ta nya prover då.. men vet inte riktigt vart?!..  minns så dåligt och är så disträ och stressad....får kolla upp det, tar nog med remissen till bm på tisdag.
    Sen blev jag ju som sagt sjukskriven  halvtid förra fredagen.. sjukanmälde mig på fk då, men står som sagt i valet och kvalet om jag ska fullfölja med att skicka in papperen... har ju ännu inte papperen man ska skicka in till fk... de har nån snigelpost tror jag!  

Var till kuratorn igår och det kändes skönt att få prata med henne igen.. hon tycker ju att jag ska skicka in alla papper till fk, hon sa att vi ska ordna det tillsammans och får jag ett besked från fk om att de inte vill ge mig sjukskrivning, så kunde hon komplettera med uppgifter, hon hade gjort det förr, bara ringt fk och berättat sina patienterns situation!Förvånad låter ju för bra för att vara sant! hon nämnde att min depressiva historia kommer ju inte upp nu... hon är ju lite orolig över det, att jag ska få en depression igen och när man är gravid är man ju extra känslig... måste fokusera på att få må bra inte bara för min skull utan bebisen och resten av familjen sa hon.. och hon har ju så rätt...

men saken är att jag får slut på akassedagar om ca 2 v och börjar med jobb och utveklingsgarantin... ska jag eller ska jag inte ringa min handledare på af? nu moler det i mitt huvud och jag kan inte reda ut det...

handledaren förstår min situation.. men allt blir så struligt när jag får inkomst från två olika mitt i...... ¨både akassan och fk... och om jag ändå inte får godkänt.... allt käns så jobbigt igen.. så jag drar mig för att fixa detta med sjukskrivningen igen! det tar sån kraft och jag blir så nedstämd av det!

sorry att jag snackar på en massa nu... men skönt att få skriva av sig allt man funderar på......

kram till er tjejer!
  • Glittrax

Pilea: näää hoppas det inte bryter ut magsjuka i hela familjen!  men vad duktigt att han springer in på toa och kräks! blev helt imponerad!Förvånad fast han fyller 5 år va? men ändå starkt gjort tycker jag! hoppas han får må bra på sin födelsedag i morgon

Bussåkande pratar ni om, i jämtland är det gratis, eller var förrut ialla fall, så jag blev en aning sur då vi flyttade hit och upptäckte att man minsann betalar fast man har barnvagn!Skrikandes 26 spänn dessutom och det ska höjas!! vad betalar ni andra för buss.. nyfiken?

• Glittrax

Pilea: jo, ett litet hopp tänds ju att hon vill hjälpa en..Men sen då hon sa att 100 % är lättare att få trodde hon.. hm.. bm har sagt att 50 % är lättare.. så jag vet inte vad jag ska tro...Obestämd

ja här gäller oxå zoner, 26 kr per zon..  men finns ju billigare alternativ med kort

• Glittrax

Pilea: förra grav hade jag högre värde än nu, men då hade de andra riktlinjer angående att sänka värdena för gravida, nu vill de sänka dem på direkten om de är över 2 fick jag höra... Men Nova verkar ju vara helt normal... man läste ju såklart om skräckhistorier om funktionshindrade och hjärnskadade barn, men det är om det är galna värden åt nåt håll...

ingen aning om det kan komma tillbaka senare, men man kanske är mer känslig för det? bra att du ändå tog prover efteråt... det var nåt jag "glömde" bort helt och hållet....vad obehagligt att du fick klåda! här känner jag väldig skillnad redan i att det inte är nåt tryck över bröstet,  kändes som nån höll händerna på halsen hela tidenObestämd... och jag är inte skakis som tidigare,

• Glittrax

Am zandra: ååh vad jobbigt om du och familjen skulle få magsjuka.. det gäller ju att vädra och sprita och åter sprita.. men det hjälper ju inte om det är ett magsjukevirus som härjar!Obestämd

Låter bra att mötet gick så bra idag och att ni bestämt nåt! blir så glad att höra! struktur behöver vi alla för att må bra tror jag..
    Men vilken gullig bild på er på bloggen! ser att det ligger nya bilder där på barnen med,  (har inte varit där inne på länge) de är ju så söta!Glad

Jo kuratorn är verkligen proffsig, hon jobbar ju i posomgruppen med och kan detta med kriser... hon tyckte jag hade ett annat klang i rösten nu och mera framåt än då vi sågs för över 1,5 år sen.. hur nu hon kan minnas mig.. det kändes iaf väldigt positivt att höra! Men jag vet fortfarande inte hur jag gör med sjukskrivningen och om jag ska meddela AF.... suck. kanske ska vänta tils jag är inne i Jobb och utvecklingsgarantin och sjukskriva mig då?.....

Men inte ska du tänka så angående Noahs språkutveckling och sköldkörtelrubbningen!! har inga samband tror jag, tänk inte så nu

• Glittrax

Grattis Till Alve idag!!{#emotions_dlg.flower} hoppas han klarat sig från nån mera magsjuka!

Zandra: jag har bara fått 50% sjuskrivning än så länge... så för att stämpla upp resten av tiden så är jag ju inte avskriven från AF... för då kan jag inte stämpla. men kanske ska ta ett snack med AF på måndag om jag bestämt mig för att vara sjukskriven..man ska ju anmäla alla förändringar..

ja ja läste om det att man inte får vara 30 dar sjukskriven eller föräldraledig..  undra vad som händer efter det? ska ta reda på lite mera

xgirl: åh så skönt att det var så lindrig magsjuka! hoppas det inte dyker upp igen nu då..

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)