Inlägg från: Jempa10 |Visa alla inlägg
  • Jempa10

Mag/UL bilder för oss aprilmammor.

V 14 (13+0) tror ni jag klarar av att gömma magen under kläder i minst tre veckor till?!?
  • Jempa10
    Nessima skrev 2010-10-21 19:04:41 följande:
    Sålänge du inte tar på dig en jättetajt tröja tror jag inte att någon kommer att våga fråga i vart fall. Misstänka gör de kanske, men det ska rätt mycket till innan någon vågar fråga med tanke på hur pinsamt det skulle vara om du inte var gravid. Förstår att din sambo vill vara med när ni ska berätta för folk, men vilken mupp (ganska vänligt menat, men hade det varit min sambo hade jag varit sur) att resa bort precis nu då!

Skulle det komma ut på grund av att magen börjar synas så är det ju knappast ditt fel, det är inte direkt lämpligt att snöra in sig med korsett när man är gravid ;) 

Nä, några tajta tröjor använder jag inte så jag försöker väl ett tag till. Våra närmaste vet ju i alla fall men jag undrade innan han åkte hur "officiellt" det här får bli. Kommer det väl ut på mitt jobb så finns det risk att ryktet sprids fort och någon skriver typ på FB åt mig.... det kan jag ju inte göra så mkt åt egentligen, men det gillade han INTE! (FB är tydligen lite känsligt... Flört )

Just nu tycker jag han är en mupp, gillar inte att han rest bort alls och mest för att vi har lite märkligt förhållande ändå just nu (vi är särbos) och han har rest iväg med, bland annat, ett par singeltjejer som jag inte känner.... så jag kan erkänna att visst han får åka, men jag gillar det inte! Rynkar på näsan

jennyc skrev 2010-10-21 19:05:24 följande:
    ja kan jag så kan du ;) använder makens pösiga tröjor när vi ska träffa hans familj...än så länge ingen som reagerat och då har jag ändå slutat röka...men när jag omger mig av de som vet tar jag på mig vanliga kläder och då syns det...3 veckor är mitt mål också men det är nog rätt optimistiskt tänkt :D

Ja, men då hänger jag på dig och försöker i tre veckor jag med.... har nog missat om du lagt ut någon bild.... ska kolla bakåt! Skrattande

• Jempa10
    jennyc skrev 2010-10-21 19:05:24 följande:
    ja kan jag så kan du ;) använder makens pösiga tröjor när vi ska träffa hans familj...än så länge ingen som reagerat och då har jag ändå slutat röka...men när jag omger mig av de som vet tar jag på mig vanliga kläder och då syns det...3 veckor är mitt mål också men det är nog rätt optimistiskt tänkt :D
    Nu hittade jag ju din bild! Ja, då ser ju faktiskt större ut än mig så då kanske jag klarar mig ett tag till.... får skaffa fler stora tröjor... Skrattande Tack för stöttningen!
  • Jempa10
    MichaelaRehn skrev 2010-10-21 22:07:17 följande:

Magen i vecka 14. Glad
    Härligt med mage.... ;)
  • Jempa10
    jennyc skrev 2010-10-22 16:53:02 följande:
    vilken vecka är du i nu? Imorrn har jag gått 14 fulla veckor...känns helt overkligt och mina tre veckor ska jag allt klara ;) vi får se vem som blir avslöjad först då :D
    Jag är i v 14 (13+2) idag. Har klarat en fest på jobbet ikväll utan att någon märkt (tror jag i alla fall) Glad men det hör kanske inte till vanligheterna att jag är nykter på våra fester, så några kanske börjar fundera lite om inte annat....
  • Jempa10
    jennyc skrev 2010-10-23 18:46:38 följande:
    haha du får väl skylla på att du äter antibiotika eller nåt :P Att du haft kass mage och behandlar svullna tarmar...då kan du även komma undan om nån anmärker magen ;)

Har själv haft väldiga problem med magen och har reumatism...så ingen tänker så mkt på att jag är stel och jag kallar bebismagen för fläsk pga stillasittande...inte helt osant :D
    Vi är några som pendlar till jobbet, så den här gången kunde jag skylla på att någon av oss vart ju tvungen att köra och denna gång var det min tur.... Så det gick nog bra. Å nu är det ändå inga fler fester på ett tag! Skrattande
  • Jempa10
    AlbusMinerva skrev 2010-10-24 18:04:53 följande:
    har nog aldrig dett en UL-bild på en bebis som sitter upp, tror jag härligt att de ser ut som små, små människor
    Jag har nog heller aldrig sett en som sitter så.... cool bild!!! Skrattande
  • Jempa10

Gillar alla bilder!!! Men jag känner lite som MizzEliza, att magen slutat växa.... men det har den säkert inte!! Man kanske ska vara glad om den inte ränner iväg allt för mkt än... Skrattande

• Jempa10
    Har ingen bild när jag ligger ner, men då blir magen mycket mindre.... känner dock att den är lite "hårdare" nertill så det är väl livmodern jag känner där, så platt blir den inte.... sen åker resten av magen liksom ut mot sidorna!
  • Jempa10
    Quiet thoughts skrev 2010-10-28 10:14:07 följande:
    det gör den på mig med, ser ut som en degklump nästans
    Exakt!! Flört
Svar på tråden Mag/UL bilder för oss aprilmammor.