Inlägg från: MariaM78a |Visa alla inlägg
  • MariaM78a

Mag/UL bilder för oss aprilmammor.

Pluppe: Åh på bilden med pappa är hon väldigt lik min lilla...

SaraEl: Lik mamma va?  
    Emmelinan: Underbart härlig bild!¨

LillaLisah: Vilken fin bild, är du fotograf?  
    ******* Lilla T 070515 & Bebis BF 110421 *******
  • MariaM78a

En bild på min lilla, har bara haft bilder i telefonen innan!

******* Lilla T 070515 & Bebis110502 *******
  • MariaM78a

Angående skorv så gjorde jag som nån här och smörjde in med den fetkrämen Ceridal som man fick i på BB i ett sånt paket. Sen kammade jag med luskam nästan precis efter, allt försvann! Nu hade hon bara lite på högst upp på huvudet....

• MariaM78a

ASL o Sarahelisabeth: vi har en system kamera som vi bara fotar med auto på. Tips hur man kan börja använda den mer? Vad innebär 50 mm objektiv? Totalt värdelös på foto men intresserad....

• MariaM78a
    Lite bilder från dopet i lördags.

Dukningen: Mörkrosa pappersdukar, vita satinlöpare, vaser från Ikea med rosa/mörkrosa blommor i, rosa pärlor och servetter med rosa och vita band.

Doptårtorna: Bebisen har jag beställt av en tjej som har gjort den i en form som är gjord för det, går att köpa den formen, men jag tyckte det var för dyrt. Men målat håret och resten av dekoren har jag gjort. Bebisen har jag för övrigt sparat, den är ju dels så hård o sen så söt att ingen vill äta den. Så den ska bli kvar som minne. Är någon intresserad så har jag namnet på tjejen som gjorde den, hon har en blogg och hon skickade den till mig. Det som ser konstigt ut på tårtan är jag som tagit bort namnet som egentligen står där, då jag är lite anonym här på FL. 

Doptårta 1

Doptårta 2

******* Älskade T 070515 & L 110502 *******
  • MariaM78a

MsSharon: tack!

Ewaulrica: tack! jag köpte vita marsipantårtor utan nåt på för jag orkade eller hann inte göra egna. Sen har jag gjort all dekoration utom den lilla bebisen som jag beställde av henne. Målade den lite själv bara.
    Har gjort mkt tårtor förut men det var några år sen nu... Ja jag har bloggadressen, skicka ett privat meddelande så skriver jag den när jag kommer in på en vanlig dator!

• MariaM78a

ULLIS: man har utstickare som är som pepparkaksmått. Sen kavlar man ut sugarpaste och trycker ut. Sen formar man dem, man kan tunna ut kanterna och vecka dem. Sen brukar jag låta dem torka över natten i folie som jag knölar till så blommorna blir lite utbuktade/ojämna.

• MariaM78a

Joanna: man kan använda ätbart lim eller så tar man vatten på en pensel som jag, vattnet limmar ju ihop sockret i sockerpastan med underlaget som är också är sockerpasta eller marsipan

• MariaM78a

Joanna: jag sätter fast allt så, har satt fast stora kallor på kanterna så.... Men beror väl på hur stora/tunga o om du menar mitt på ett på kanten, där kan de ju halka. Kan fixa in lite bilder på min sida imorgon på bl.a. bröllopstårtor som jag gjort.

• MariaM78a

183: så fina ögon

Mimmie: haha :) påminner mig om att när min äldsta gungade och åkte cykel första gångerna så somnade hon.

• MariaM78a

QT: Har saknat dig! Underbart söt liten dotter du har!

Ullis: Så underbart go din stora tjej verkar vara. Som hjälper till sådär =) 

******* Älskade T 070515 & L 110502 *******
Svar på tråden Mag/UL bilder för oss aprilmammor.