• Ain

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Haha, jag trodde Miriam var den enda som börjat säga konstiga saker  efter att ha tittat pa Astrid Lindgren. Här är det pippi som "inspirerar" och det är ju ganska kul, för eftersom jag är den främsta inputen till hennes svenska, sa märker jag ju sa tydligt när hon säger saker som jag aldrig skulle säga...

Zandra: harpers island gick här pa tysk tv. Jag blev fast trots att det inte riktigt är min typ av serie. Tycker den var för läskig... Men ända var jag tvungen att se den, saklart

Xgirl: vad skönt att det verkar ha gatt bra med Selmas ta. Lite läskigt ända da de maste sövas.

Glittrax: Miriam kissade ocksa jättemycket da hon hade nattblöja, men eftersom hon varit torr pa dagen relativt länge sa tog vi helt enkelt bort den i somras. Och hon var torr pa direkten! Vi trodde att man skulle vänta tills de var torra pa morgonen. Samma sak för var kompis som gjorde som vi - deras dotter blev ocksa torr pa direkten. Dock väckte vi Miriam da vi gick och lade oss sa att hon fick kissa.

Pilea: vad gulliga!

barbamman: oj vad läskigt.Och daklart maste det ju paverka familjen. Inte vagar man ju lata sina barn vara ensamma med honom nagot mer liksom

CA: Miriam började ocksa kissa pa sig igen da vi fatt Benjamin. Men det gick till sig. Ibland kunde hon verkligen sta och bara kissa pa pin kiv liksom, mitt pa golvet...

Sitter och tittar pa desperate housewives. Onsdag är min tv-tittar kväll

• Ain

lustigt -  här börjar ju jättemanga barn pa dagis da de är typ 5 manader eftersom mammaledigheten är 4 manader... Sa här var M. relativt sen med dagisstart da hon började vid 13 manader (fast da hade hon varit hos min kompis som dagmamma innan) . Vad olika det är i olika länder...

vad söt han är madde. och redan 1 ars kontroll! Ja, sant vill man ju vara med pa. B har sin 1 arskoll i början av April.

Barbamamma: spännande om du börjar plugga! Kul att din man verkar vara med pa det
    B brukar ofta ocksa vakna vid 05:30. Suck. Det är sa jobbigt att vakna sa tidigt.

zandra: jobbigt att du inte blir frisk. Hoppas den snart gar med sig. Har du prövat att tex skölja med saltvatten? det finns ju sadana sprejer.
    Amfetamin? Jag har nog missat där du skrivit om det. Rekommenderade läkaren det? Later ju lite läskigt...

Här har vi haft springmask. Det gick pa M.s skola. Lite äckligt och jobbigt da man ska halla pa och tvätta sängkläder och kläder flera ganger och städa extra noga. Själva medicinen var god iaf

B har börjat säga nagot som later lite som titta. Jag tror dock inte att han riktigt fattar vad titta betyder.

Och sa var jag och simmade ikväll. Skönt att komma iväg lite själv. Men nu är jag trött, .sa jag ska försöka ga och lägga mig i tid.

• Ain

Oj vad läskigt Barbamamma! Vilken tur att du iaf kunde åka in mot sidan.

Vad bra det kommer att bli för er med "nya" huset! Skönt för barnen att fa sina egna krypin.

Xgirl: oj vad lik han är Selma! Det är sa kul att se sma minikopior av stora syskonen. Linn är ju också jättelik Noah nu. Jag måste lägga ut en bild på Benjamin så får ni se om ni tycker han är lik Miriam. jag tycker inte att de är speciellt lika...

• Ain

Oj, jag har faktiskt inte ens tänkt pa att man kanske skulle köpa nagot i födelsedagspresent ocksa! Jag har funderat endel pa tarta och sa (blir nog en med kakmonstret) men man skulle väl köpa nagon present.... Tror kanske nagot med bollar som  man stoppar i ett hal sa att de rullar ned för en bana. Han tycker det är kul med sadant.

Förresten har Benjamin nu börjat säga titta. Och sa pekar han pa lampa om man säger lampa och gör tecknet för lampa med handen. Och sa har han sin egen variant av tecknet för mer (mat).

• Ain

Zandra: pröva att bara ge henne en tesked vatten och sedan vänta 10 minuter kanske och sa en tesked till osv. Det blir ju inte mycket vatten per gang, men om man verkligen ger var 10 minut sa bli det ju endel tillslut. Men ni ska ju absolut till läkare om  hon börjar bli slö...

Skriver mer sen, maste äta nu.

• Ain

Kortis igen: jag tyckte bäst om de första (röda). De passade ditt ansikte tycker jag.

• Ain

Barbamamma: ojda, hoppas ni inte far lunginflammation... Miriam hade ju scharlakansfeber här för ett tag sedan. Hon var ganska ynklig första tva dagarna, men sedan gick det över sa det var ganska kort sjukdom iaf. Hon flagnade inte heller som de väl kan göra. Men hon hade ont i kroppen och sadar.

Glittrax: min man är faktiskt också lite sådär när han är ute och reser. Jag tror att han nästan kopplar bort omvärlden när han tex är på konferens, för han kan lätt vara borta i 3-4 dagar utan att ringa. Numer så inser han ju (efter påpekande) att Miriam gärna vill säga godnatt så nu ringer han en kortis, men tidigare var det så att jag fick säga åt honom att nu vill jag att du ringer då och då, för annars gjorde han typ inte det. Han kanske skrev något kort mail och tyckte att han haft kontakt

Nej, nu ska jag jobba vidare. ganska lugnt här idag, men man ska väl inte sitta på internet precis ändå.

• Ain

Xgirl: spännande med första frisörbesök. Det gar säkert bra. Miriam älskar att ga till frisören fast hon har ju bara varit 3 ggr saklart.

Pilea: grattis till 1 aringen! Vad gav ni i present? (har lite idetorka   )
    Benjamin var 9.4kg och 74 cm da han var 9.5 man.

SKriver mer senare - nu maste jag ga och sova. Det tog nog lang tid att läsa igenom allt ni skrivit - jag hinner inte riktigt med... Men blir ju lite mer tid pa helgerna

• Ain

Lite daligt med skrivning här inne för min del - vi har planerat huset (vi har snart planerat färdigt nu - bara lite smadetaljer kvar   ) Ska försöka lägga upp ritningarna sa att ni far se. Dessutom har jag sökt lite jobb och sa vaknar Benjamin sa fruktansvärt tidigt, ibland 4:30 sa man är ju lite mör... I natt sov jag nog bara runt 5 timmar och sa jobb pa det... (och lite sömn tidigare i veckan ocksa...) B. haller nog pa att fa kindtänder ocksa, sa jag tror det bidrar till hans gnäll pa natten.

Barbamamman: oj, att bryta av en tand sadär. Vad läskigt! Maste de dra tanden nu,eller bygger de liksom upp den igen?

Madde. vad kul med 1 arskalas Jag ser framemot vart kalas. VI maste bestämma snart vilken dag vi ska ha det pa...

Xgirl: vad spännande med lanet och sa. Hoppas det gick bra! Men surt när det blir skador sadär. Bra att det itne var sa farligt ända tillslut.

Glittrax: att det alltid ska behövas kämpas sa där med sjukskrivningar. Det är ju inte precis det man vill lägga sin energi pa...

Zandra: vad kul att Linn pratar pa. Kan tänka  mig att det är skönt för er, för da vet ni ju att det iaf att det inte är för att ni är nagra daliga föräldrar som Noah är lite senare, utan helt enkelt för att vissa barn är lite senare. Alla barn är ju olika. Ofta känner man sig ju lite skyldig som förälder om barnet inte är precis som normen säger.

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)