Inlägg från: Äppelkompott |Visa alla inlägg
  • Äppelkompott

Mag/UL bilder för oss aprilmammor.

Haha, jag gissar på att jag kommer bli enorm. Det känns så i alla fall, man har ju aldrig varit så här stor förut. Flört

Går det inte som det ska, så får det bli som det blir!
  • Äppelkompott

Ja, precis, man vet aldrig var det slutar. Jag kanske får en liten, liten mage sedan, det återstår att se! Herjazz, jag tycker att du hade en jättefin mage. Lagom stor. Glad

• Äppelkompott
    cherry skrev 2010-11-13 20:53:39 följande:
    åh så härliga magar!!! fina ni är tjejer!!!

här kommer en liten påklädd magbild i dag v 17 (16 + 4) med tips på söt och skön (och billig) mammaklänning från H&M mammaavdelning:

Gud vilken fin klänning! Älskar svart. Glad
  • Äppelkompott
    Tozz82 skrev 2010-11-15 17:54:14 följande:
    Då jag är stelopererad så har jag ingen svank o svanka med :(
    Skoj o se allas fina ULbilder. Någon som funderat på 3Dultraljud?
    Ja, vi funderar på det. Det vore så kul att se och att sedan spara. Tänk vad kul att visa barnet när det blivit större!
  • Äppelkompott
    Loppan31 skrev 2010-11-15 20:43:52 följande:

VECKA 20 19+4
    Sådan himla fin mage du har fått, Loppan! Glad
  • Äppelkompott

Grattis allihopa till lyckade RUL och fina bilder på era små!

• Äppelkompott
    lyckligmamma87 skrev 2010-11-15 12:19:05 följande:
    varför svankar så många?? gör ja det blir ja änu större.....=)
    Ryggen ställer automatiskt om sig så (så att man svankar) för att den ska kunna bära upp en tung mage. Skulle ryggen inte ställa om sig så skulle man tippa framlänges. 

När du nu är gravid stjälps bäckenet framåt och nedåt. Ryggraden, som är fixerad vid bäckenet, följer med i rörelsen. När den växande livmodern fyller mer och mer av bukhålan förflyttas kroppens tyngdpunkt framåt, ungefär som när man använder högklackade skor. Man får ökad svank och samspelet mellan buk- och ryggmusklerna förändras. Detta gör kroppen helt spontant utan att du är medveten om det.

Att svanken blir stor är påfrestande för hela ryggen, inte minst för den nedre delen, korsryggen. Hela din hållning påverkas.

(growingpeople.se

• Äppelkompott
    AlbusMinerva skrev 2010-11-16 18:31:14 följande:
    Så vet vi varför kvinnor anses vackrare än någonsin när de är gravida..
    Brösten exploderar o rumpan putar.. Tungan ute
    Haha, precis! Här behövs inga klackar!
  • Äppelkompott
    Session skrev 2010-11-16 18:32:17 följande:

Patetiskanka: Det låter ju fruktansvärt! =( Kommer också vara jättenervös inför RUL. Men när vi var på VUL i v.8 sa läkaren att hjärtat slog jättefint och risken för missfall när vi går in i v.9 var max 1 %. Så risken att hjärtat stannat när vi kollar RUL är ju väldigt liten...väl? Vilken mardröm det måste varit för de som råkade ut för detta! Usch! Nu blev jag ännu mer nervös och vill på RUL i morgon, INTE om 2 veckor! Hoppas att det går bra för dig/er i morgon i alla fall =) Ser fram emot ytterligare en bild =)

Är det bara 1 %? Vi såg hjärtat slå i slutet av vecka 10. Jag hoppas och tror att allt är bra. Vilken chock annars... Gråter
  • Äppelkompott
    AlbusMinerva skrev 2010-11-16 18:49:35 följande:
    Tror du missuppfattade.. Om jag läser rätt så står det att RISKEN för MISSFALL äe 1% efter v9..
    Alltså väldigt bra siffror
    Nä, jag förstod att risken var liten. Jag menar bara att jag hoppas att allt är bra och att jag skulle få en chock annars. Glad Man skulle ju bli lika ledsen vare sig risken var hög eller låg.
Svar på tråden Mag/UL bilder för oss aprilmammor.