• lavender

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Jag gjorde moderkaksprov i måndags pga höga siffror på KUB:en.

Det var en nervös väntan innan provet och är en nu en minst lika nervös väntan på provsvar, så nu undrar jag om det finns fler därute så vi kan vänta och tillsammans?

• Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!
  • Carla300

Nu är fostervattenprovet avklarat! Det gick bra och allt såg bra ut med bebisen:) Nu återstår det att vänta till måndag efter kl. 14 för då ringer de med svaret oavsett resultatet!

• Jenny 303

Carla300: Vad skönt att ha provet gjort veta ungefär när de kommer att ringa oavsett provsvar.

Det äter upp mig att gå här och hoppas på att de inte ringer och längta efter brevbäraren. 

• Jenny 303

1/19 var ju inget bra resultat, men samtidigt så innebar det ju ändå att bebisen hade 95% chans att vara frisk. 
    Fick dock ett samtal igår från Ultra Gyn, samma läkare som tog provet på mig ringde upp och lämnade provsvar. Det var inte DS, inte trisomi 13 eller 18. Nej mitt lilla hjärta har fel på alla kromosomer, oftast överlever inte barnet graviditeten utan dör innan vecka 25. Det finns de som fötts levande, den som blivit äldst har blivit runt 10 månader. Barnet blir gravt utvecklingsstört, hjärtfel, tillväxthämmat mm mm  
    På sätt och vis känns det skönt att bebisen var så sjuk, nu känns det som att vi inte har något val.
    Läkaren trodde att det var väldigt liten risk för att nästa bebis skulle få samma fel. 
    Ska höra med läkaren hur lång tid de rekommenderar  innan man försöker igen. 

• Minnie

Usch vad tråkigt att höra Jenny 303 =( Beklagar...

Jag gjorde mitt fvp igår och det gick förvånansvärt bra... eller jag kände ingenting. Pyttelite molvärk under dagen sedan - låg stilla i sängen och kollade på tv. Även vilat hela dagen idag.

Bara svaret kvar... läkaren trodde det skulle komma tisd-onsd nästa vecka. 

• idab84

Minnie - hur har de gått för dig??

Själv är de dax för fvp IMORGON :| såå sjukt nervös!!!

Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!