Mag/UL bilder för oss aprilmammor.
Haha, jag gissar på att jag kommer bli enorm. Det känns så i alla fall, man har ju aldrig varit så här stor förut.
Haha, jag gissar på att jag kommer bli enorm. Det känns så i alla fall, man har ju aldrig varit så här stor förut.
Ja, precis, man vet aldrig var det slutar. Jag kanske får en liten, liten mage sedan, det återstår att se! Herjazz, jag tycker att du hade en jättefin mage. Lagom stor.
Grattis allihopa till lyckade RUL och fina bilder på era små!
När du nu är gravid stjälps bäckenet framåt och nedåt. Ryggraden, som är fixerad vid bäckenet, följer med i rörelsen. När den växande livmodern fyller mer och mer av bukhålan förflyttas kroppens tyngdpunkt framåt, ungefär som när man använder högklackade skor. Man får ökad svank och samspelet mellan buk- och ryggmusklerna förändras. Detta gör kroppen helt spontant utan att du är medveten om det.
Att svanken blir stor är påfrestande för hela ryggen, inte minst för den nedre delen, korsryggen. Hela din hållning påverkas.
(growingpeople.se)
Patetiskanka: Det låter ju fruktansvärt! =( Kommer också vara jättenervös inför RUL. Men när vi var på VUL i v.8 sa läkaren att hjärtat slog jättefint och risken för missfall när vi går in i v.9 var max 1 %. Så risken att hjärtat stannat när vi kollar RUL är ju väldigt liten...väl? Vilken mardröm det måste varit för de som råkade ut för detta! Usch! Nu blev jag ännu mer nervös och vill på RUL i morgon, INTE om 2 veckor! Hoppas att det går bra för dig/er i morgon i alla fall =) Ser fram emot ytterligare en bild =)