• Yildirim

Tvätta sig efter toalettbesök

Hejsan!
    Jag som liten blev lärd av mina föräldrar att det endast skulle räcka med att torka sig med papper både efter kiss och bajs på toan. Jag har alltid varit extremt noga med att torka mig, Dock började jag inse tidigt i tonåren att det är ju egentligen fruktansvärt äckligt! Jag vet att 90% av svenskarna gör så, men dom tänker väl helt enkelt inte på det eller har ej lärt sig sköja underlivet efter toalettbesök som liten.

Har dessutom blivit av med mina flytningar HELT efter jag börjat skölja där.

Jag menar... Om ni råkar få hundbajs/kiss på benet, torkar ni med papper då eller tvättar ni av er? Svaret är givet. Samma gäller givetvis även då vi kissar och bajsar :)

• Svar på tråden Tvätta sig efter toalettbesök
  • SoStylish
    Yildirim skrev 2010-08-24 13:21:24 följande:
    Ni kan ju tex inte låta en kille gå ner på er spontant ifall ni inte sköljer efter kiss och bajs ifall ni inte duschat innan....
    Men bajset befinner sig ju INNE i rumpan i tarmen? Ska jag stoppa upp en flaska WC-duck där eller?
  • Yildirim
    SoStylish skrev 2010-08-24 13:23:50 följande:
    Men bajset befinner sig ju INNE i rumpan i tarmen? Ska jag stoppa upp en flaska WC-duck där eller?
    nej men bajset kommer ju ut genom anus? rövhålet är på utsidan..
  • Denebola
    Yildirim skrev 2010-08-24 13:21:24 följande:
    Ni kan ju tex inte låta en kille gå ner på er spontant ifall ni inte sköljer efter kiss och bajs ifall ni inte duschat innan....
    Inte?

*watch me*

... on the other hand, please don't.
  • Denebola
    Hahaha
  • pyjamastrollet
    white trash mia skrev 2010-08-24 00:29:22 följande:
    Ja, jag tycker att de som bara torkar bajs med torrt papper är ofräscha, även om jag kan gå med på att de inte luktar skit. Jag är noga med hygienen både för att inte lukta och för att känna mig fräsch. Okej, man kanske inte luktar men jag väl ändå känna mig fräsch. Så om man luktar eller ej spelar ingen roll för mig, jag tycker att det är ohygieniskt. Vi har olika åsikter i den frågan helt enkelt.
    Men tänker du på kroppens naturliga skydd? Allt sådant förstör man om man tvättar för ofta och det i sin tur gör att det blir mer ohygieniskt. 

Sen är det ju inte nyttigt med den hysteri och rädsla för bakterier som folk verkar ha nu, tvättar man för mycket och spritar sina händer för ofta osv. så tar man ju även bort de nyttiga bakterierna som man har för att skydda. 
    Kroppen är uppbyggd på ett väldigt praktiskt sätt för att skydda sig själv och sådant motverkar man om man hysteriskt tvättar sig för ofta och det är sådant som sätter kroppen ur spel...
  • Yildirim
    Denebola skrev 2010-08-24 13:29:39 följande:
    Inte?

*watch me*

... on the other hand, please don't.
    tycker du inte det är äckligt ? uff nu ser man verkligen hur lätt folk ser på bajs nuförtiden :P
  • Lindreas
    Lavemang med klorin, har jag ju sagt! Annars blir du inte ren!

Och du, ts? Vad tror du händer om du inte borstar tänderna? Tror du inte att du blir sjuk då?
  • Denebola
    Yildirim skrev 2010-08-24 13:32:19 följande:
    tycker du inte det är äckligt ? uff nu ser man verkligen hur lätt folk ser på bajs nuförtiden :P
    Nej, jag är ju inte smutsig så varför skulle det vara äckligt?
  • Denebola
    pyjamastrollet skrev 2010-08-24 13:32:07 följande:
    Men tänker du på kroppens naturliga skydd? Allt sådant förstör man om man tvättar för ofta och det i sin tur gör att det blir mer ohygieniskt. 

Sen är det ju inte nyttigt med den hysteri och rädsla för bakterier som folk verkar ha nu, tvättar man för mycket och spritar sina händer för ofta osv. så tar man ju även bort de nyttiga bakterierna som man har för att skydda. 
    Kroppen är uppbyggd på ett väldigt praktiskt sätt för att skydda sig själv och sådant motverkar man om man hysteriskt tvättar sig för ofta och det är sådant som sätter kroppen ur spel...
    Så sant, så sant.
  • pyjamastrollet
    VinterEmma skrev 2010-08-24 13:09:18 följande:
    Jag hade en liknande tråd fast med blöjbyte,
    om man tvättede av sitt barn varje gång man bytte blöja eller bara vid bajs.

Och i slutet är det alltid samma. De som tvättar försöker få de som inte tvättar att känna att de gör 'fel',
    de är äckliga ohygieniska personer som verkligen måste läras upp!

Jag tvättar mig inte efter toabesök, och jag tvättar heller inte sonen efter varje blöjbyte.
    Och jag tar inte åt mig om nån påstår att jag gör 'fel'..

Dock är det rätt kul att läsa alla inlägg här. Drömmer
    Jag tror att folk blir upprörda för att de inte förstår att ens egen bakterieflora inte är skadlig för en, däremot kan andras vara det. 

Ska oxå tillägga att du gör helt rätt vid blöjbyten! De avråder från att tvätta bebisen om det inte kommit avföring då man (precis som jag påpekat förut i tråden) sabbar hudens naturliga skydd och balans. Avföring ska man ju däremot tvätta bort eftersom det kan vara frätande.

Tycker också som du att det är härligt att läsa i sådana här tråder, man upphör aldrig att förundras. Skrattande
Svar på tråden Tvätta sig efter toalettbesök