Nja, jag tror nog att man maste bli smittad om det är en sjukdom som orsakas av virus... Men man kan ju bli smittad typ i affären eller nagonstans ocksa...
I paskägget ger jag ett par sma godisar. Det far hon pa morgonen av paskharen. Sedan far hon söka paskägg med farmor, och i det vet jag inte riktigt vad det är faktiskt. Lite godis kanske, och sa nagon present. Ett spel tror jag. Av oss far inte Benjamin nagot, men av farmor och farfar tror jag.
Sa, nu är jag i österrike. Det är sa lugnt och skönt, barnen sover och jag äter vattenmelon Resan hit gick bättre än väntat. Det var ju en lang resa, sa jag var ganska slut efterat, men det blev egentligen aldrig nagot gnäll eller bra, utan jag blev mest trött för att man maste halla efter ungarna hela tiden. Det var ju full fart i lekplatsen pa taget. Miriam hade saa kul med alla barnen och Benjamin ocksa. Sedan var vi hos min goda vän sedan gymnasietiden (vi har hallit kontakten sedan dess och nu har hon flyttat till Schweiz). Där blev det ocksa full fart för hon har tva barn. Roligt, för de är äldre än Miriam och jag var inte säker pa om de skulle leka ihop.
Dagen efter (dvs idag) akte vi till Markus föräldrar. Det nästan första Miriam fragar är "var är min ponny" (hon brukar fa rida pa en liten ponny som en bonde i närheten har). Sa da fixade saklart farmor sa att Miriam fick rida nu i eftermiddag. VI har haft sa fint väder och det är ju skönt att fa avlastning. Miriam älskar att vara här.
Jag fick ga och shoppa lite för jag glömde resväskan pa taget! Som tur var vände taget tillbaka till Geneve, sa Markus kunde hämta upp den igen. Men nu har vi ju inga kläder Barnen har fatt lana, av kusinerna/tremenning, men jag har ju inga, sa det blev nagot nytt klädesplagg och lite underkläder
Nu sedan ska jag kolla in sald pa hus tror jag. eller kanske körslaget.
Andra saker som hänt:
Jo, det där med dopet var ju lite dumt. Min brors flickvän är gravid och ska snart fa bebisen. Jag har därför skrivit ett meddelande till henne via FB och fragat om hon redan vet när de ska ha dopet eftersom vi gärna skulle boka flyg sa snart som möjligt. MEn jag skrev det snällt och bara som "jag har ju hör att ni ska ha dop. om vi är bjudna skulle vi ju gärna komma, men vi undrar om ni redan vet när det är eftersom det blir väldigt dyrt om vi bokar flyg för sent". Det kan ju ga uppemot 20 000 kr för var familj om vi aker för sent. Motför kanske 5 000 om vi bokar i tid, sa det är ju ganska klart att vi gärna bokar i tid. Min syster hade ringt och pratat med brorsan och hört om de visste när dopet är. Hon hade nämt att de hur som helst ska upp i juli, och att det naturligtvis vore perfekt om det vore da (men inte sagt att de maste ha da). Iaf sa sa brorsan att de skulle fundera pa saken. Nagra dagar senare ringde syrran upp igen och hörde om de hade funderat och da sa han att joo, det skulle bli det och det datumet. Sa da sa hon ju det till mig och vi bokade.
Bara det att sedan visade det sig att flickvännen blivit jättesur och tyckte att hon minsann inte ens fick bestämma dopdagen, och att ingen nagonsin lyssnar pa henne osv. Och att hon minsann var besviken pa oss. Sedan ändrade hon sig iof till att det mest var syrran hon var besviken pa.
Jättetrakigt tycker jag, för ingen av oss har ju menat att tvinga henne till nagot, men när hon inte ens svarar mig, och sedan säger till syrran att det ska bli i juli (min bror tyckte tydligen att det var ok att ha i juli) sa kan hon ju inte bli arg pa oss. Om man inte kan sta för det man vill, och tex säga att man hellre vill ha i augusti, eller att man inte alls vill tänka pa det ännu, sa kan man ju inte sedan säga att man aldrig far bestämma nagot. I detta fall har vi ju inte haft en aning om att hon inte ville ha det da... Det känns lite som at hon är för van att ga in i offerrollen, och därigenom far sympati och slipper ta konflikter. Men det är ju trakigt att hon inte inser sin egen delaktighet och därför blir arg pa oss. Vi vill ju gärna ha en bra relation med henne.
Speciellt intressant är det da hon själv ofta klagar pa min bror via fb att HAN inte kan ta konflikter och inte är nog öppen med henne...