• Yildirim

Tvätta sig efter toalettbesök

Hejsan!
    Jag som liten blev lärd av mina föräldrar att det endast skulle räcka med att torka sig med papper både efter kiss och bajs på toan. Jag har alltid varit extremt noga med att torka mig, Dock började jag inse tidigt i tonåren att det är ju egentligen fruktansvärt äckligt! Jag vet att 90% av svenskarna gör så, men dom tänker väl helt enkelt inte på det eller har ej lärt sig sköja underlivet efter toalettbesök som liten.

Har dessutom blivit av med mina flytningar HELT efter jag börjat skölja där.

Jag menar... Om ni råkar få hundbajs/kiss på benet, torkar ni med papper då eller tvättar ni av er? Svaret är givet. Samma gäller givetvis även då vi kissar och bajsar :)

• Svar på tråden Tvätta sig efter toalettbesök
  • Birry
    Denebola skrev 2010-08-24 13:29:39 följande:
    Inte?

*watch me*

... on the other hand, please don't.
    Exakt min poäng!

Det går alldeles utmärkt... Kan lova att några bajsrester eller -dofter ej upptäckts vid dylika tillfällen! Det sitter bara i huvudet på er!

(Och det är en JÄTTEbra källa att hänvisa till Savetts baksidetext - NOT!!! )
  • Cornellia

Läste någonstans att man när man planerar flyktingläger så måste man ta hänsyn till om folk har vana att använda toapapper eller att skölja . I dom läger där folk tvättar sig med vatten så sprids sjukdommar mycket mindre än i pappersanvändande läger.

Men jag tvättar inte av heller, orka hålla på att slabba så. Tycker att det räcker med den dagliga tvättningen + duschen innan sex.

• Yildirim
    Cornellia skrev 2010-08-24 13:39:52 följande:
    Läste någonstans att man när man planerar flyktingläger så måste man ta hänsyn till om folk har vana att använda toapapper eller att skölja . I dom läger där folk tvättar sig med vatten så sprids sjukdommar mycket mindre än i pappersanvändande läger. Men jag tvättar inte av heller, orka hålla på att slabba så. Tycker att det räcker med den dagliga tvättningen + duschen innan sex.

Då skulle det ju vara enklast ifall ALLA var på "tvättningslägret" ;) hehe tycker man ju
  • Denebola
    Cornellia skrev 2010-08-24 13:39:52 följande:
    Läste någonstans att man när man planerar flyktingläger så måste man ta hänsyn till om folk har vana att använda toapapper eller att skölja . I dom läger där folk tvättar sig med vatten så sprids sjukdommar mycket mindre än i pappersanvändande läger.

Men jag tvättar inte av heller, orka hålla på att slabba så. Tycker att det räcker med den dagliga tvättningen + duschen innan sex.
    Dock är det viss skillnad på att leva i flyktingläger och att leva i lägenhet/hus med riktig toalett. Flyktingläger har en förmåga att vara något mer primitivt på alla plan.
  • Yildirim
    Denebola skrev 2010-08-24 13:47:17 följande:
    Dock är det viss skillnad på att leva i flyktingläger och att leva i lägenhet/hus med riktig toalett. Flyktingläger har en förmåga att vara något mer primitivt på alla plan.
    Hade du valt pappers eller skölj-lägret om du var på flykting läger ?
  • Mornie Alantie
    Denebola skrev 2010-08-24 13:47:17 följande:
    Jag tror att smittspridning ökar mer av bristande handhygien än bristande rumphygien dessutom. Annars skulle ju Sverige, där enligt TS endast 10% av befolkningen sköljer med vatten efter toabesök, vara en extrem smitthärd.
    Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • Birry
    Yildirim skrev 2010-08-24 13:45:56 följande:
    Då skulle det ju vara enklast ifall ALLA var på "tvättningslägret" ;) hehe tycker man ju
    Också jättebra "bevis"! Det är ju inte sjukdom ni "blaskare" skriver att ni är rädda för, utan att vara "ofräscha"... Blanda äpplen och päron = det här går ju jättebra!
  • Denebola
    Mornie Alantie skrev 2010-08-24 13:53:12 följande:
    Jag tror att smittspridning ökar mer av bristande handhygien än bristande rumphygien dessutom. Annars skulle ju Sverige, där enligt TS endast 10% av befolkningen sköljer med vatten efter toabesök, vara en extrem smitthärd.
    Ja, framförallt det. Jag tänkte på det men orkade inte formulera mig
    Yildirim skrev 2010-08-24 13:50:08 följande:
    Hade du valt pappers eller skölj-lägret om du var på flykting läger ?
    Hehe, spännande att få välja flyktinläger!
    Jag hade valt papperslägret, och hoppats på goda möjligheter för handhygien, se ovan.
  • Denebola
    Birry skrev 2010-08-24 13:58:06 följande:
    Också jättebra "bevis"! Det är ju inte sjukdom ni "blaskare" skriver att ni är rädda för, utan att vara "ofräscha"... Blanda äpplen och päron = det här går ju jättebra!
    Oh, TS bjuder på fruktsallad!
  • Jagbyttenick
    Yildirim skrev 2010-08-24 13:21:24 följande:
    Ni kan ju tex inte låta en kille gå ner på er spontant ifall ni inte sköljer efter kiss och bajs ifall ni inte duschat innan....
    Men kan du då heller aldrig suga av en kille spontant eftersom du inte vet om han duschat/tvättat sig ordentligt efter toabesök?
    Och när det gäller dig så tror jag nog att killen som vill gå ner på dig förutsätter att du torkat dig ordentligt åtminstone, annars skulle han väl vänta tills han säkert vet att du varit och duschat?
    Eller det är för att du inte skulle kunna njuta?
    Ja, jag har ensamrätt på att vara trött!
Svar på tråden Tvätta sig efter toalettbesök