Sorgen efter ett missfall
Jag vet inte riktigt hur jag ska börja!
Men jag och min sambo som jag har varit tillsammans med i 2 år kände att det skulle vara mysigt med ett litet barn.Vi planerade aldrig in våran graviditet.
Jag slutade med P-piller i sep förra året då jag hade fått en ytligblodpropp.Jag blev gravid i november 2009 och lyckan blev stor.Vi kände oss redo att välkommna det nya livet.
Men lyckan blev kort,jag fick åka in till södersjukhuset i januari 2010 och göra ett ultraljud,där man kunde se att fostret hade dött i vecka 6(jag hade då gått i 6 veckor inna jag började blöda.)det blev en skrapning efter det.Jag kände stor sorg och tomhet i kroppen.
Vi kände oss nere båda två!
Tiden gick och vi började ta oss tillbaka och vi blev gravida igen efter 4 månader.Ett starkt plus blev det =)
Allt gick bra jag fick göra 2 stycken ultraljud och fick se det lilla livet ticka på i vecka 9 en helt underbar känsla.Så var det dax för att lyssna på hjärtat i vecka 14 allt har gått bra ingen blödning eller någon smärta i magen.Jag och min sambo åkte till barnmorskan.Med lite nerrvig mage gick vi in.Barnmorskan sa att det kunde ta en stund och finna det lilla hjärtat.Men efter 20 min letande kom oron i kroppen.Nåt stämmde inte!
Vi fick då åka in till sjukhuset för att göra ett ultraljud.
Nu kändes det inte alls bra!Vi kom snabbt in och fick då det tunga beskedet tyvärr barnet har dött.
Den sorgen och förtvivlandet man kände då går ej att beskriva.
Nu kom alla frågor hur kunde det hända!
Va gjorde jag för fel?
Allt bara kom.
Jag fick efter en vecka komma tillbaka och ta tabletter vilket gjorde otroligt ont.Den tomheten som blev efter när barnet hade kommit ut går nog ej att beskriva.Sorgen och alla tårar känns som om det aldrig kommer att ta slut!
Nu kommer väntan på vad det var för fel på fostret eller sitter felet hos mig?
Man blir förberedd på hur det går till när man ska få ut det döda barnet och senare får göra en skrapning,allt är förberett!
Men vem förbereder en för det som kommer efteråt???
Finns det någon som kan förklara hur man kommer vidare efter detta?
mvh malin