• Koocachoo

Prematurkläder frågor - fördelar/nackdelar...

Det är så att jag ska sy prematurkläder både som ska lämnas till neo samt kläder som kommer gå att köpa (har inte bestämt mig än om kläderna ska vara lånekläder på neo eller om varje barn som kommer dit ska få ett klädesplagg som blir deras, kanske det blir avdelningen som får välja det själva). Storlekarna är 38 samt 44. Nu funderar jag på några saker om kläder.

Vad är att föredra....

omlottröja eller omlottbody?

pyjamas eller sovpåse?

funkar vanlig tröja? Sådan med kuvertöppning när dom är små. Tycker dom är väldigt fina samt är det ju en stor öppning för huvudet.

byxor med fötter? Smart eller bara jobbigt (vet att det inte funkar på Neo men tänker hemma)

Knytes med band eller tryckknappar?

Tala gärna om hur det funkar med kläder på neo (jag har INGEN erfarenhet) vad som används och vad som man MÅSTE tänka på! Vet att kläderna måste vara smalare än vid större storlekar då barnen inte har det 'hullet' som dom äldre barnen har. Samt inga sömmar som skaver.

Fler frågor kommer!! Lägger ner väldigt mycket tid på detta så jag vill det ska vara perfekt!

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Svar på tråden Prematurkläder frågor - fördelar/nackdelar...
  • Koocachoo

Glömde visa....första mössan sydd! Tyvärr kom jag inte på att tösen hade en mindre docka som säkert mössan kommer sitta på bättre (för att visa) än denna (huvudet är lite förstort för denna mössan). Storlek 38 på mössan.

• Koocachoo

Hmmm....bilden kom inte med....försöker igen...

• saltflingan

Ursöt mössa! Haha en sån vill jag sockså ha till sonen. 

Angående filtar så tycker jag inte att det finns något behov av speciella filter till de små. Det finns så mycket olika storlekar och tjocklekar att välja mellan i affärerna iaf.

Kommer du att göra tunna hjälmmössor också? Isåfall vill jag tipsa om att göra med band, det underlättar för att hålla sondslangen på plats.

• Koocachoo

Tack :) Här är några till :)

• Koocachoo

Hmmm....varför trycker jag ALLTID på fel knapp när jag ska lägga till foto *LER*

• Koocachoo

Tack spökplumpen :)

Hjälmmössor....du menar sådana som man knyter under hakan? Har inte tänkt på det men det kanske jag ska göra...får bli längre fram....just nu ska jag sy färdigt några byxor i storlek 44 sen vill jag sy en overall i storlek 44 :) Dagen har dock inte tillräckligt många timmar!!

• saltflingan

Haha förstår det.    Det är dock ett fantastiskt jobb du gör! Stor eloge till dig!  {#emotions_dlg.flower}

Ja, nu hade vi iofs bara för stora mössor men de som inte hade snöre åkte av på en gång och det blev jättebökigt med sondslangen. På bilderna ser mössorna ut att vara utemössor, stämmer det? Tänkte att man nog har större behov av innemössor eftersom de små är så känsliga för kyla att man hellre har dem inne än ute. Eller är det bara jag som fick på vintern som resonerar så? Fullt möjligt. 

Superfina är de dock, skulle vilja ha en av varje! 

• Koocachoo

Tusen tack!! Det känns jätteroligt när man märker hur uppskattat mitt projekt är! Det var väldigt litet från början men har blivit jättestort!  Har ett eget företag där jag syr barnkläder så det är mitt ("lilla") projekt vid sidan om.

Mössorna är dubbelsydda i trikå varav det då inte blir några sömmar som skaver på huvudet när dom ligger ner.

Några byxor det har blivit idag till projektet...

• Sara 84

Så söta kläder du gör! Verkligen jättefina..

• Lilla pyret

Super super super fint allt du gör!!!! Jag skulle vilja haft allt ihop.... Glad

• Koocachoo

Tack ska ni ha :) Finns i större storlekar också :)

• Double the joy

Superfina saker!!!!

♥¸.?°´¯) ♥Double the joy and two times the pleasure♥¸.?°´¯) ♥
  • molnen

Fina tyger -var är det köpta ? (inboxa gärna ,vet ej om det blir reklam annars ?)

Svar på tråden Prematurkläder frågor - fördelar/nackdelar...