Inlägg från: Jempa10 |Visa alla inlägg
  • Jempa10

Mag/UL bilder för oss aprilmammor.

mrs lundin skrev 2010-09-30 12:58:17 följande:

Så har vi varit på KUB och fått se den lilla! är 13+1 idag :) Var så häftigt att se att det faktiskt finns nått där inne fast det knappt syns nått på magen ännu. Den var 7 cm lång (huvud till rumpan) och huvudet var 2,5 cm i diameter. Och allt såg så fint ut!! Är lycklig och nu ska vi börja berätta för alla som inte vet ännu, har sagt det till familj och några nära vänner men nu blir det "officiellt" weeee :)
    Coolt att dom ser ut som minimänniskor redan 13+1.... underbar bild!! Jag gjorde ett VUL förra veckan, men var då bara i 8+? typ..... då såg det mest ut som en liten klump! Men allt såg bra ut så det var väldigt spännande! Vill dock få hoppa fram några veckor nu så det känns mer säkert!!!

Sen har ni alla så fina magar, jag känner mig mest tjock och uppsvälld! Har dock aldrig haft platt mage men den går ju liksom i vanliga fall att hålla in, nu går det ju knappt!! Ändå har inte vågen gått upp mer än knappt 1 kg, men det känns som magen gått upp flera kg.....  huuaa var ska detta sluta! Förvånad
  • Jempa10

Oj vilka magar! Själv känner jag mig mest svullen och tjock och det känns inte alls som att det beror på någon graviditet, men det kanske är för att man är ovan. Är inte platt om magen i vanliga fall, men då kan man oftast hålla in magen lite, nu på kvällarna, framför allt, går det ju inte alls.... Så jag ser mest fet ut tycker jag! Kanske borde ta en bild..... Tungan ute

• Jempa10

Jag kan nog bjuda på en bild nu jag med.... men jag tycker mest jag känner mig "fet".... den vanliga "valken" på magen har liksom bara hamnat längre ut.... Skrattande Så här skulle jag nog i värsta fall kunna se annars också, om jag t ex precis har ätit massor och totalt slappnar av. Nu går det dock inte längre att hålla in magen mer än lite grand! Men här slappnar jag av och ja, då ser jag ut så här.... v 12 (11-3) idag.
  • Jempa10
    Längtan efter liten skrev 2010-10-14 21:45:00 följande:
    ja det var det jag tror att jag gjorde.. men han sa blankt 14+3..
    jag fortsätter tro på mitt till RUL om 3 veckor.
    men man kan inte sluta oroa sig om stl om det nu är så att den säckar efter lite.
    Ja, man ska nog hålla lite på sin egen tro.... Sen kommer bebisen när den vill i alla fall, den kommer strunta i vad både vi och läkarna säger.... hihihi... Sen ska du inte oroa dig tror jag!
  • Jempa10

Härlig mage Nessima!

Själv känner jag mig smalare igen.... inte alls lika svullen senaste dagarna, så nu ser magen mindre ut igen. Är på 11+6 idag så ibland undrar jag om det verkligen ligger något där inne.... Förvånad Så jag kan inte påstå att det syns att jag är gravid för dom som inte vet!

Viktmässigt har jag gått upp knappt 2 kg men det pendlar lite från dag till dag, beror ju säkerligen mest på vad jag ätit!!

• Jempa10

Nu ska vi se om jag lyckas lägga ut mina UL bilder....

Först en från VUL i v 9 (8+3 ca) då jag hade enorma magsmärtor och trodde något var fel.... men det var det inte!

Den här är från UL med KUB idag v 13 (12+2 trodde jag, 12+4 trodde sköterskan!) Lite mörk och suddig bild, men man ser ju en liten i alla fall..... Hjärta

• Jempa10
    FrökenB84 skrev 2010-10-18 20:58:14 följande:
    Jempa10: Visst är det fantastiskt att den där lilla "klumpen" från v9 kommer att komma ut i april som en riktig liten människa! Och allt tack vare underbara dig! Visst är det ganska fantastiskt?! :)
    Ja, helt otroligt hur kroppen kan fungera.... Tror egentligen det är först idag jag verkligen förstår att det faktiskt växer ett litet nytt liv i min kropp!! Blev så tydligt när man idag fick se den röra sig och man såg en hel minikropp(dock lite svårt att se när den busen var så snabb i sina viftningar) men underbart att se händer och fötter!! I miniatyr!! Skrattande Känner sig nästan fånig när man blir så här lycklig.... hihi..
  • Jempa10
    Angeliitaa skrev 2010-10-18 21:11:57 följande:
    Vecka 14 idag och första ultraljudet gick inte enligt förväntan.
    Bebisen var död men har inte velat lämna min kropp.

R.I.P min lilla ängel.

Var glada och tacksamma för era friska små mirakel.
    Tyvärr fick inte mitt leva länge Gråter
    Åhhh sånt som bara inte får hända!! Många kramar till er!!! Nalle
Svar på tråden Mag/UL bilder för oss aprilmammor.